Flashback bygger pepparkakshus!
2005-12-19, 10:38
Medlem
Jag skulle vilja ha en allmän diskution om tidningen Den Svenska Marknaden. Är det någon här som vet historiken kring tidningen, dess journalister och eventuella kopplingar till andra tidningar och/eller annat matnyttigt skulle det vara mycket trevligt om ni berättade!

Länk till tidningen

Jag måste säga att jag blev mycket positivt överraskad av dess kvalitet och relativt milda vinkling och anorlunda nyheter.
Citera
2005-12-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räserfläns69
Jag skulle vilja ha en allmän diskution om tidningen Den Svenska Marknaden. Är det någon här som vet historiken kring tidningen, dess journalister och eventuella kopplingar till andra tidningar och/eller annat matnyttigt skulle det vara mycket trevligt om ni berättade!

Länk till tidningen

Jag måste säga att jag blev mycket positivt överraskad av dess kvalitet och relativt milda vinkling och anorlunda nyheter.

DSM = Debatt Sanningsökande Mediakritik

Bläddrade lite som hastigast, men jag vet inte om jag är så imponerad (med förbehållet att det just var lite hastigt bläddrande).
Citera
2005-12-20, 00:06
Medlem
Jag läser DSM till och från. Den är synnerligen intressant. Utan att lida av någon konspirationsnoja tar man på ett seriöst sätt upp andra vinklingar på t ex Palmemordet, Estonia och Ivar Kreuger. Den delen av tidningen som utgörs av mediekritik (exempelvis skällande på kvällspressen) tycker jag är ganska ointressant. Det finns ju så mycket av den varan i andra media. Man har även en årlig lista på sveriges viktigaste opinionsbildare. Problemet med tidningen är att den finns på så få bibliotek. Ägaren till tidningen (Jan Gillberg) finns i Spanien sedan många år, han är nog inte så populär i delar av det s.k. etablissemanget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in