2017-01-04, 09:54
Bannlyst
Hej jag är 20 och har snusat lite mer än 2 år.
För ungefär 3 månader sen började jag känna ett svagt tryck över bröstet och mina kroppsdelar har domnat bort hur lätt som helst. Speciellt när jag sover så har jag vaknat upp med kramp och domningar i ena benet eller armen. Nu är jag och backpacker i asien och först när jag kom hit så hade jag bestämt mig för att sluta snusa, vilket jag klarade i exakt 30 dagar sen jag upp för att jag tappat livsglädjen, så det sluta med att jag köpte mig en e-cigg. Under den tiden jag inte snusade hade jag inga besvär överhuvudtaget. Så nu sitter jag här igen med det där trycket över bröstet och domningar som kommer och går. Nu tänker jag att detta kan ha att göra med att blodkärlen drar ihop sig av nikotinet och att jag borde sluta annars riskerar jag blodpropp etc, kan detta stämma?
Citera
2017-01-04, 10:14
Avstängd
Är inte läkare, men du skriver ju själv svaret. Snus = problem för dig. Inget snus = inga problem för dig.
Citera
2017-01-04, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Är inte läkare, men du skriver ju själv svaret. Snus = problem för dig. Inget snus = inga problem för dig.
Jag fungerar inte utan nikotin, tror jag har någon ej diagnosticerad add.
nikotinet hjälper mig att vara fokuserad.
Citera
2017-01-04, 13:02
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkanbinkan

Du behöver inte ha ADD för att inte fungera (mentalt) utan nikotin, det räcker att vara nikotinberoende. Sådär är det för de flesta nikotinister när man är utan sin drog.

Ang. topic. Jag har aldrig upplevt någonting liknande och jag har snusat i ett antal år. Det är möjligt att nikotin på något sätt kan orsaka domningar, men det där med tryck i bröstet kan vara ångest - och nikotin kan göra ångest värre.
Citera
2017-01-05, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkanbinkan

Man kan bli deppig lång tid efter att den akuta abstinensen har lagt sig. Håll igång med träning så kommer det ge med sig.

Jag hade också domningar, oregelbundna hjärtslag och en massa dryga problem när jag snusade.
Citera
2017-01-06, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffe16_w
Man kan bli deppig lång tid efter att den akuta abstinensen har lagt sig. Håll igång med träning så kommer det ge med sig.

Jag hade också domningar, oregelbundna hjärtslag och en massa dryga problem när jag snusade.

Skönt att höra att jag inte är den enda får ge mig på det igen när jag kommit hem. Vill inte gå runt o deppa när man har semester.
Citera
2017-04-11, 13:39
Medlem
japanskbruds avatar
jag har inte snusat på 2 dygn nu. Men vaknade jag alltid på nätterna av ingen känsel i armarna.. eller av att halva ansiktet somnat på ngt sätt .. eller en kombination . . Trött som fan på skiten ändå ..och ser fram emot att ha 3500kr mer i månaden som jag kan använda till ngt roligare än fermenterade växtdelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in