• 1
  • 2
2017-01-02, 09:36
Medlem
FlamingoJenss avatar
Ni som har bra ekonomi, bil och bostad, har en bra flickvän som man vet kommer bli en bra mor, den gråa vardagen funkar utmärkt och man har det bra på helger och samma intressen.

Men... allt är så tryggt.
Vad gör ni när ni saknar spänning i kärleksrelationer?

Edit*
Är runt 20-26 år. Växer man ifrån tankarna?
Tänker; förr i tiden var det så mycket vanligare att man var tillsammans hela livet, då kanske man accepterade det "tråkiga" och trygga livet.
Senast redigerad av FlamingoJens 2017-01-02 kl. 09:38.
Citera
2017-01-02, 09:42
Medlem
Men GUD!!! Var glad, komplicera inte till saker och ting.
Citera
2017-01-02, 09:46
Medlem
Läser mer och mer inlägg på detta ämne och helt ärligt så tror jag att det här börjar bli ett folkhälsoproblem med tanke på att det ökar den psykiska ohälsan bland folk.
Citera
2017-01-02, 09:55
Medlem
jaybones avatar
Du söker kickar på annat håll.

Byter jobb, börjar med någon hobby, planerar en resa eller nått.
Citera
2017-01-02, 09:59
Medlem
Jernmaskens avatar
Det ska vara tryggt, inte spännande. dessutom med rådande bostdsbrist får man acceptera och uppskatta andra saker än spänning i sitt förhållande.
Citera
2017-01-02, 10:26
Medlem
jonesy.s avatar
Finns bara ett botemedel, du vet själv vad som bör göras...
Citera
2017-01-02, 10:35
Medlem
bithaxs avatar
De kör utan vinterdäck, så blir det mer spänning i tillvaron.
Citera
2017-01-02, 11:31
Medlem
BaraBiffens avatar
Du testar olika droger.
Du går med i en Fight Club.
Du blir medlem i en swingerclub.
Citera
2017-01-02, 11:35
Medlem
Vilken typ av spänning och otrygghet är det du saknar i din relation? Du beskriver din vardag som grå, hur mycket beror din grå vardag på dig själv, och hur mycket beror den på din partner?

Är det jakten efter nya erövringar du saknar så kanske du inte bör vara i ett förhållande, men all annan typ av spänning går mig veterligt att få även i ett förhållande. Rastlöshet och driv får bra utlopp genom att starta och driva eget t.ex.

Jag har levt med samma man i många år, och det är sällan vår vardag känns grå. Vi reser ganska mycket och är aktiva både på semestrar och i vardagen, men båda uppskattar den trygga grund vi har med varandra i förhållandet, och attraktionen mellan oss är något vi sett till att behålla.
Citera
2017-01-02, 11:38
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingoJens
Ni som har bra ekonomi, bil och bostad, har en bra flickvän som man vet kommer bli en bra mor, den gråa vardagen funkar utmärkt och man har det bra på helger och samma intressen.

Men... allt är så tryggt.
Vad gör ni när ni saknar spänning i kärleksrelationer?

Edit*
Är runt 20-26 år. Växer man ifrån tankarna?
Tänker; förr i tiden var det så mycket vanligare att man var tillsammans hela livet, då kanske man accepterade det "tråkiga" och trygga livet.

I det läget ska du inte hitta på nåt "spännande" med din partner utan fokusera på nåt konstruktivt du kan göra. Förslagsvis nåt som drar in pengar eller hjälper dig att dra in pengar i framtiden. Folk som har tråkigt har för mycket tid över.
Citera
2017-01-02, 11:40
Medlem
che3s avatar
Jag knullar oattraktiva tjejer utan gummi, det är spänning må du tro.
Citera
2017-01-02, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag knullar oattraktiva tjejer utan gummi, det är spänning må du tro.
Drog på en negresshora i röven utan gummi. Det var spännande i flera veckor efteråt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in