Citat:
Ursprungligen postat av
Daffy-Duck
Visst är det så att GU känns jäkligt ödsligt när vi spelar men så fort man kommer upp mot låt oss säga 5000 så är det helt okej. Dessvärre för både oss och gais så gör vi ju nästan aldrig det och således är arenan inte någon bra lösning. Det känns rätt trist att alla lag i Sverige har ökat sina publiksnitt när de fick nya arenor utom vi och nyss nämnda antagonister. Det är minst sagt otacksamt att "få" en ny arena som är dimensionerad för blåvitt helt utan hänsyn till de andra två elitklubbarna som är med och delar arenan. För oss var det ju roligare att gå på fotboll på vår riktiga Gamla Ullevi från 1916 än den nya betongklossen som bara gapar tom varje match. Visst är det väl så att stämningen är bättre med tanke på att det är tak över hela arenan men charmen finns inte där längre.
Angående Valhalla så är det inget alternativ då den inte är godkänd ut säkerhetssynpunkt och dessutom så uppfyller den inte de nya arenabestämmelserna med presskonferensrum, toaletter osv. Att det dessutom inte finns några som helst faciliteter för sponsorer att ens få sig en kopp kaffe gör att arenan är helt omöjlig år 2017.
Det var ett problem redan vid bygget att vi var tre klubbar med vitt skilda behov.
Vi hade önskat en arena för säg 25000 som gjort att vi hade inte hade behövt diskutera flyttar till Ullevi vid matcher som premiären/guldmatcher/stormatcher. Där sinkade era och gais behov oss.
Ni skulle behövt en arena likt Bravida för 6000, vid derbyn etc får ni väl isf spela på Ullevi alternativt på "vår" arena. Där gjorde våra behov att ni fick alltför stor kostym.
Gamla gamla saknar jag i mångt och mycket, visst att man svor över pelarna ibland och önskade tak över betongläktaren bakom mål men för min del som supporter höll den helt klart klassen. Jag går ju inte på boll för att handla stup i ett eller springa på dass (båda dessa saker var usla där).
Valhalla borde få en upprustning så den kan husera superettan. Jag menar att vi kan snart stå med även Assyriska BK och/eller Kiken i superettan och Ruddalen fick ju senast en mängd dispenser för att husera Kikens superettantid där och lär inte få det igen. Alternativet vore då givetvis att rusta upp Ruddalen rejält men då föredrar jag en arena mitt i stan med hybridmatta som kan husera superettan och cupmatcher på vintern samt då Kopparbergs matcher i damallsvenskan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Flytta över till fel sida av älven?
Bravida hade nog varit ganska bra för både GAIS och ÖIS(storleksmässigt), just nu iaf, har vi riktigt flyt kanske Gotevent och Higab får för sig att även lägga hybridgräs där när det är dags att byta ut mattan. Valhalla IP borde exploateras stenhårt, galet slöseri med mark, även om jag förstått att den behövs som uppställningsplats för eventen på Ullevi(ännu ett argument för att riva den skiten).
Nu är det ju inte Valhalla IP som används som uppställningsplats utan gamla fina Valhalla Grus. Visst att det ligger precis intill men likväl en viktig poäng. Dessutom är det uppställningsplats för evenemang även i Scandinavium/Svenska Mässan.