2017-01-01, 12:14
Medlem
johanizanoobs avatar
Hej! Är det något som har testat att hyra ut saker genom hygglo.se? Jag är sugen på testa men har inte vågat inu för jag har inte hittat något på nätet om det ?

Skummade igenom deras app men det verkar inte vara jätte många användare så frågan är hur mycket man får uthyrt?

Någon som har något att säga om hygglo.se?
Citera
2017-01-01, 15:42
Medlem
l150s avatar
har ej testat, men det hela känns som en kass ide.
Behöver man en.. ehm jordborr i några timmar så går man till en maskinuthyrning.
Har man inte behov av sin skruvdragare så säljer man den på blocket eller gömmer den i en garderob.
Citera
2017-01-01, 16:48
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
har ej testat, men det hela känns som en kass ide.
Behöver man en.. ehm jordborr i några timmar så går man till en maskinuthyrning.
Har man inte behov av sin skruvdragare så säljer man den på blocket eller gömmer den i en garderob.

Verkar vara en bra idé. Vi som bor på landet har långt till uthyrning och brukar låna av grannar. Varför skulle en maskinuthyrning vara bättre om den är dyrare och belägen längre bort?

Om du inte skruvar något på några månader, då säljer du din skruvdragare? Jag har inte använt mina på ett halvår men aldrig haft tanke på att sälja. Säljer du din hammare, skruvmejslar och spik också när du använt klart?
Citera
2017-01-01, 17:13
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Verkar vara en bra idé. Vi som bor på landet har långt till uthyrning och brukar låna av grannar. Varför skulle en maskinuthyrning vara bättre om den är dyrare och belägen längre bort?

Om du inte skruvar något på några månader, då säljer du din skruvdragare? Jag har inte använt mina på ett halvår men aldrig haft tanke på att sälja. Säljer du din hammare, skruvmejslar och spik också när du använt klart?

Jag uttryckte mig lite fel..
Visst fin ide, men jag tror inte den kommer fungera.
Mest pga svenskars obotliga misstänksamma dumhet.
Citera
2017-03-16, 09:08
Medlem
System-kollapss avatar
Vi har nu hunnit till månaden mars och nu kör de iaf banners på Blocket.

Tomt på grejor att hyra eller så hittar jag inte på hemsidan.

Vi noterar att ägarna är två 30-åriga skägg på Södermalm i Stockholm. Kontoret på Högbergsgatan, smack dab i hjärtat av Hipstersöder.

"spela d nån roll fall skägg stassdel jävla rasse fy faan"

Klart det gör.
Citera
2017-03-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av System-kollaps
Vi har nu hunnit till månaden mars och nu kör de iaf banners på Blocket.

Tomt på grejor att hyra eller så hittar jag inte på hemsidan.

Vi noterar att ägarna är två 30-åriga skägg på Södermalm i Stockholm. Kontoret på Högbergsgatan, smack dab i hjärtat av Hipstersöder.

"spela d nån roll fall skägg stassdel jävla rasse fy faan"

Klart det gör.
Wtf
Citera
2018-06-14, 17:18
Medlem
Ok någon som har prövat hygglo nu på slutet?
Verkar finnas fler annonser ute.
Citera
2018-07-02, 10:09
Medlem
Kotties avatar
Hyr ut min släpvagn just nu, första gången. Svensk herre kontaktade via appen, han hämtade efter några timmar. Får se om jag får tillbaka den hel men Hygglo täcker skador/förlust upp till 30.000:- eller självrisk upp till 10.000:-
Alla verifieras med Bank ID så känns ju hyffsat tryggt och du väljer själv om du vill hyra ut eller ej.
Får 800:- för detta när släpet kommer tillbaka (hyrt en vecka). Pengar jag inte fått annars så än så länge känns det bra.
Citera
2018-09-27, 19:54
Medlem
Jag har hyrt ut saker flera gånger på Hygglo. Kamera, videokamera mm. Fungerat bra.
Det är säkert eftersom man skapar ett konto med Bank-ID och grejerna är försäkrade under uthyrningen.
Citera
2019-09-04, 23:56
Medlem
hur funkar försäkringen? Tyckte jag läste nån sa det var på ens egen hemförsäkring.

Om jag hyr en drönare och den störtar ner i havet, vad händer?
Eller jag hyr en jet ski och den blir stulen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in