Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-03, 15:57
  #1
Medlem
Jag har problem med ångest och min läkare vill skriva ut Venlafaxine. Jag har ätit liknande mediciner förut med okej resultat. Problemet är bara att jag blev fullständigt asexuell. Jag var inte ens intresserad av att ligga och kramas med min partner. Jag mådde ok, men det var hemskt att inte ha något som helst intresse för sex och mänsklig närhet.

Finns det något naturligt alternativ jag skulle kunna prova? Jag har provat Johannesört, jag motionerar och jag äter nyttigt. Finns det något annat jag kan göra? Eller är min enda alternativ att leva helt utan sex eller må bra?
Citera
2017-01-03, 16:03
  #2
Medlem
Trancendental meditation eller annan slags meditation har funkat otroligt bra för mig. Ska för övrigt ta upp praktiserandet av det igen, en vacker dag. Tills dess har jag liksom du piller att knapra...
Citera
2017-01-03, 16:05
  #3
Medlem
dreggells avatar
Inaktivera facebook, ta bort din instagram.

Kasta iphonen i soptunnan.

Jobba-ät väl,knulla mkt!
Citera
2017-01-03, 16:05
  #4
Medlem
Kajahs avatar
KBT, motion, cbd-olja har gett mig hjälp. Äter Inga mediciner och har inte gjort det heller i någon direkt nämnvärd utsträckning.
Citera
2017-01-03, 16:07
  #5
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Inaktivera facebook, ta bort din instagram.

Kasta iphonen i soptunnan.

Jobba-ät väl,knulla mkt!

Också bra tips. Har dock inte kastat iväg luren eller avakiverat FB men är bra sugen. Meditation som nämnts är också bra. Drar själv iväg på tio dagar vipassannameditation i vår
Citera
2017-01-03, 16:12
  #6
Medlem
The Wim Hof metod!

Tänd din inre eld lys upp ditt liv
Citera
2017-01-03, 16:52
  #7
Medlem
Edt.cat.s avatar
Jag brukar lyssna på islamisk musik, är absolut inte religiös men musiken är så otroligt fin och jag liksom omsluts av den och allt annat (ångesten) försvinner. T.ex. https://www.youtube.com/watch?v=a1bmgHlLuuY, https://www.youtube.com/watch?v=l8GDLy9K2Fk och https://www.youtube.com/watch?v=m_tjxz4yS_U.
Citera
2017-01-03, 18:09
  #8
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Jag har problem med ångest och min läkare vill skriva ut Venlafaxine. Jag har ätit liknande mediciner förut med okej resultat. Problemet är bara att jag blev fullständigt asexuell. Jag var inte ens intresserad av att ligga och kramas med min partner. Jag mådde ok, men det var hemskt att inte ha något som helst intresse för sex och mänsklig närhet.

Finns det något naturligt alternativ jag skulle kunna prova? Jag har provat Johannesört, jag motionerar och jag äter nyttigt. Finns det något annat jag kan göra? Eller är min enda alternativ att leva helt utan sex eller må bra?

Har du kikat något på 5-htp ? Serotonin tillskott , jag känner mig bättre balanserad i sinnet sen jag prövade.
Finns mycket att läsa och är relativt billigt.
Citera
2017-01-06, 14:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Har du kikat något på 5-htp ? Serotonin tillskott , jag känner mig bättre balanserad i sinnet sen jag prövade.
Finns mycket att läsa och är relativt billigt.

Hej. Tack för ditt svar. Jag har hört talas lite om det, men ännu inte "vågat" prova. Hur påverkar det sexlust?
Citera
2017-01-06, 15:31
  #10
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Påverkar inte alls vad jag märkt. Det är ju ingen SSRI eller något annat psykofarmaka. Utan det är ju så att om man går omkring och är deppig så har man pfta ett underskott på serotonin. Då tillför man 5-htp som metaboliseras ner till serotonin och hjälper till att fylla på nivåerna i hjärnan. Lite enkelt förklarat.

Det hjälpte för mig iaf när jag hamnade i en svacka.
Fort gick det också.
__________________
Senast redigerad av Retarderad-Indian 2017-01-06 kl. 15:36.
Citera
2017-01-08, 01:20
  #11
Medlem
Scratchbites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Jag har problem med ångest och min läkare vill skriva ut Venlafaxine. Jag har ätit liknande mediciner förut med okej resultat. Problemet är bara att jag blev fullständigt asexuell. Jag var inte ens intresserad av att ligga och kramas med min partner. Jag mådde ok, men det var hemskt att inte ha något som helst intresse för sex och mänsklig närhet.

Finns det något naturligt alternativ jag skulle kunna prova? Jag har provat Johannesört, jag motionerar och jag äter nyttigt. Finns det något annat jag kan göra? Eller är min enda alternativ att leva helt utan sex eller må bra?
För mig funkade LCHF utan spannmål. Löste en hel rad med problem, från ångest till insomnia till den där ömmande höftleden som jag inte kunde få bukt med. Fett värt det.

Men om du inte är beredd att lägga om din kost kan jag också rekommendera Wim Hofs grejer.
Citera
2017-01-08, 12:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchbite
För mig funkade LCHF utan spannmål. Löste en hel rad med problem, från ångest till insomnia till den där ömmande höftleden som jag inte kunde få bukt med. Fett värt det.

Men om du inte är beredd att lägga om din kost kan jag också rekommendera Wim Hofs grejer.

Jag äter redan LCHF.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback