2017-01-05, 01:38
Medlem
Tja FB!

Hoppas någon kan hjälpa mig..

Råkade spilla lite sås från mitt käk ner på numpad (var hur lite som helst), så skulle torka upp det.
Efter det ballade tangentbordet ur helt, måste ha kommit när något kommando antar jag?

När jag trycker på någon tangent, så skriver den tangenten brevid också, så om jag trycker 'a', så skriver den 'as', trycker jag 's' blir det 'sd' osv. Space fungerar inte, trycker jag på 'numpad-enter' så skriver det "asdfjklöä'123". Sådana saker är det som händer.

Har ett Qpad MK80, testade koppla in ett gammalt tangentbord och det fungerar ju utan problem. Testade och ta bort drivrutinen till mitt mk80, men problemet kvarstod.

Sen laddade jag ner SharpKeys för och mappa om det, men vet inte om det gjorde att det ballade ur totalt (är newbie när det kommer till sånt) och har testat Tröga Tangenter, kollat så den inte ändrat språk och shit.

Någon som har något tips?
Har googlat ihjäl mig men hittar då fan INGET!
Citera
2017-01-05, 01:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonkz
Tja FB!

Hoppas någon kan hjälpa mig..

Råkade spilla lite sås från mitt käk ner på numpad (var hur lite som helst), så skulle torka upp det.
Efter det ballade tangentbordet ur helt, måste ha kommit när något kommando antar jag?

Sås har letat sig in i tangentbordets kretsar. Eftersom det var sås och inte vatten, så är ditt tangentbord "FUCKED" och behöver nu bytas ut.

I'm sorry m8. Hoppas du inte hade ett Logitech G-tangentbord av den Funktionella modellen (dyra grejer och sedan 3 år tillbaks därmed relativt svårersatta grejer (personligen köpte jag på mig ett 10-pack då det blev uppenbart att det aktuella tangentbordet skulle försvinna från marknaden)).
Senast redigerad av Trolltestet 2017-01-05 kl. 01:49.
Citera
2017-01-05, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Sås har letat sig in i tangentbordets kretsar. Eftersom det var sås och inte vatten, så är ditt tangentbord "FUCKED" och behöver nu bytas ut.

I'm sorry m8. Hoppas du inte hade ett Logitech G-tangentbord av den Funktionella modellen (dyra grejer och sedan 3 år tillbaks därmed relativt svårersatta grejer (personligen köpte jag på mig ett 10-pack då det blev uppenbart att det aktuella tangentbordet skulle försvinna från marknaden)).

Helvete, aja det sög ju. Har ett QPAD MK-80, bästa jag haft ever, men det verkar lite svårt att få tag på så nu ska man hitta något annat som är lika bra hmm..

Tack för svaret!
Citera
2017-01-05, 02:10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Helvete, aja det sög ju.

Shit happens. Se bara till att INTE upprepa sagda misstag.

Citat:
Har ett QPAD MK-80,

PLEASE don't talk anymore about those... I've been FORCED to use one every time I shall install something on the computer of my nephew. I truly HATE those keyboards. A more ANTI-hacker setup CAN'T be found on Planet Earth!

Citat:
Tack för svaret!

Ooooo.. från vad jag hört hittills, så kommer du att vara i behov av mina fortsatta tips fram tills dess att du kommit ifrån känslan av frälsning från QPAD MK-80. För Dig är tangentbordet Himmel, för Mig är det Helvetet Substantierat. Enligt Min datasupport-standard, så har jag endast hjälpt dig med sk. "konstgjord andning" än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in