Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-07, 20:11
Medlem
Hallå!

Har under senaste året samlat på mig massa krediter och snabblån som jag dras nu med. Levt över mina tillgångar helt enkelt (Festat, rest, spelat). Tänkte höra hos Nordea om ett privatlån på 75000kr för att bli av med dessa men vet inte om det är lönt(?)

Har fastanställning.
Nettoinkomst: 21000
UC-förfrågningar: 6st
Inga betalningsanmärkningar

Flyttade nyss hem till päronen så har ingen hyra som utgift atm om det nu spelar in.
Vad tror ni finns det nån chans tro? Har spelat en del så är ju rädd att nekas pga detta.
Citera
2017-01-07, 20:16
Medlem
6 UC-förfrågningar, men hur många lån har du sammanlagt?
Citera
2017-01-07, 20:18
Medlem
Otroligt viktigt att du får det gjort så att det inte snöbollar iväg.

Prata med banken, var ärlig och öppen, prata även med päronen, även om de kanske inte kan bistå ekonomiskt så kanske dom kan vara borgenären för lånet.

Kan tom vara en poäng att ta med dom till banken för att vis hur seriös du är med att lösa problemen.. Genom att föreslå en aggressiv återbetalningsplan kan du också visa villighet att komma ur problemen (även om banken givtvis vill att du skall betala ränta förevigt)

Tänk igenom vad du skall säga och var ärlig med att du levt över dina tillgångar, du inser det och tar nu drastiska steg för att komma upp över ytan.. Du har minskat dina kostnader och en inbakning skulle ge dig en chans att betala tillbaka skulderna.
Citera
2017-01-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
6 UC-förfrågningar, men hur många lån har du sammanlagt?

Jag har 7st lån (Varav 2st snabblån) + 20000 i kreditskulder.
Citera
2017-01-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Otroligt viktigt att du får det gjort så att det inte snöbollar iväg.

Prata med banken, var ärlig och öppen, prata även med päronen, även om de kanske inte kan bistå ekonomiskt så kanske dom kan vara borgenären för lånet.

Kan tom vara en poäng att ta med dom till banken för att vis hur seriös du är med att lösa problemen.. Genom att föreslå en aggressiv återbetalningsplan kan du också visa villighet att komma ur problemen (även om banken givtvis vill att du skall betala ränta förevigt)

Tänk igenom vad du skall säga och var ärlig med att du levt över dina tillgångar, du inser det och tar nu drastiska steg för att komma upp över ytan.. Du har minskat dina kostnader och en inbakning skulle ge dig en chans att betala tillbaka skulderna.

Nordea tar inte emot låneansökningar för privatlån genom besök i banken. Endast via ansökan genom internetbanken. Och en "aggressiv" avbetalningsplan är knappat lämpligt för den här typen av låntagare, det talar hela historiken emot.
Senast redigerad av PatricHbg 2017-01-07 kl. 20:30.
Citera
2017-01-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mucked1
Jag har 7st lån (Varav 2st snabblån) + 20000 i kreditskulder.

Blir det samma summa då som du tänker ansöka om lån för hos Nordea?
Citera
2017-01-07, 20:25
Medlem
Citat:
Blir det samma summa då som du tänker ansöka om lån för hos Nordea?

Ja precis
Citera
2017-01-07, 20:29
Medlem
Då tycker jag du ska göra en låneansökan, OCH be banken samtidigt inlösa samtliga dina lån i samband med ansökan, då ökar dina chanser ganska rejält. Ber du bara om en separat utbetalning, så är det svårare.

Om alla dina senaste lån ligger inom det senaste året, så är det tuffare. Banken tittar på din historik det senaste året, och finns det inga nya de senaste 12 månaderna så är det bättre läge. Om du bara har någon månad kvar tills det gått 12 månader sedan senaste UC-förfrågan, så vänta ett tag.

Beviljar dom lånet så lär du hamna på en räntesats på mellan 8 - 11%.
Citera
2017-01-07, 20:39
Medlem
Citat:
Då tycker jag du ska göra en låneansökan, OCH be banken samtidigt inlösa samtliga dina lån i samband med ansökan, då ökar dina chanser ganska rejält. Ber du bara om en separat utbetalning, så är det svårare.

Om alla dina senaste lån ligger inom det senaste året, så är det tuffare. Banken tittar på din historik det senaste året, och finns det inga nya de senaste 12 månaderna så är det bättre läge. Om du bara har någon månad kvar tills det gått 12 månader sedan senaste UC-förfrågan, så vänta ett tag.

Beviljar dom lånet så lär du hamna på en räntesats på mellan 8 - 11%.

Tusen tack för hjälpen! Har väl 1-2 månader kvar på senaste så avvaktar nog lite då.
Citera
2017-01-07, 22:13
Medlem
HeineKenMs avatar
Är det inte i såna lägen man kan gå till ex Lendo och slå ihop lånen? Om banken nekar dig kanske då de har nog högre räntor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in