• 1
  • 2
2017-01-06, 10:53
Medlem
Stämmer det verkligen när onlinebutiker skriver på en viss vara "Köp nu! Färre än 5 kvar" ???
Kan det stämma att det är exakt 5 kvar då? För jag har en tröja jag vill beställa men får inte pengar förens ett par dagar. Vill inte att plagget i min storlek ska ta slut!!!
Ok jag kan tyvärr inte ta betalningen senare.. :/ ja jag får skylla mej själv
Citera
2017-01-06, 11:00
Medlem
Prova att lägga en beställning på 7 stycken, så ser du direkt om dom ljuger eller ej. Du behöver inte slutföra beställningen.
Citera
2017-01-06, 11:08
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaoooo
Stämmer det verkligen när onlinebutiker skriver på en viss vara "Köp nu! Färre än 5 kvar" ???
Kan det stämma att det är exakt 5 kvar då? För jag har en tröja jag vill beställa men får inte pengar förens ett par dagar. Vill inte att plagget i min storlek ska ta slut!!!
Nej, det stämmer inte. Marknadsföring, grundkurs.
Citera
2017-01-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Emmanuel
Ok då kanske jag kan va lugn. Så jävla dumt egentligen att lura folk på pengar sådär, dom som är lite shoppaholics å inte har så mkt pengar...
Citera
2017-01-06, 12:11
Medlem
edm4lifes avatar
Ofta är lagersaldot ganska tight integrerat med webshopsystemet och det styr när och vilka varor som ska köpas in t.ex. Många butiker har inställningen "neka köp om det överstiger tillgängligt lagersaldo" eller att det åtminstone ska meddelas när du har varorna i kundvagnen så om du verkligen vill veta så kan du ju prova det, men jag skulle tro att det är en automatisk text som kommer upp på en vara som har mindre än 5 i lagersaldo och att det är en inställning som är gjord i webshopens backend och att lagersaldot då de facto är eller understiger 5.
Senast redigerad av edm4life 2017-01-06 kl. 12:14.
Citera
2017-01-06, 12:22
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:

Fel, dom flesta system har en "last items in stock message" som automatiskt visar ett meddelande på de produkter som har ett lagersaldo som understiger en viss siffra. Det är troligtvis det TS syftar på och inte någon manuellt skriven banner gjord i *nämn-ett-bild-redigerings-program*.
Citera
2017-01-06, 12:28
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Fel, dom flesta system har en "last items in stock message" som automatiskt visar ett meddelande på de produkter som har ett lagersaldo som understiger en viss siffra. Det är troligtvis det TS syftar på och inte någon manuellt skriven banner gjord i *nämn-ett-bild-redigerings-program*.
Ja det är sant. Men ofta stämmer det inte och inte när det står så där. Köp nu! Bara x kvar. Man bör ringa och kolla.
Citat:
Ring kundtjänst om detta verkligen är ett problem för dig. När det står som du skriver är jag mycket tveksam.

Nej just det. Sådana där företag har nog inte kundtjänst. Oseriöst känns det onekligen.
Senast redigerad av -Emmanuel 2017-01-06 kl. 12:33.
Citera
2017-01-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ja det är sant. Men ofta stämmer det inte och inte när det står så där. Köp nu! Bara x kvar. Man bör ringa och kolla.

Ring kundtjänst om detta verkligen är ett problem för dig. När det står som du skriver är jag mycket tveksam.

Nej just det. Sådana där företag har nog inte kundtjänst. Oseriöst känns det onekligen.
Oseriöst företag ??? Det handlar om gina tricot -.-
Citera
2017-01-06, 12:54
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:

Oseriöst? Alla skriver ju sådär.. Som sagt det är ett vanligt "last items in stock message" och det ska stämma åtminstone i teorin om det står att varan håller på att ta slut.
Citera
2017-01-06, 13:09
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Hmm, jag tycker mig känna igen det dära beteendet väl...

Värst var det väl när jag inhandlade DEE-VEE-DEE (Sparks) för några år sedan.

Fanns bara tillgänglig från ett 'lokalt' brittiskt onlineföretag med endast två exemplar kvar.
Jag säkrade den ena via släktingar och pustade ut.

Under flera månader efter det var det fortfarande bara två ex. kvar av den varan, go figure
Citera
2017-01-06, 13:11
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Prova att lägga en beställning på 7 stycken, så ser du direkt om dom ljuger eller ej. Du behöver inte slutföra beställningen.
Thinking outside the box

Ska försöka komma ihåg det till nästa gång...
Citera
2017-01-06, 13:19
Medlem
TheBusters avatar
Citat:

Den butiken som jag har sa stammer det. Efter som vi har olika kanaler som vi saljer mot maste vi ha allt kopplat till lagret.

I en nishad branch sa ar ryktet allt, det var en konkurrent som fulade sig och sa att en vara var pa vag att ta slut vilket inte stamde. Han finns inte kvar langre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in