2017-11-06, 14:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Haningepåven. En av Haningebussarna hade munktema med abedissor och påven och hela kittet med sig..

Förövrigt anser jag att jag har rätt att skriva här nu när säsongen är över!
Alltid trevligt att höra från dig ju! Och grattis till tredjeplatsen. Vår säsong försöker jag bara glömma.

Det var en snubbe som var riktigt utstyrslad, det var väl påven. Ruskigt snyggt.

Edit; fast kommer man från Haninge ska man fanimej vara Bajen...
Citera
2017-11-06, 14:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Alltid trevligt att höra från dig ju! Och grattis till tredjeplatsen. Vår säsong försöker jag bara glömma.

Det var en snubbe som var riktigt utstyrslad, det var väl påven. Ruskigt snyggt.

Edit; fast kommer man från Haninge ska man fanimej vara Bajen...

Nu vet ju även du att Haninge är rejält mycket DIF.
Tack, en tredjeplats grinar jag inte för. Men fortfarande ingen derbyvinst så ingen perfekt säsong någonstans ännu.
Citera
2017-11-06, 14:51
Medlem
Gallachers avatar
https://www.facebook.com/ultrasmalmo/videos/1578687335503240/

Från igår. Började från vänster med "Eeeeett, ett SM-guld, ett SM-guld..." följt av att det rätta årtalet fälldes upp precis under varje bloss. Blev jävligt bra och det är kul med kreativa pyroarr och inte bara en stor "standard"-bränning med 80 röda nödbloss.
Citera
2017-11-06, 16:44
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
https://www.facebook.com/ultrasmalmo/videos/1578687335503240/

Från igår. Började från vänster med "Eeeeett, ett SM-guld, ett SM-guld..." följt av att det rätta årtalet fälldes upp precis under varje bloss. Blev jävligt bra och det är kul med kreativa pyroarr och inte bara en stor "standard"-bränning med 80 röda nödbloss.
Galet snyggt! Älskar bränningar med en baktanke, och detta var perfekt!
Citera
2017-11-06, 18:32
Medlem
snurresnigels avatar
Det var en väldigt härlig resa igår! Och det är verkligen något speciellt med sena höstmatcher och tidiga vårmatcher i mörkret och eljuset när det oftast betyder som mest. Saknar Stadion, sthlmsarenan är för upplyst. Man går upp när det bäckmörkt och det blir mörkt under matchen. Älska allsvenskan!
Alla körde järnet på läktaren och känslan när vi blev klara för Europakval för första gången på 10 jävla år var överfet! Speciellt efter dessa jävla derbyn på sistone. Självklart var glädjen stor, tro annat efter våra ökenår sedan 2007. Nu däremot ökar kraven.

Länk
Länk
Länk

Ska bli så jävla kul att se Djurgår'n utanför Sverige igen och resa med flera hundra andra djurgårdare! Skiter nästan i var det blir.

Gemenskap!
Senast redigerad av snurresnigel 2017-11-06 kl. 18:51.
Citera
2017-11-06, 18:36
Medlem
1907.Skanes avatar
Jag hade säkert jättemycket velat att ni skulle förlora era derbyn. Jag tycker så synd om just er för att ni inte fick en bättre säsong.
Citera
2017-11-06, 18:42
Medlem
Det är en självklarhet att älska sitt lag mer än vad man hatar rivalerna men igår tror jag fan att jag höll på Kalmar mer än Bajen.

Hoppas ni drar något osexigt ryskt lag med kort varsel och ett helvete att få visum era jävlar.

Ni som ska vara storsinta och unna andra supportrar glädje kommer jag aldrig kunna relatera till.
Citera
2017-11-06, 18:46
Medlem
1907.Skanes avatar
Vet du vilka våra rivaler är? Äh, jag vet inte heller. Jag har hatat malmö så länge så jag kan inte ens bry mig. När jag tänker på Råå så är det som att de också är HIF på något sätt.

Sen brukar malmö komma där för de är STÖRRE och vips så hänger hela supportersverige på. Gör de inte det direkt så finns det garanterat någon vänsterextremistisk jävla sekt som stödjer dem för att.. för att... vad ska vi annars göra? Vi är inte från Gb g så vi kan inte hålla på Gais.

Ändå överger vi inte vårt lag. Konstigt, eller hur? Extra konstigt blir det när våra spelare räddar straffar mot Inter eller när vi spöar Galatasaray på Ali Sami Yen. Då är vi inte Skånes stolthet, har vi någonsin varit det?

Kan det inte komma någon jävel som är bra på ping-pong snart? Vi är så trötta på att bara vara vem vi är. Det är ju inte ens kommunistiskt.
Senast redigerad av 1907.Skane 2017-11-06 kl. 18:59.
Citera
2017-11-06, 19:17
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Vet du vilka våra rivaler är? Äh, jag vet inte heller. Jag har hatat malmö så länge så jag kan inte ens bry mig. När jag tänker på Råå så är det som att de också är HIF på något sätt.

Sen brukar malmö komma där för de är STÖRRE och vips så hänger hela supportersverige på. Gör de inte det direkt så finns det garanterat någon vänsterextremistisk jävla sekt som stödjer dem för att.. för att... vad ska vi annars göra? Vi är inte från Gb g så vi kan inte hålla på Gais.

Ändå överger vi inte vårt lag. Konstigt, eller hur? Extra konstigt blir det när våra spelare räddar straffar mot Inter eller när vi spöar Galatasaray på Ali Sami Yen. Då är vi inte Skånes stolthet, har vi någonsin varit det?

Kan det inte komma någon jävel som är bra på ping-pong snart? Vi är så trötta på att bara vara vem vi är. Det är ju inte ens kommunistiskt.
Men, vem är det egentligen som du pratar med?
När man sitter och pratar med sig själv på Flashback och vet att ingen i tråden vill veta av en, då jäklar vet man att man är långt nere i skiten.
Citera
2017-11-06, 21:00
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Det är en självklarhet att älska sitt lag mer än vad man hatar rivalerna men igår tror jag fan att jag höll på Kalmar mer än Bajen.

Hoppas ni drar något osexigt ryskt lag med kort varsel och ett helvete att få visum era jävlar.

Ni som ska vara storsinta och unna andra supportrar glädje kommer jag aldrig kunna relatera till.

Ger mig fan på att vi kommer få möta något trött finskt eller norskt jävla lag...

Finns ju en del länder av de som kommer in första omgången som man gärna skippar. Men allt annat än Norge, Danmark eller Finland ser jag som ok. Mer än gärna typ Cypern eller Island så man kan få sig lite semester också.

Fan vad det ska bli roligt!
Citera
2017-11-06, 21:11
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
bajenuppsving

Måste ändå ge dig att du är en av mina favoriter här inne.

Fråga någon av dina äldre kompisar/föräldrar/annan vuxen om det var någon skillnad i Dif-hype 2002 (~40k på Ryavallen) jämfört med 1995 (målat publikplank på Hästskitstadions kortsida).
Citera
2017-11-06, 21:52
Medlem
1907.Skanes avatar
4k var de kanske på Ryavallen. Inte 40 fucking k.

Nu ska jag ta och sluta skriva på ett tag om mupparna kan hålla sig borta.
Senast redigerad av 1907.Skane 2017-11-06 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in