2017-04-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Vi är ett stockholmslag och vad ni grin-gårdare tycker... skiter vi i.
Vi spelade på Stadion från 1912 och vann guld där bl.a. Runt 1936 (20 år senare) gav vi bort skiten till någon loserklubb. Samma loserklubb flyttade sen in hos bajen på södermalm.

Var exakt på Södermalm?
Citera
2017-04-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Så är det. Senaste kommunreformen skedde 1971 (då f.ö. begreppet "stad" försvann ur den administrativa indelningen) och då var t.ex. Värmdö där jag kommer ifrån uppdelade i Gustavsbergs, Ingarös och Djurös kommuner.

Men för att sammanfatta det hela så är AIK ett lag som starkt profilerat sig som en solnaklubb. Solna ingår i Stockholms län och Stockholms tätort, men inte i kommunen. Det blir därför en definitionsfråga om vad man menar när man säger "Stockholmsklubb", och är helt öppen för olika tolkningar. Dock har AIK slutat profilera sig som en solnaklubb och istället valt att vara en stockholmsklubb under de senaste tio åren. Vad det beror på vet jag inte.

Jag kallar allt runt Sthlm, inklusive Solna, för fiendeland.

Ja 71 var som jag förstått det en av gångerna som riktigt stora kommunreformer genomfördes, då inkorpades t ex Angered kommun i GBG, har för mig att även Lundby(norra älvstranden och centrala Hisingen), Örgryte osv har varit egna kommuner.

Men visst, på sätt och vis har du väl en poäng, men jag skulle nog påstå att den debatten är, för att citera en så kallad go gubbe, mer eller mindre ett stockholmsproblem, mina 08 släktingar är från Täby och Danderyd men det har alltid, sedans jag var ett litet blöjbarn, "Stockholm".

Citatkälla: Värt att kolla på!
https://www.youtube.com/watch?v=_jDcm-rR0vs
Citat:
Debatt - Kungen av Göteborg (Gud)
Citera
2017-04-03, 00:28
Medlem
Tog varje enskild häckensupporter med sig sin egen banderoll?

Cred isåfall.
Senast redigerad av herrwille 2017-04-03 kl. 00:32.
Citera
2017-04-03, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Tog varje enskild häckensupporter med sig sin egen banderoll?

Cred isåfall.
Häcken var 148 personer på plats, fan cred om de tog med 148 stycken banderoller i så fall.
Citera
2017-04-03, 07:51
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Har inte sett/hört någon officiell siffra, men upp emot 5000 är väl ganska rimligt.
https://pbs.twimg.com/media/C8UxB59WsAE1Tzb.jpg
http://www.suprasmalmo.se/sites/all/files/styles/gallery_big/public/albums/2017/04/_MG_8737.png

Upplevde att det var bättre drag på nedre, annars svagt. Tifot det enda som får fullt godkänt på vår läktare igår. Ert tifo var å andra sidan risigt, i det närmaste tHIFo-klass. Snygg bränning dock.

Stod på övre. Bra drag i första, mycket sämre i andra. Helt omöjligt att synka. Hörde inte de nedre etagen alls. Hörde inte Göteborg mer än någon enstaka gång heller, det brukar bli så dessa mastodontarenor.
Citera
2017-04-03, 08:51
Medlem
Headshrinkers avatar
GAIS igår.

http://sv.tinypic.com/r/24v86bl/9

http://sv.tinypic.com/r/315n4ol/9
Senast redigerad av Headshrinker 2017-04-03 kl. 08:53.
Citera
2017-04-03, 10:21
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Herregud.. Som Djurgårdare tycker tom jag att tjatet om aik är en solna eller Stockholmsklubb är tröttsam. Det var kul för 10år sen. Jag ser aik fotboll som solna men när vi möter varandra är det ett derby.

Och ser massor som skriver att vi spelar på södermalm!? Det gör vi inte.

Tror på kass stämning idag. Blir väl runt 27-29k skulle jag gissa och då får man "bajenproblemet" dvs. massa fågelholkar och folk som inte är jätteintresserade. Men jag är iofs. alltid pessimist
Citera
2017-04-03, 10:55
Medlem
Florencedemons avatar
Hittade denna video från AIK:s premiär igår: https://www.youtube.com/watch?v=2y6LPXLT5x4

Helt ok fans ändå. Förväntade mig nog lite bättre, men men.
Citera
2017-04-03, 11:42
Medlem
Daffy-Ducks avatar
Snälla Mod, kan inte någon sätta stopp för det eviga tjatandet om kommungränser och historiska bortaföljen? Som Göteborgare orkar man inte med supportertrådarna på flashback på grund av all OT från Stockholmslagen. Det är bara samma skit om och om igen.

Vi i ÖIS har premiär idag och det verkar i alla fall som att vädret står oss bi. Skulle tippa på att publiksiffran landar på runt 3000 i vanlig ordning. Det är naturligvis helt bedrövligt men när blåvitt, frölunda och häcken delar upp plastsupportrarna sinsemellan så blir det inte mycket kvar till oss och gais. Lika bra är väl det.
Citera
2017-04-03, 11:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Herregud.. Som Djurgårdare tycker tom jag att tjatet om aik är en solna eller Stockholmsklubb är tröttsam. Det var kul för 10år sen. Jag ser aik fotboll som solna men när vi möter varandra är det ett derby.

Och ser massor som skriver att vi spelar på södermalm!? Det gör vi inte.

Tror på kass stämning idag. Blir väl runt 27-29k skulle jag gissa och då får man "bajenproblemet" dvs. massa fågelholkar och folk som inte är jätteintresserade. Men jag är iofs. alltid pessimist

Frågan är om jag blir insläppt ikväll iomed det där jävla spola kröken larvet?
Citera
2017-04-03, 11:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daffy-Duck
Snälla Mod, kan inte någon sätta stopp för det eviga tjatandet om kommungränser och historiska bortaföljen? Som Göteborgare orkar man inte med supportertrådarna på flashback på grund av all OT från Stockholmslagen. Det är bara samma skit om och om igen.

Vi i ÖIS har premiär idag och det verkar i alla fall som att vädret står oss bi. Skulle tippa på att publiksiffran landar på runt 3000 i vanlig ordning. Det är naturligvis helt bedrövligt men när blåvitt, frölunda och häcken delar upp plastsupportrarna sinsemellan så blir det inte mycket kvar till oss och gais. Lika bra är väl det.

Du är medveten om att en av de som snackar kommungränser och sån skit är göteborgare?

Men hursomhelst, håller fan med och jag orkar inte heller med tjatet varenda jävla gång om varifrån vilket lag är...
Förutom leksand då...
Citera
2017-04-03, 11:47
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Frågan är om jag blir insläppt ikväll iomed det där jävla spola kröken larvet?
Hahaha Den reklamen eller vad man ska kalla det var dummaste jag sett. Hur kan man jämföra bio med fotboll? På fotboll vill man ha stämning osv. Det är inte tennis där speakern ber publiken vara tyst.

Jag knäpper snart första bärsen så du är i gott sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in