2017-10-26, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Helsingborg Copenhagen. Ni får det att låta som att det på allvar skulle vara ett samarbete som vi skulle skämmas över.
Hur kan man inte skämmas över det vänskapet som är så tight att det känns som en tidsfråga innan ni gör KB och B1903 sällskap när ni slår er in i FCK?
Citera
2017-10-26, 12:42
Medlem
1907.Skanes avatar
Som sagt, bajen och malmö tillsammans hand i hand.
Citera
2017-10-26, 12:47
Medlem
Citat:
Som sagt, bajen och malmö tillsammans hand i hand.
Yes! Vi har stått varandra väldigt nära enda sedan skåningarna hånade döda Bajenlegender 2004.
Citera
2017-10-26, 14:33
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Helsingborg Copenhagen. Ni får det att låta som att det på allvar skulle vara ett samarbete som vi skulle skämmas över.
1. Ja, fck är den moderna fotbollen. Men sånt bryr du dig inte om.
2. Samarbetet är över om det kanske är en nyhet för dig.

Märks att du inte går på matcherna längre.
Citera
2017-10-26, 16:06
Medlem
Går på tomgång härinne ser jag. Stabilt!
Citera
2017-10-27, 00:10
Medlem
Daviddinkelsson85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hahaha, humor. Daviddinkelsson syftar på heifaren men skriver sig själv och trollmffaren tar åt sig. Briljant!
HAHAHAHA fan vad skoj i slutändan. Vet inte vad som hände där om jag ska vara ärlig. Solsting eventuellt hahahahaha
Citera
2017-10-27, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
17000 vrak dök upp.

Snart har alla hipstersbönder hittat nån ny trend att haka på och ni är 7-8000 igen...;0)
Ändå 17000 mot Sirius, och en elfteplats. Malmö hade 19000 nu mot AIK första hemma och firandet av säkrat SM-guld och två stjärnor. Sportslig framgång ser olika ut.

Hur hade det varit med det omvända sportsliga läget?
😊
Citera
2017-10-27, 07:47
Medlem
CheddarOsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ändå 17000 mot Sirius, och en elfteplats. Malmö hade 19000 nu mot AIK första hemma och firandet av säkrat SM-guld och två stjärnor. Sportslig framgång ser olika ut.

Hur hade det varit med det omvända sportsliga läget?
😊

Fast nu har ju Malmö haft ett väldigt stabilt publiksnitt hela säsongen, även mot de sämre lagen. Känns inte rimligt att hacka på Malmös publiksiffra detta år.

Och ja, den sportsliga framgången ser helt klart olika ut.
Citera
2017-10-27, 14:01
Medlem
snurresnigels avatar
Personligen så förstår jag inte hur man bara kan jämföra lag mot lag genom att titta på några tusen marginalare hit eller dit. Bajen har uppenbarligen flest som går på hemmamatcherna och vi, MFF och AIK är rätt jämna. MFF har ju haft extrem medgång sista åren. Skulle vara intressant att se om dom var ett mittenlag under större delen av säsongen.
Mer intressant att även väga in sina egna publiksiffror. T.ex. för mig är det imponerande hur stor del av vår publik som fortsätter fylla våra läktare på samma sätt i derbyn trots vår fullständigt miserabla derbystatistik. Det är även imponerande att bajen bara minskar sitt hemmasnitt med ca 600 trots en elfteplats igen.
Hur stor del som faktiskt åker på bortamatcher tycker jag även är viktigt då det är hälften av ett bra supporterskap enligt mig. Att vi t.ex. redan nu har 2000 klara för Kalmar borta 40 mil bort är bra. I år har vi även höjt vår lägstanivå och har inte varit under 500 pers borta någon gång.
Citera
2017-10-27, 15:35
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Att vi t.ex. redan nu har 2000 klara för Kalmar borta 40 mil bort är bra. I år har vi även höjt vår lägstanivå och har inte varit under 500 pers borta någon gång.
Detta är något jag avundas stockholmslagen lite. Det är ofta intresse kring sista bortamatchen för året, stor vikt att göra en bra avslutning. Saknas hos oss i Malmö. Speciellt nu när guldet är klart sen en tid tillbaka och alla är ganska mätta på detta året. Blickarna är redan på 2018 och då faller säsongsavslutningen lite bort ur bortaresesynpunkt.
Citera
2017-10-28, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheddarOst
Fast nu har ju Malmö haft ett väldigt stabilt publiksnitt hela säsongen, även mot de sämre lagen. Känns inte rimligt att hacka på Malmös publiksiffra detta år.

Och ja, den sportsliga framgången ser helt klart olika ut.
Det var inte min avsikt att hacka på Malmö utan att framhäva att 17 000 mot Sirius när serien är avgjord, i oktober, med två matcher kvar inte är dåligt.

Många lag hade säkert varit nöjda.
Citera
2017-10-29, 13:37
Medlem
Hur många är blåvitt i Borås? & va är de för folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in