Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-05, 21:09
Medlem
Hej,

Jag kommer köpa en bostadsrätt, bolånet kommer ligga på 1300000 kr och bostaden är ett rent renoveringsobjekt. Jag kommer även ansöka om ett privatlån (medlemslån) på 300000 kr för renoveringen.

Jag har ett möte med banken under nästa vecka för att lägga upp själva bolånet. Bör jag ta upp privatlånet i samma veva eller ska man avvakta? Funderar också om jag borde fråga om man kan slå ihop bolånet och privatlånet efter mäklaren värderat lägenheten efter renoveringen? Jag har en vän som fick genom det men detta var några år sedan och vet ej om bankerna fortfarande gör så efter ny värdering.

Jag har rätt bra inkomst, inga skulder. Skött mig utmärkt när det kommer till lån. Hade ett privatlån förr på 90000 som vi la upp på 3 år, betalade tillbaka hela beloppet på 7 månader. Hade ett annat privatlån på banken på 50000 kr som vi la upp på 1 år men betalade tillbaka samma månad. Jag skriver detta för jag är även osäker om dem beviljar mig 300000 i privatlån?

Tacksam för all svar.
Citera
2017-01-05, 22:55
Medlem
Har du till din egen kontantinsats på 15%, förutom att vill ta lån på 300 000 till renoveringen?
Citera
2017-01-06, 00:04
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingaa
.

Du kan väl alltid fråga under mötet? Om dom låter tveksamma så säger du "okej, då väntar jag med renoveringen" och tar det därifrån.

Brukar vara lugnt att boka in lån, jag tog ett privatlån för att bygga balkong på min BRF och det gick fint att baka in i lånet sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in