2017-01-08, 01:18
Medlem
icarusogxs avatar
Hej mina 2 hundar är 4månader nu och undrar när ocj hur länge är dom i trottsåldern ?
Citera
2017-01-08, 03:25
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarusogx
Hej mina 2 hundar är 4månader nu och undrar när ocj hur länge är dom i trottsåldern ?

Beror väl på hund och dig själv.
Jag har en terrier som är jävligt trotsig trots att den är 10 år. Vad det säger om mig själv eller hunden vågar jag inte säga.
Citera
2017-01-08, 06:49
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Beror väl på hund och dig själv.
Jag har en terrier som är jävligt trotsig trots att den är 10 år. Vad det säger om mig själv eller hunden vågar jag inte säga.
Hehe ok ja jobbiga kan dom ju vara men tänkte mer på den där trotts åldern som gör över efter ett tag
Citera
2017-01-08, 06:51
Medlem
Citat:
Hehe ok ja jobbiga kan dom ju vara men tänkte mer på den där trotts åldern som gör över efter ett tag
Definiera "trots". Menar du att de lekbiter?
Citera
2017-01-08, 14:44
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Definiera "trots". Menar du att de lekbiter?

Nej mer typ hoppar upp i sängen om o om igen ex o struntar i vad man säger
Citera
2017-01-08, 16:35
Medlem
Citat:
Nej mer typ hoppar upp i sängen om o om igen ex o struntar i vad man säger
Isf gäller det är du är rejält bestämd, och tydligt avvisar honom från sängen (om han nu inte får vara där), samtidigt som du tittar in i ögonen med budskapet "gör inte om det där..." Du får googla/youtuba lite på Cesar Milan; du ska helt enkelt vara ledaren och din hund "calm and submissive". Mina valpar utmanar gränserna hela tiden, men med rätt korrigering så lär det sig fort var gränserna går.

Det är btw normalt att valpar "trotsar", då de lär sig sin plats i hierarkin, var gränserna går osv. Det är ju inte medfött.
Citera
2017-01-09, 21:47
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Isf gäller det är du är rejält bestämd, och tydligt avvisar honom från sängen (om han nu inte får vara där), samtidigt som du tittar in i ögonen med budskapet "gör inte om det där..." Du får googla/youtuba lite på Cesar Milan; du ska helt enkelt vara ledaren och din hund "calm and submissive". Mina valpar utmanar gränserna hela tiden, men med rätt korrigering så lär det sig fort var gränserna går.

Det är btw normalt att valpar "trotsar", då de lär sig sin plats i hierarkin, var gränserna går osv. Det är ju inte medfött.

Har kollat cecar hela dagen tack för tipset
Citera
2017-01-10, 02:06
Medlem
Psyko Dads avatar
Har du skaffat två kullsyskon? Är det stora raser?
Det är ganska svårtränat med två småttingar som busar.
Trotset är mest att de är valpar och vet inte bättre så tålamod är vad du måste ha i massor.
Lycka till.
Citera
2017-01-13, 18:46
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Har du skaffat två kullsyskon? Är det stora raser?
Det är ganska svårtränat med två småttingar som busar.
Trotset är mest att de är valpar och vet inte bättre så tålamod är vad du måste ha i massor.
Lycka till.

Ja det är syskon ja det är husky o eng staff eller mellan raser kanske ?
Citera
2017-01-15, 10:13
Medlem
Hade samma problem här hemma, det som fungerade hos oss var tålamod, att inte böja sig för dem.

Det vi också gjorde var att stoppa dem från att hoppa upp och istället be dem ligga bredvid sängen. Så att de fick känna sig välkomna fast på rätt plats. Samma sak med soffan.

Lycka till!
Citera
2017-01-15, 14:54
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procrastinate
Hade samma problem här hemma, det som fungerade hos oss var tålamod, att inte böja sig för dem.

Det vi också gjorde var att stoppa dem från att hoppa upp och istället be dem ligga bredvid sängen. Så att de fick känna sig välkomna fast på rätt plats. Samma sak med soffan.

Lycka till!
Ok ja tack dom håller inte på på nätterna längre o hoppar upp bara när dom e busiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in