2017-09-26, 22:24
Medlem
Julinhos avatar
Noterbart från aftonen är att Bajen hade ungefär samma publiksiffra i u19-matchen mot Ajax som ÖIS hade mot TFF i Superettan - 1700 pers.
Citera
2017-09-26, 23:21
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Det beror på för min del. Om vi kommer tvåa nu skulle jag inte byta det mot en sjätteplats med en seger mot Bajen. Om frågan är en femteplats och fyra derbytorsk eller en åttondeplats och derbyseger går det att överväga.

Säg såhär: Bajen kommer tvåa, ni kommer trea och slår oss två gånger om (ungefär som 2001). Hade du tagit det? Eller om förutsättningarna varit omvända ifjol: vi kom sjua och ni elva men ni slog oss i båda derbyna. Hade du tagit det också?

Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Vet flera som säger att de kan komma på plats 13 så länge man vinner alla derbyn. Jag kommer hellre först och förlorar alla.

Haha är det gårdare eller bajare som tar derbysegrar med trettondeplats som följd? Och som sagt, 2001 tog vi EN jävla poäng i derbyna (0-0 hemma mot aik).
Citera
2017-09-27, 07:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom plockade fram rasistkortet också.

Pajas.

Ja, rasistkortet nämnde jag med,det är direkt löjligt. Blir iaf otroligt skönt att den där j-a klubben åker ur för all framtid snart.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Då är det ännu bättre att jag inte åkte för jag hade säkert sagt/gjort något som gjort att jag stängts av från all fotboll lång tid framöver

Ingen ska givetvis ha varit på plats. Speciellt inte på bortaläktaren. En dylik bojkott skall givetvis hörsammas.
Citera
2017-09-27, 12:36
Medlem
Ja, fyfan vad skönt att man inte är aktiv längre. Sån't här är SÅ JÄVLA fjolligt.

Ärligt talat tycker jag inte Leksands IF ska släppa in sina egna LTC heller. Tröjorna dom kutar runt i är uppenbarligen inspirerade av HA, och HA är ju också jätte-elaka pojkar med "fel" värderingar. Usch och fy..

Nä, tänk om tänk rätt tifo/ultras-folk där ute! Ni ska klä er i prideflaggor, eller varför inte en hammare och skära?

Läktarkulturen är död, RIP.
Citera
2017-09-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Säg såhär: Bajen kommer tvåa, ni kommer trea och slår oss två gånger om (ungefär som 2001). Hade du tagit det? Eller om förutsättningarna varit omvända ifjol: vi kom sjua och ni elva men ni slog oss i båda derbyna. Hade du tagit det också?

Haha är det gårdare eller bajare som tar derbysegrar med trettondeplats som följd? Och som sagt, 2001 tog vi EN jävla poäng i derbyna (0-0 hemma mot aik).

Tyvärr är de Djurgårdare. Självklart är derbyna viktiga men tycker alltid att vinna ligan ska vara målet.

Var det i samma veva ni sparkade er tränade för ni spelade inte tillräckligt "underhållande"?
Citera
2017-09-27, 17:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Tyvärr är de Djurgårdare. Självklart är derbyna viktiga men tycker alltid att vinna ligan ska vara målet.

Var det i samma veva ni sparkade er tränade för ni spelade inte tillräckligt "underhållande"?

Jo typ. Cratz fick ju sparken under 2001, inte efter att guldet var klart. Helt absurd sits egentligen, men konsekvenserna blev ju lyckade (på hyfsat kort sikt): guld 2001 och Linderoth fick komma in med en "mer underhållande" fotboll som också gav resultat.

Det var ju för jävla illa bara att ni skulle vara så bra också under merparten av dessa år...
Citera
2017-09-27, 18:08
Medlem
1907.Skanes avatar
Ni vet mycket väl varför Cratz blev sparkad. Han hade bättre uppgifter som väntade. Sen att han visade sig vara ett efterblivet jävla kräk är en annan sak. Borde vara skottpengar på honom.
Citera
2017-09-27, 18:25
Medlem
Petterrors avatar
Cratz fick inte sparken från Bajen, däremot förlängde vi inte med honom.
Citera
2017-09-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Ja, fyfan vad skönt att man inte är aktiv längre. Sån't här är SÅ JÄVLA fjolligt.

Ärligt talat tycker jag inte Leksands IF ska släppa in sina egna LTC heller. Tröjorna dom kutar runt i är uppenbarligen inspirerade av HA, och HA är ju också jätte-elaka pojkar med "fel" värderingar. Usch och fy..

Nä, tänk om tänk rätt tifo/ultras-folk där ute! Ni ska klä er i prideflaggor, eller varför inte en hammare och skära?

Läktarkulturen är död, RIP.
Va?
Citera
2017-09-27, 19:20
Medlem
1907.Skanes avatar
Jag tror att han försöker göra något skämt där han leker att han är mig.
Citera
2017-09-27, 19:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Cratz fick inte sparken från Bajen, däremot förlängde vi inte med honom.

Ah, det var så det var! Var inte jättegammal 2001 så kommer inte ihåg alla detaljer.

https://www.youtube.com/watch?v=rmx_Kz4HrCs

Nostalgi med de gamla hemsidorna som skymtar förbi i början

"Tråkiga Bajen"
Senast redigerad av simonvp 2017-09-27 kl. 19:43.
Citera
2017-09-27, 20:16
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Säg såhär: Bajen kommer tvåa, ni kommer trea och slår oss två gånger om (ungefär som 2001). Hade du tagit det?
Nja, unnar inte dom framgången. Det blir ju annorlunda om även en topplacering för vraken ska ingå i det här hypotetiska scenariot. Så nej tack på den.

Citat:
Eller om förutsättningarna varit omvända ifjol: vi kom sjua och ni elva men ni slog oss i båda derbyna. Hade du tagit det också?

Eventuellt i nuvarande läge för att få tyst på derby-snacket. Men normalt är det ju givetvis tabellen efter 30 omgångar som räknas, och då inte någon derbytabell. I det långa loppet lönar det sig mer att placera sig bra i tabellen än att vinna derbyn om man nu måste välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in