2017-01-03, 12:48
Medlem
Min mobil har blivit snodd, en samsung s7, jag har spärrat sim kort och gjort imei spärr. hade inget skärmlås.
Jag har alltid trott att när man imei spärrar en mobil så blir den helt svart, går ej att starta. men nu fick jag veta att man kan använda den ändå, bara inte sätta simkort i samt ringa mm. men går ändå att använda internet, koppla upp sig på wifi mm. stämmer det?

isåfall, får inte polisen eller telefonföretaget som har spärrat mobilen eller mitt försäkringsbolag upp nåt meddende när den används? eller kan nån nu slå på min mobil utan att nån ser det och använda alla funktioner(förutom ringa/sms)? känns inte alls roligt.
Citera
2017-01-03, 12:53
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla888
Min mobil har blivit snodd, en samsung s7, jag har spärrat sim kort och gjort imei spärr. hade inget skärmlås.
Jag har alltid trott att när man imei spärrar en mobil så blir den helt svart, går ej att starta. men nu fick jag veta att man kan använda den ändå, bara inte sätta simkort i samt ringa mm. men går ändå att använda internet, koppla upp sig på wifi mm. stämmer det?

isåfall, får inte polisen eller telefonföretaget som har spärrat mobilen eller mitt försäkringsbolag upp nåt meddende när den används? eller kan nån nu slå på min mobil utan att nån ser det och använda alla funktioner(förutom ringa/sms)? känns inte alls roligt.

Ja, det stämmer. Nej, ingen får veta om din telefon kör via wi-fi / används på annat sätt.

(Apple funkar annorlunda, där kan man spärra telefonen hårt)
Citera
2017-01-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Ja, det stämmer. Nej, ingen får veta om din telefon kör via wi-fi / används på annat sätt.

(Apple funkar annorlunda, där kan man spärra telefonen hårt)

men går det inte på något sätt att spärra den helt då? tycker det är konstigt att man kan använda en spärrad telefon.
Citera
2017-01-03, 15:29
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
men går det inte på något sätt att spärra den helt då? tycker det är konstigt att man kan använda en spärrad telefon.
Om du satt upp ett Samsung-konto så kan du lokalisera telefonen och eventuellt låsa den.

https://findmymobile.samsung.com
Citera
2017-01-03, 17:36
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Androidtelefoner kan ALLTID nollställas och återanvändas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in