• 1
  • 2
2017-01-02, 17:00
Medlem
Har hamnat lite i skiten av mig själv och dragit på mig deverse lånen och kreditkorten, började när jag var 18 och är nu 23 med ca 250000 i skulder, har börjat försökt att få ihop dett lånet till ett större, även fast jag haft medlånetagare så säger dom nej pga många UC förfrågningar och många småkrediter, jobbar förövrigt och tjänar ca 16 efter skatt, började för 5 månader sedan så är inte fast anställd ännu men min sambo har nu tänkt att hjälpa mig att betala av mina lån och låna med sin lägenhet som säkerhet, värd kanske 1,3 miljoner men hon började jobba i december och är inte fast anställd eller ännu, hon tjänar 18,5 och har tidigare inte jobbat, fick lägenheten på ett arv men tror ni banken kan säga nej även fast hon söker med hennes bostadsrätt som säkerhet? Blir ju ett bolån på 250000 och jag som medlånetagare på lånet.
Senast redigerad av trivianz 2017-01-02 kl. 17:04.
Citera
2017-01-02, 17:19
Medlem
De kan säga nej. Det är bara banken som kan säga vad svaret blir, så fråga dem istället.
Citera
2017-01-02, 18:12
Medlem
Har redan pratat med banken och dom bad mig göra en ansökan, tänker och är nyfiken om dom kommer godkänna lånet bara.
Citera
2017-01-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trivianz
Har redan pratat med banken och dom bad mig göra en ansökan, tänker och är nyfiken om dom kommer godkänna lånet bara.
Som sagt så kan ingen här svara på det.
Citera
2017-01-02, 18:42
Medlem
acebaces avatar
Be om ett möte med en bankman och berätta om din situation. För 10 år sedan satt jag i en liknande sits, fick nej på låneförfrågan på Swedbank. Gick dit, fick rådgivning och de gick med på lån med relativt låg ränta men med vissa villkor. Idag avbetalt och klart
Senast redigerad av acebace 2017-01-02 kl. 18:46.
Citera
2017-01-02, 18:43
Medlem
Banken säger NEJ! Sorry. Det tyder på att du slarvar med din egen ekonom. Taskigt att din
tjej hjälper med. Voi voi Hon förlorar mycket på dig att hon betalar bort sina egna pengar till dig!!
Citera
2017-01-02, 19:13
Medlem
vtcs avatar
Rimligen kommer banken att neka din ansökan. Väldigt tråkigt att du försöker dra din flickvän ner i skiten.
Citera
2017-01-02, 19:24
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Dem går troligtvis med på det.

Men jag tycker det är taskigt mot din tjej. Känns som du utnyttjar henne.

Om ni däremot gör på det sättet så tycker jag du verkligen ska börja leva på existensminimum för att betala varenda öre tillbaks ASAP.
Citera
2017-01-02, 19:32
Medlem
250' är ju inte mycket pengar, framförallt om du är sambo. Vad är tanken med att ta ett nytt lån för att betala av nuvarande skulder, få ner det belopp du ska betala per månad? Kanske vore bättre om du slänger ihop en budget, betalar av de små skulderna du har fort som attan sen hoppar på de stora.. går snabbare än du tror bara man vill så.
Citera
2017-01-02, 19:40
Medlem
betalar ca 10 för lån varje månad så alla mina pengar försvinner nästan, planen är att få bort allt så fort som möjligt och samtidigt betala mindre då det är många dåliga krediter som är jättehöga ränter på.
Citera
2017-01-02, 20:21
Medlem
Sorry men du kommer få ett nej. Bluestep är din enda chans.
Citera
2017-01-02, 21:00
Medlem
Bankerna är experter på att värdera risker. I detta fall så tror jag att de kommer fram till att det är för stor risk att fortsätta låna ut till dig. Mitt tips är att du tar tag i saken och verkligen anstränger dig. Du måste själv vilja bli skuldfri. Är du verkligen intresserad av att slita hårt för att bli skuldfri?

Dra inte ner din flickvän i träsket, det är riktigt taskigt att hon ska förstöra sitt liv för dig.

Om du är mogen så fixar du ett extrajobb några timmar i veckan. Undviker krogen och köpcentrum, inget spel och inga semesterresor, inga restaurangbesök, bara ett djävla tråkigt liv de närmaste 3 åren. Vips så är du skuldfri. Men bara om du själv vill...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in