• 1
  • 2
2016-12-31, 08:02
Medlem
Hur mycket tycker ni är rimligt ?
Citera
2016-12-31, 08:07
Medlem
Itons avatar
Det beror nog helt på din ekonomi.

Misstänker att de flesta spenderar mellan 5 - 15k SEK
Citera
2016-12-31, 08:08
Medlem
Itons avatar
Jag gav ca 10k för min tjejs. En hiskelig summa när man tänker på att det handlar om en liten mängd metall och några stenar!
Citera
2016-12-31, 08:10
Medlem
När det begav sig för mig skojjade vi om att rimliga nyckeltal är ring 1ggr månadslön, bil 1ggr årslön.

Vi la väl ca 30k X2 på hennes ringar, glöm inte försäkring.

Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Hur mycket tycker ni är rimligt ?
Citera
2016-12-31, 08:26
Medlem
snusaren92s avatar
JAg och min tjej köpte sånna har guld ringar på nån sida inrikes 460 för allt då kan du välja bland allt men de är bara guld platering. plus gravyr insida eller utsida upp till dej/ er Men googla för asså dom blir inte repiga eller att de bliresom bublor det är fin kvalite jag har tappat bort en så det kan var rätt schyst att ha billigta sen är det ju inte så att de måste kosta jag har tagit förlovnig på stort allvar jag är 24 och blev förlovad med en tjej jag träffa för 2 år sen hon har fixat mitt liv medans ja pajjat hennes kännsd så lycka till
Citera
2016-12-31, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Det beror nog helt på din ekonomi.

Misstänker att de flesta spenderar mellan 5 - 15k SEK

Kan inte annat än hålla med. utgå från din egna ekonomi
Citera
2016-12-31, 12:07
Medlem
8bitrages avatar
Tycker det låter horribelt med 15k för en temporär ring, tycker förvisso att ring öht när det gäller äktenskap är en skum idé som känns väldigt fabricerad och skum, känns som att kommersiella intressen och filmer ligger mest till grund för att man vill vara "romantisk" och göra precis som alla andra.

Skulle jag någon gång gifta mig skulle det bli ringlöst då ringen inte fyller någon vettig funktion öht.
Varit sambo i bra mycket längre än 10 år och varken jag eller sambon ser något annat än arvsmässiga skäl att gifta sig.

Springa omkring med 30k på fingret för att visa att man är gift känns som en relativt ologisk sak, bättre att lägga pengarna på något man kan minnas eller ha nytta av tillsammans då.
Citera
2016-12-31, 12:29
Medlem
Viktigt??

Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Varför skriver du inte bara ring = 1 månadslön. Bil = 1 årslön ?
Citera
2016-12-31, 12:32
Medlem
Fast många vill gifta sig, och ha ringar. Är det inte bättre att ha ngt fint då ist för ngt man inte tycker är fint men är billigt.

Priset spelar ju ingen roll, var och en efter förmåga och tycke.

Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Tycker det låter horribelt med 15k för en temporär ring, tycker förvisso att ring öht när det gäller äktenskap är en skum idé som känns väldigt fabricerad och skum, känns som att kommersiella intressen och filmer ligger mest till grund för att man vill vara "romantisk" och göra precis som alla andra.

Skulle jag någon gång gifta mig skulle det bli ringlöst då ringen inte fyller någon vettig funktion öht.
Varit sambo i bra mycket längre än 10 år och varken jag eller sambon ser något annat än arvsmässiga skäl att gifta sig.

Springa omkring med 30k på fingret för att visa att man är gift känns som en relativt ologisk sak, bättre att lägga pengarna på något man kan minnas eller ha nytta av tillsammans då.
Citera
2016-12-31, 13:24
Moderator
evilhoneys avatar
Ett rimligt pris är väl det du själv vill betala för den? Det finns enkla släta ringar för ett par hundralappar och det finns svindyra utan gräns.
Det finns inget speciellt pris utan det handlar om vad du och din partner vill ha.

Personligen så gillar jag att kunna använda händerna i vardagen och skulle inte uppskatta en prålig ring med något som står ut som man kan fastna i(läs diamant eller nåt) eller en ring som är så dyrbar att jag knappt törs bära den.

Välj en ring efter er ekonomi, tycke och smak; ändrar ni er om några år kan ni byta upp er eller kanske satsa på en dyrare vigselring.
Citera
2016-12-31, 13:50
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Fast många vill gifta sig, och ha ringar. Är det inte bättre att ha ngt fint då ist för ngt man inte tycker är fint men är billigt.

Priset spelar ju ingen roll, var och en efter förmåga och tycke.

Ja, de som vill ha ringar får såklart köpa så dyra ringar dom vill. Har jag sagt något annat?

TS frågade hur mycket man tycker är rimligt, mitt svar är inget då jag inte fattar hela idén...
Citera
2016-12-31, 15:05
Medlem
En snygg rimligt kraftig ring kostar väl 10-15,000 kr idag.

Men FattigFolket brukar förlova sig med Rostfria Ringar -
eller är det dom som vill förlova sig många gånger som
gör det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in