2017-01-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Men vänta nu!? Det här måste ju betyda att ingen får cancer som röker på!!!
UV-strålar är cancerframkallande, därför får 100% av jordens befolkning cancer.

Folk försöker även bota cancer med cellgifter. Det säger inget om hur många som faktiskt blir hjälpa av behandlingen..
Senast redigerad av Psyklop 2017-01-02 kl. 23:04.
Citera
2017-01-02, 23:02
Medlem
swed...s avatar
jesuijuliusceasar vad är det för cancer? Gör ni RSO eller köper ni CBD olja?
Citera
2017-01-02, 23:07
Medlem
ArzeniXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuijuliusceasar
inte intresserad av vad folk tycker och tänker detta är offtopic!

wtf..GE ENDAST synpukter från NI andra som FÖRSÖKER BOTA MUTERADE CELLER ELLER HAR LYCKATS GÖRA LIVET BÄTTRE VIA CB ALT CBD!

DETTA UNDRAR JAG ÖVER NI ANDRA KAN DRA ÅT HELVETE MED ERA ÅSIKTER.

förstår att du äter arsenik..det verkar funka iaf...ge fan i tråden du har inget att tillföra, se nån länk jag postade och lär dej ngt idag för en gångs skull.

Lugna ner dig en smula. Det finns ingen nytta med att skriva med versaler och vara otrevlig. Du ställde frågan om någon försökte bota cancer med cannabisprodukter, jag svarade därefter. Att du däremot inte kommer ihåg din egna frågeställning är högst beklagligt.

Jag är intresserad av vad du tror att cannabisprodukter har för effekt på s.k muterade cancerceller. Du Pratade inledningsvis om att det hade hjälpt en närstående till dig. Smörjde vederbörande in knölen med olja eller hur gick det till? Jag är minst sagt nyfiken kring dess nyttoeffekter.
Citera
2017-01-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
"Som du förstått det" är ganska intetsägande. Presentera gärna dina källor i samband med liknande påståenden, det cirkulerar så mycket desinformation på nätet.

För att styrka extraordinära påståenden behöver man presentera extraordinära källor för att bli tagen på allvar.

https://www.youtube.com/watch?v=MnCKWQ5Y_Xw Ett fint reportage. Tyvärr har jag annars inga bra källor på det här. Jag vet inte om jag skulle rekommendera någon att avbryta traditionell cancerbehandling men en komplettering med olja verkar gynnsam.
Citera
2017-01-02, 23:17
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesuijuliusceasar
inte intresserad av vad folk tycker och tänker detta är offtopic!

wtf..GE ENDAST synpukter från NI andra som FÖRSÖKER BOTA MUTERADE CELLER ELLER HAR LYCKATS GÖRA LIVET BÄTTRE VIA CB ALT CBD!

DETTA UNDRAR JAG ÖVER NI ANDRA KAN DRA ÅT HELVETE MED ERA ÅSIKTER.

förstår att du äter arsenik..det verkar funka iaf...ge fan i tråden du har inget att tillföra, se nån länk jag postade och lär dej ngt idag för en gångs skull.

Ja men hela poängen är ju att det är så korkat att försöka "bota muterande celler" med cannabis att du inte kommer att hitta någon annan än du som gör det.

Om man är sjuk i cancer är väl det sista man behöver någon som håller på och tramsar sig med cbd oljor och saker som inte har någon bevisad effekt alls.
Senast redigerad av edm4life 2017-01-02 kl. 23:20.
Citera
2017-01-02, 23:20
Medlem
jesuijuliusceasars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArzeniX
Lugna ner dig en smula. Det finns ingen nytta med att skriva med versaler och vara otrevlig. Du ställde frågan om någon försökte bota cancer med cannabisprodukter, jag svarade därefter. Att du däremot inte kommer ihåg din egna frågeställning är högst beklagligt.

Jag är intresserad av vad du tror att cannabisprodukter har för effekt på s.k muterade cancerceller. Du Pratade inledningsvis om att det hade hjälpt en närstående till dig. Smörjde vederbörande in knölen med olja eller hur gick det till? Jag är minst sagt nyfiken kring dess nyttoeffekter.

ok..blev mer irriterad på folk som kmr in o inte försöker bota eller inte ens vet vad de pratar om te x röka örten. JAG VILL INTE HA DESSA OVÄRDA ÅSIKTER.

jag har själv suttit med min neurolog och han är omvänd av mej. det finns flertalet neurologer och doctorer i sverige som skriver ut.

själv kommer jag hämta nytt recept i holland eller tyskland för europa. har cb kort usa sedan 2008.

Vi har länge gjort oljor och andra fetter som har cbder och andra oider i sig.

olja av budz uppåt thc 90% men dit vill jag inte ,detta är bra att ha om du är döende med sjuk smärta..så du slipper opiaterna och deras biverkningar..

Men fråga inte mej se filmerna har ni ju ngt att göra?!i dessa filmer täcks allt.

fortfarande ingen som klarat av nått liknande som oss alltså.-.(=fått tumörer krympa av olika anledningar mestadels tack vare CB)¨

har jag ju svårt att tro..förmodligen håller folk käften och de äldre kunniga hänger nog inte på forumet.

har förlorat många nära och kära till cancer..mest kvinnor runt omkring drabbas .känsligt .

ja får väl vänta på pm ifrån nån som kör riktiga grejjer med resultat.

Jag själv smörjer och äter det CBD + div c.b-oider
Citera
2017-01-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Ja men hela poängen är ju att det är så korkat att försöka "bota muterande celler" med cannabis att du inte kommer att hitta någon annan än du som gör det.

Om man är sjuk i cancer är väl det sista man behöver någon som håller på och tramsar sig med cbd oljor och saker som inte har någon bevisad effekt alls.
Finns massor av folk som använder CBD mot cancer och det finns vetenskapligt stöd. Varför ens öppna käften när du uppenbarligen inte har någon koll?
Citera
2017-01-02, 23:25
Medlem
jesuijuliusceasars avatar
Citat:

jobbar du för ett värdelöst cancer medicin bolag??ville jag ha debatt?dra åt helvete se en film eller läs en bok.

CB dödar muterade celler.https://www.youtube.com/watch?v=DttdDOqQMuY HARVARD DR:

bl a Usa har nog ganska många som inte håller med dej ,i film länken din idiot så finns det telenummer o annat till såna som botad sig..run from the cure..

dra nu för här gjorde du ingen nytta.https://www.youtube.com/watch?v=1miGzTwK28U

https://www.youtube.com/watch?v=734js8ipRZU

https://www.youtube.com/watch?v=wLoRFTbIakk

men okey..cbd hit o cbd dit..det ska va riktig CB olja såklart..han som botat mest personer i världen från hudcancer o andra terminal cancer..

säger nu att bra är inte den med bara CBD i sig..den bra ska ha THC och andra CB sig.. https://www.youtube.com/watch?v=lub4k4Vk5YQ
Senast redigerad av jesuijuliusceasar 2017-01-03 kl. 00:24.
Citera
2017-01-02, 23:26
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Finns massor av folk som använder CBD mot cancer och det finns vetenskapligt stöd. Varför ens öppna käften när du uppenbarligen inte har någon koll?

Okej, finns det något läkemedel med CBD som har gått igenom processen med vetenskapliga studier och som godkänts för behandling av "muterande celler"/cancer? Om inte så visst kan det vara så att läkemedelsindustrin inte har hunnit dit än, visst, men då vill jag gärna se seriösa studier från exempelvis pubmed som visar på lovande resultat.
Citera
2017-01-02, 23:40
Medlem
Citat:
Okej, finns det något läkemedel med CBD som har gått igenom processen med vetenskapliga studier och som godkänts för behandling av "muterande celler"/cancer? Om inte så visst kan det vara så att läkemedelsindustrin inte har hunnit dit än, visst, men då vill jag gärna se seriösa studier från exempelvis pubmed som visar på lovande resultat.
Nej det finns ännu inget godkänt läkemedel. Man jobbar för fullt med det just nu.

Men däremot så finns det många intressanta studier (Pubmed) som har lett oss hit. Studierna visar att CBD kan hämma tillväxten och trycka tillbaka cancertumörer. Eftersom CBD har visat sig vara ofarligt även i väldigt stora doser så ser jag gärna att folk med cancer kombinerar sin behandling med CBD.
Citera
2017-01-02, 23:44
Medlem
ArzeniXs avatar
Citat:

Påtala om vetenskapliga studier: https://www.cancer.gov/about-cancer/...p/cannabis-pdq

Läs gärna sammanfattningen:

At present, there is insufficient evidence to recommend inhaling Cannabis as a treatment for cancer-related symptoms or cancer treatment–related symptoms or cancer treatment-related side effects; however, additional research is needed.

Det finns mer info i rapporten och stycket ovanför avser cannabis som inhalerad. Det ska bli intressant att se om framtida forskning kan bekräfta resultatet från studien.
Citera
2017-01-02, 23:45
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Nej det finns ännu inget godkänt läkemedel. Man jobbar för fullt med det just nu.

Men däremot så finns det många intressanta studier (Pubmed) som har lett oss hit. Studierna visar att CBD kan hämma tillväxten och trycka tillbaka cancertumörer. Eftersom CBD har visat sig vara ofarligt även i väldigt stora doser så ser jag gärna att folk med cancer kombinerar sin behandling med CBD.

Visst, är det ofarligt så varför inte. Jag tycker bara inte att man ska lattja runt med tveksamma behandlingar och metoder på släktingar/familjemedlemmar som kanske är döende. Risken finns då att man gör mer skada än nytta för personens mående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in