• 1
  • 2
2017-01-05, 08:29
Medlem
Blir alla som röker hasch samhällskritiska? Eller var det bara mina kompisar? Går det över om dom slutar?
Citera
2017-01-05, 08:39
Medlem
AA-suiteds avatar
Att bryta mot lagen hör ihop med att vara samhällskritiskt så jag tror snarare att sambandet kan hittas där istället för att själva drogen skulle ge den effekten.
Citera
2017-01-05, 08:41
Medlem
Custom_mades avatar
Grejen är att staten ljugit om droger hur länge som helst och skamlöst därtill!

Sen när man inser att de ljuger mer än vanliga människor ljuger så börjar man misstro massa annat, och det är nyttigt, så länge man inte blir bitter och skiter i att försöka förändra det!
Citera
2017-01-05, 09:31
Medlem
EU-DYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Blir alla som röker hasch samhällskritiska? Eller var det bara mina kompisar? Går det över om dom slutar?

Typ, det är ju en depressiv drog. Om man inte röker lite nån gång sådär ibland, då är väl allt guld och gröna skogar.
Citera
2017-01-05, 09:33
Medlem
EU-DYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Att bryta mot lagen hör ihop med att vara samhällskritiskt så jag tror snarare att sambandet kan hittas där istället för att själva drogen skulle ge den effekten.

Men typ alla stoners (ink. jag själv) jag känner är väldigt samhällskritiska, och det har oftast med andra saker än droger att göra.
Citera
2017-01-05, 09:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Menar du hasch eller menar du cannabis generellt?

För mig är det en självklarhet att man ser sig omkring och ifrågasätter saker och människor man ser. Det cannabis kan göra är att man tänker mer utanför boxen och förr eller senare börjar man inse hur allt är uppbyggt. Hur folk utnyttjar varandra. Politiker som delar ut toppjobb och kulturvetare som domderar om vilka ord som får användas. Skrämseltaktik och guilt-tripping i media. Man behöver givetvis inte röka nånting för att komma in på dessa tankar men det är väldigt mycket lättare att tänka fritt med gräs i kroppen.

"Riktiga" psykadeliska droger gör samma sak men otroligt mycket mer förstärkt, men det är en helt annan tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av EU-DYS
Typ, det är ju en depressiv drog. Om man inte röker lite nån gång sådär ibland, då är väl allt guld och gröna skogar.

En depressiv drog?

EDIT: glömde nämna det uppenbara faktum att gräs inte alls är något dödsknark. Att man fått propaganda i halsen sen man var sex år hjälper liksom inte till med "samhällskontraktet".
Citera
2017-01-05, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EU-DYS
Men typ alla stoners (ink. jag själv) jag känner är väldigt samhällskritiska, och det har oftast med andra saker än droger att göra.
Är du? Ni brukar annars vara letargiska och allmänt patetiska.
Citera
2017-01-05, 10:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Är du? Ni brukar annars vara letargiska och allmänt patetiska.
Även USA president?
Du är som en repig skiva, försöker samma sak om och om igen och blir ägd varje gång.
Och sen har vi de ~1,31MILJONERNA i Sverige också, som visar så tydligt att du är ute och seglar.
Men jag bara rättar till dina felaktigheter, då dina lögner inte ska stå oemotsagda.

Nej, man blir inte samhällskritisk bara för man röker cannabis.
Men såklart gräver man ned sig i tankar om samhället, så är det svårt att inte bli väldigt kritiskt över hur det skötts eller inte skötts.
Som tex att vi har nämndemän som inte kan någonting de försöker hjälpa till med en dom.
Som inte ens vet att vi inte har dubbel bestraffning i Sverige vilket betyder man kan röka i ett land där konsumtion är tillåtet och att man kan förlora körkortet om man rökt cannabis, fast än man inte framfört ett fordon.
Att inte vara samhällskritiskt mot myndighetspersoner som inte ens kan sitt jobb(lagen) är tragik på hög nivå.
Citera
2017-01-05, 11:15
Medlem
Man bli nojig och misstänksam av skiten. Kalla det samhällskritisk.
Citera
2017-01-05, 11:26
Medlem
När folk inser hur staten upprätthåller sina lagar, vilka lögner det är som används för att få makt över brukare samt medborgare, så är det inte konstigt att den analytiske blir kritisk till vilken sanningshalt och egentliga syften som ligger bakom andra lagar i samhället..
Senast redigerad av Terrorbyre 2017-01-05 kl. 11:37.
Citera
2017-01-05, 12:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
När folk inser hur staten upprätthåller sina lagar, vilka lögner det är som används för att få makt över brukare samt medborgare, så är det inte konstigt att den analytiske blir kritisk till vilken sanningshalt och egentliga syften som ligger bakom andra lagar i samhället..
Men NP i sig är en väldigt liten del av samhället.
Jag tar TS som hela samhället i stort.
Visst har jag mer kritik på samhället än NP, men detta hade jag även före cannabis.
Det är väl bara invandrarfrågan som seglat upp på senare år som ett ohållbart problem då infrastrukturen håller på att kollapsa och jag personligen får lida för detta.
Så inte heller här jag säga cannabis har någon inverkan på mitt tänk.

Men kan tänka mig om man snöar in sig i soffan och bara tänker på samhället och letar fel.
Att detta kan betyda att man blir kritiskt när man analyserar närmare.

Sen har jag hört det är rätt många vänster vegetarianer av den lite mer aggressiva sorten som röker cannabis.
Dessa kanske har fått annan syn på samhället och ser mer kritiskt på det hela.
Citera
2017-01-05, 12:16
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men NP i sig är en väldigt liten del av samhället.
Jag tar TS som hela samhället i stort.
Visst har jag mer kritik på samhället än NP, men detta hade jag även före cannabis.
Det är väl bara invandrarfrågan som seglat upp på senare år som ett ohållbart problem då infrastrukturen håller på att kollapsa och jag personligen får lida för detta.
Så inte heller här jag säga cannabis har någon inverkan på mitt tänk.

Men kan tänka mig om man snöar in sig i soffan och bara tänker på samhället och letar fel.
Att detta kan betyda att man blir kritiskt när man analyserar närmare.

Sen har jag hört det är rätt många vänster vegetarianer av den lite mer aggressiva sorten som röker cannabis.
Dessa kanske har fått annan syn på samhället och ser mer kritiskt på det hela.
Det är med vänsterveggona har jag aldrig förstått. Man kallar de ofta för haschtomtar. Det blir helt fel för mig eftersom man enligt mig vid normalt bruk blir mer kreativ och intelligent över tid med hjälp av cannabis. Ändå verkar de som kallas haschtomtar bara bli dummare och dummare. Samhällskritiska är de väl absolut, men de gör ju oftast saker värre med sina fantastiska förslag. Inte fan är det någon av dem som driver cannabis-frågan heller.

Aggressiviteten lär ju knappast bero på nåt gräs. Det är nog underliggande frustration och självförakt som sipprar fram.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in