2017-01-04, 20:59
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Idag knarkar ju folk ihjäl sig på fentanyl, meth och stark spice. Så visst förändras det med tiderna. Vet inte om de finner några substitut direkt, men om de gör det så lär man vara bra benägen att komma över en dos.

Lite läskigt egentligen. Det är verkligen att gå över lik det handlar om ibland.

Känner inte till effekten av dessa droger, då jag aldrig testat. Men förstår självklart att det måste ge ett mycket bättre/ skönare rus än sponken. Annars skulle ju inte pundarna ha ett sådant begär efter det. Därför har jag alltid varit rädd för att testa annat, då jag inte vet vad det leder till. Har gamla vänner som fastnat som varit tvungna att sälja allt de äger och har, för att få råd till de älskade drogerna. Av dem har jag tagit stark varning.
Citera
2017-01-04, 21:02
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det här är väldigt individuellt. Det finns, i övrigt manipulativa knarkare, som ändå aldrig skulle "gå över lik".

Tror det är mest yngre, som försöker uppnå någon form av status i de kretsar de umgås i. "Fan, här har du pengarna. Robbade en dum jävel på stan idag". Langaren skiter ju i det, bara han får sina pengar.
Citera
2017-01-04, 21:04
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Känner inte till effekten av dessa droger, då jag aldrig testat. Men förstår självklart att det måste ge ett mycket bättre/ skönare rus än sponken. Annars skulle ju inte pundarna ha ett sådant begär efter det. Därför har jag alltid varit rädd för att testa annat, då jag inte vet vad det leder till. Har gamla vänner som fastnat som varit tvungna att sälja allt de äger och har, för att få råd till de älskade drogerna. Av dem har jag tagit stark varning.

Huruvida effekten är bra eller bättre vet jag inte, för jag, liksom du, kommer aldrig att prova med tanke på vad jag sett det göra med människor. Men tidigare var det ju heroin som var "the drug" som gav ett rus skönare än ett samlag, som man sade. Nu finns det ännu mer potenta substanser. Klart man glömmer allt annat då?

Men jag vet inte exakt hur det känns heller, för jag vågar inte prova med tanke på hur illa dessa subsatnser behandlar människor.
Citera
2017-01-04, 21:08
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det är en bra fråga. Hade en kompis som var inne droger på och tyckte att han var en idiot. Tror faktiskt att det är mer psykiskt än fysiskt, en pundare har ett bestämt förhållningssätt till sitt missbruk som vi andra inte kan förstå.

Dåligt självförtroende, självdestruktivitet, taskig uppväxt, glorifierande av äldre kriminella? Jag vet inte.

Citerar mig själv för att tråden ska leva en stund till.

Kompisen som jag nämnde är död med två barn med två kvinnor. Hur blir dom barnen med en död knarkare till far? Vad fan är det med folk, jag förstår inte riktigt.
Citera
2017-01-04, 21:15
Medlem
Cannabisministerns avatar
Pundare bryr sig bara om knark. Inget annat. Drogerna har pajat hjärnan så pass mycket att de bara kan ha en sak i huvudet.
Citera
2017-01-04, 21:30
Moderator
Psilosophers avatar
Den grad till vilken pundare går över lik lär vara lägre i verkligheten än vad många föreställer sig. Hur ofta händer det egentligen, att 'pundare' går över lik för sitt knark, och endast därför?
Citera
2017-01-04, 21:49
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Abstinensen för tjack, heroin och andra typiska pundardroger är så våldsamt mycket starkare och mer direkt än vad den är för alkohol. Alltså, mycket mer omedelbart tvingande.

Det där stämmer helt enkelt inte. En ordentlig alkoholavtändning kan ta livet av dig och är ytterst jävla obehaglig.
Det händer att alkoholister "går över lik" för sin drog med. Vet en snubbe som bokstavligen sög kuk för sprit. Andra snattar t-röd. I värsta fall kan en alkis lägga in sig på avgiftning och på många av dem ger de generöst med torrsprit i form av heminevrin, stesolid eller sobril.
En horsare får lite atarax och blodtryckssänkande och de lugnande orden "ingen har dött av en heroinabstinens".

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Den grad till vilken pundare går över lik lär vara lägre i verkligheten än vad många föreställer sig. Hur ofta händer det egentligen, att 'pundare' går över lik för sitt knark, och endast därför?

Stämmer ju med. Även fast jag gjort mycket dumt för att få droger har jag helt enkelt valt att bita ihop i stället för att gå över lik många gånger.
Senast redigerad av langaocb 2017-01-04 kl. 21:51.
Citera
2017-01-04, 21:59
Medlem
Har träffat fler pundare som är manipulativa svin än såna som typ rånar folk osv för att få nästa high.
Citera
2017-01-04, 21:59
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
En alkoholist accepterar när alkoholen är slut (för det mesta) och går inte ut på stan och robbar någon pga abstinensbesvären. Vad är det med andra droger som är så beroendeframkallande att man går över lik för att få pengar till dem?
En alkoholist kan mycket väl göra de,vad har du fått detta ifrån?Läst aftonbladet för mycket?
Alkohol och bensodiazepiner är blanda dom två farligaste drogerna o bara sluta med tvärt (CT)
Taget från wikipedia
"GABA-droger skall man aldrig försöka sluta med CT, då det kan leda till livshotande symptom så som kramper, epilepsianfall, svår ångest, självmordstankar, delirium, psykoser och hallucinationer. För att ta sig ur ett beroende av GABA-droger bör man söka läkarhjälp.
Droger som påverkar GABA är:
Etanol aka alkohol
Barbiturater
Bensodiazepiner
GHB
GBL
1,4-butandiol "
Citera
2017-01-04, 22:11
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Pundare bryr sig bara om knark. Inget annat. Drogerna har pajat hjärnan så pass mycket att de bara kan ha en sak i huvudet.

Den här förklaringen tror jag på. Personer som pundar märker inte själva hur själviska bänga i huvudet dom blir i missbruket. Majoriteten av alla pundare skulle inte råna folk. De vill inte begå våldsbrott mot icke-pundare då risken är stor att de blir frihetsberövade och inte kan punda och supa. Sätt en person som inte pundar i samma rum en aktiv pundare så kommer den normalfungerande personen tycka att pundaren är dum i huvudet i 99.9 procent av fallen.
Senast redigerad av profanum.vulgus 2017-01-04 kl. 22:13.
Citera
2017-01-04, 22:13
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum.vulgus
Den här förklaringen tror jag på till viss del. Personer som pundar märker inte själva hur själviska bänga i huvudet dom blir i missbruket. Majoriteten av alla pundare skulle inte råna folk. De vill inte begå våldsbrott mot icke-pundare då risken är stor att de blir frihetsberövade och inte kan punda och supa. Sätt en person som inte pundar i samma rum en aktiv pundare så kommer den normalfungerande personen tycka att pundaren är dum i huvudet i 99.9 procent av fallen.

Så är det. Jag har tyvärr ett par bekanta som gått ner sig ordentligt. Tidigare var de trevliga att umgås med, men nu kretsar hela deras tillvaro om alkohol och droger och den tillvaro som de delar med andra missbrukar. Knappast ett muntert sällskap.
Citera
2017-01-04, 22:29
Bannlyst
Kan inte fatta att den här tråden har ett sånt drag? Det kan bara bero på att MOD vill ha sagt något?
Till att börja med dom som drogar svinhårt sitter inte här.

Dom som byter mot droger som får dom att må bra allt annat är under ordnat och då kan KAN rån och Mord vara deras mål på vägen.

Jag känner väldigt många som är "skumma" men knarkare är en grupp för sig dom kan gå hem till mamma och sno allt guld hon har för nästa FIX.
Jag började gå ut 1982 och har inte slutat än fast jag går ut vart femte åt, Knarkare dör hellre än blir utan Heroin eller tjack Ameftamin.

Skulle vi kunna vacinera mot dessa 2 droger så dom inte fanns så skulle vi slippa många brott.
Knark=Mord och rån på gator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in