• 1
  • 2
2017-01-08, 12:40
Medlem
Som rubriken säger, en bekant kontaktade mig och ville att jag skulle ställa upp på vad som verkar vara bonustrading.

Hans förslag lät såhär

Jag ger dig pengar, du startar ett konto på tre olika oddssidor och utnyttjar insättningsbonusen och spelar sedan på matcher som jag ger dig under ett par veckors tid och sedan cashar in en fet summa.

Han berättade även att han gjort detta med flera tidigare.

Detta låter väldigt skeptiskt, är detta lagligt? Har läst lite på internet angående bonustrading vilket jag antar är det han håller på med, men ingen kommer fram till om det är lagligt eller ej.

Tack
/Sanzei
Citera
2017-01-08, 12:53
Medlem
kraftfoders avatar
Direkt olagligt är det nog inte, men säkerligen ett brott mot respektive spelbolags egna regler/avtal. Sedan bör man ju komma ihåg att omsättningskraven på bonuspengar brukar vara såpass svåra att man som spelare får väldigt svårt att vinna pengar som går att få ut i kontanter. Spelbolagen verkar göra allt i sin makt att man inte får ut bonuspengar i vinstpengar.

Skulle du fullfölja idén så se till att spelbolagen är registrerade i EU. Vinster utanför EU ska beskattas, och då är det risk att du står där med en rejäl kvarskatt, om det nu blir någon vinst på detta upplägg din vän har. Men som jag sa: Direkt olagligt/brottsligt är det inte vad jag vet att agera "ombud"/bulvan.

Tillägg: Om det skulle vara olagligt att agera ombud för andras spel, så skulle exempelvis alla "tipsbolag" som finns ute på landets "alla" arbetsplatser också vara olagliga... Det är ju alltid EN som lämnar in "tipskupongen" i sitt eget namn.
Senast redigerad av kraftfoder 2017-01-08 kl. 12:56.
Citera
2017-01-08, 12:55
Medlem
Ok, tack för snabbt svar

Ska nog ge det ett försök, sålänge jag kollar upp det där med skatterna så har jag ju inget att förlora om det inte är olagligt.

/Sanzei
Citera
2017-01-08, 19:45
Medlem
Le.s avatar
Ska ni göra tre sidor så kan du ju glömma "fet summa" såvida ni inte bor i ett extremt fattigt land.

Du begår inte något brott så vitt jag vet, och har aldrig hört talas om att sånt här har lett till några juridiska påföljder över huvud taget.
Citera
2017-01-09, 07:42
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le.
Ska ni göra tre sidor så kan du ju glömma "fet summa" såvida ni inte bor i ett extremt fattigt land.

Du begår inte något brott så vitt jag vet, och har aldrig hört talas om att sånt här har lett till några juridiska påföljder över huvud taget.
Kör man igenom alla de stora "safe" sajterna så kan man lätt göra 20-30k på trading, delat på två så är det en ok summa deg riskfritt på några veckor. Har du dokument redo och autofill i chrome så tar hela processen max 30min/dag, spec om han ger dig matcherna. Tycker du ska köra TS men skit i din polare, kör själv.
Citera
2017-01-09, 09:09
Medlem
Le.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Kör man igenom alla de stora "safe" sajterna så kan man lätt göra 20-30k på trading, delat på två så är det en ok summa deg riskfritt på några veckor. Har du dokument redo och autofill i chrome så tar hela processen max 30min/dag, spec om han ger dig matcherna. Tycker du ska köra TS men skit i din polare, kör själv.
Absolut, syftade mer på "2-3 sidor" det kommer ju som du vet inte ge mycket pengar alls, men drar man igenom alla blir det bra deg helt klart.
Citera
2017-01-09, 18:12
Medlem
Citat:

Några 30k gör man absolut inte lätt på EU-bookies. Gör man 20k ska man vara väldigt nöjd. Att använda 30k å lätt i samma mening när det handlar om bonushoreri är inget annat än trams.
Citera
2017-01-19, 16:56
Medlem
papsols avatar
en vän har kört bonustrading och för en vecka sedan låg han på 28.000 i vinster, hans kompis har förra året dragit in 113.000 på bonustrading.
Citera
2017-01-20, 11:55
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Några 30k gör man absolut inte lätt på EU-bookies. Gör man 20k ska man vara väldigt nöjd. Att använda 30k å lätt i samma mening när det handlar om bonushoreri är inget annat än trams.
Finns väl 20-30 sajter som jag räknar som stora och safe, lägger man till dotterbolag har du ett 50tal bookies. Säg att snittbonusen är 100% x 500kr = 25k på 50 sajter, då tillkommer oftast några extra free bets/50% bonusar/riskfria spel man kan tradea så att komma upp i 30k på någon borde inte vara några problem. Har du tillräckligt bra BR från start kan man köra igenon flera bonusar per dag, kör man allt via moneybookers så har man snart tillgång till reload bonusarna. Har man en liten BR kan man börja med de allra bästa tex Expekts 1000kr, betsson 1000kr 100% + 250kr free bet etc
Citera
2017-01-20, 12:14
Medlem
Citat:
Finns väl 20-30 sajter som jag räknar som stora och safe, lägger man till dotterbolag har du ett 50tal bookies. Säg att snittbonusen är 100% x 500kr = 25k på 50 sajter, då tillkommer oftast några extra free bets/50% bonusar/riskfria spel man kan tradea så att komma upp i 30k på någon borde inte vara några problem. Har du tillräckligt bra BR från start kan man köra igenon flera bonusar per dag, kör man allt via moneybookers så har man snart tillgång till reload bonusarna. Har man en liten BR kan man börja med de allra bästa tex Expekts 1000kr, betsson 1000kr 100% + 250kr free bet etc
Vänta är det en fördel att använda moneybookers i dom fall det går?! Har använt trustly p.ga bättre uttag.. Moneybookers=skrill?
Citera
2017-01-20, 21:13
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
Vänta är det en fördel att använda moneybookers i dom fall det går?! Har använt trustly p.ga bättre uttag.. Moneybookers=skrill?
Brukar vara snabbare/lika snabba uttag till moneybookers och av egen erfarenhet så kollar de docs mkt mer sällan till skrill/moneybookers. Sen är det imo skönt att ha sin bankrulle samlad på skrill istället för att ha massa transaktioner på sin vanliga bank, lättare att se hur det går då också.
Citera
2017-01-20, 22:35
Medlem
Citat:
Brukar vara snabbare/lika snabba uttag till moneybookers och av egen erfarenhet så kollar de docs mkt mer sällan till skrill/moneybookers. Sen är det imo skönt att ha sin bankrulle samlad på skrill istället för att ha massa transaktioner på sin vanliga bank, lättare att se hur det går då också.
Snabba uttag är oviktigt för mig, dokument är "meh". Jag bokför via excel och med skrill blir det rätt jobbigt då den ibland drar från saldot och ibland från kortet baserat på hur mycket jag har på kontot. Vissa bonusar fungerar inte med Skrill och det är skönt för mig att kunna göra uttag när jag har kort om stålar direkt till bankkontot, skrill måste man väl köra bankwire? Nåväl, vadän fungerar för dig! Fick intrycket att man kunde få mer reloadbonusar om man använde sig av skrill. https://www.skrill.com/en/showcase/g...g/offers/home/ finns ju t.ex ett par men jag vet inte om någon är särskilt värd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in