2016-12-31, 15:58
Medlem
cirkuspoliss avatar
http://www.gp.se/nyheter/sverige/skö...tret-1.4087011

Vad är detta? I Rabbalshede, en pyttehåla på landet. Nån som vet om åldringarna är skummisar? Annars är det jävligt onormalt beteende.

Citat:
Jag hade varit på toaletten och gått och lagt mig igen, men efter fem minuter vaknade jag av att jag hörde en bil. Den hade inga ljus tända, jag såg inga reflexer i taket. Bilen stannade och sedan small det något fruktansvärt, berättar mannen
Citera
2016-12-31, 16:21
Medlem
Hmm. Kände en gång en man boende "mitt i skogen". Han fyllde jämnt och hade en liten fest hemma. Istället för fyrverkerier fick han för sig att skjuta några skott i luften med studsaren. Några dagar senare kom polisen och tog bössorna. Tydligen hade ett skott ramlat ned genom ett hustak i en by några km därifrån och de boende skyllde på honom. En dag small det. Skotthål rakt genom husväggen och kulorna satt kvar i en innervägg. Inget mer hände och han fick faktiskt tillbaka bössorna också.

Så vem vet?
Citera
2016-12-31, 16:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
http://www.gp.se/nyheter/sverige/skö...tret-1.4087011

Vad är detta? I Rabbalshede, en pyttehåla på landet. Nån som vet om åldringarna är skummisar? Annars är det jävligt onormalt beteende.

Polisen tror att gärningamannen [Sic!] kan ha siktat mot fel hus. (GP)
Det tror jag också. Orkar någon av oss att kolla på Ratsit om det bor några kriminella i närheten av offren? Kan ju vara så att polisen har rätt ovanligt nog, någon skurk skulle skjuta mot sin antagonist, och sköt på grannens hus istället?
Citera
2016-12-31, 17:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Polisen tror att gärningamannen [Sic!] kan ha siktat mot fel hus. (GP)
Det tror jag också. Orkar någon av oss att kolla på Ratsit om det bor några kriminella i närheten av offren? Kan ju vara så att polisen har rätt ovanligt nog, någon skurk skulle skjuta mot sin antagonist, och sköt på grannens hus istället?

12 personer från orten i Lexbase. Ricky, Jerry och Larry finns representerade.
2010 fanns det 275 personer på orten.
Citera
2016-12-31, 19:43
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
12 personer från orten i Lexbase. Ricky, Jerry och Larry finns representerade.
2010 fanns det 275 personer på orten.

Många pundare som hyr rivningshus finns det där också. Som verkligen inte vill skriva sig på rätt adress.

Ort är nästan att ta i, en korsning med några hus är bättre. Väldigt lantligt.
Citera
2016-12-31, 21:47
Medlem
Isnatts avatar
Sånt här är mycket enklare att komma vidare med än vad man kanske tror.
Man kollar helt enkelt upp vilka som sökt på den aktuella adressen på hitta, Eniro eller liknande.
En metod som svenska polisen borde använda sig av enormt mycket oftare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14727246.ab
Citera
2016-12-31, 21:55
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hmm. Kände en gång en man boende "mitt i skogen". Han fyllde jämnt och hade en liten fest hemma. Istället för fyrverkerier fick han för sig att skjuta några skott i luften med studsaren. Några dagar senare kom polisen och tog bössorna. Tydligen hade ett skott ramlat ned genom ett hustak i en by några km därifrån och de boende skyllde på honom. En dag small det. Skotthål rakt genom husväggen och kulorna satt kvar i en innervägg. Inget mer hände och han fick faktiskt tillbaka bössorna också.

Så vem vet?

Det var i så fall ett dåligt tak. En några gram tung blykula går inte genom ett tak när den faller fritt.
Du berättar sagor.
Citera
2016-12-31, 23:16
Medlem
Baalzamons avatar
Skulle inte förvåna mig om Tanums kommun placerat missbrukare i Rabbalshede eftersom det är den billigaste delen av kommunen. Husen där kostar en bråkdel av de i kustsamhällena.
Citera
2016-12-31, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Det var i så fall ett dåligt tak. En några gram tung blykula går inte genom ett tak när den faller fritt.
Du berättar sagor.

Nej det är inte en saga. Jag var inte där. Kanske var det ett plåttak? Kanske var det inte hans kula?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in