2016-12-30, 12:40
Medlem
brianmolkos avatar
Hej
Har hjälp min pappa att ansluta Bluetooth hörlurar till sin telefon (doro liberto 820)
Problemet är han vill ha på radio men när man startar radio appen så vill den man man ska ansluta headset typ lurar i vanliga 3,5 mm uttaget, hur ska man få det fungera med Bluetooth, han köpte ju dem delvis för det?
Citera
2016-12-30, 12:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hej
Har hjälp min pappa att ansluta Bluetooth hörlurar till sin telefon (doro liberto 820)
Problemet är han vill ha på radio men när man startar radio appen så vill den man man ska ansluta headset typ lurar i vanliga 3,5 mm uttaget, hur ska man få det fungera med Bluetooth, han köpte ju dem delvis för det?
Vilken radioapp menar du? Det är inte själva "Fm-radion" du menar? Ladda ner TuneIn Radio istället om du inte har den.
Citera
2016-12-30, 12:45
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Hej

Vanliga FM radion i mobilen måste man ha hörlurar med sladd till, eftersom radion använder sladden som radioantenn.
Citera
2016-12-30, 13:01
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vilken radioapp menar du? Det är inte själva "Fm-radion" du menar? Ladda ner TuneIn Radio istället om du inte har den.
Jo det ska vara den som är förinstallerad, ska prova den appen du tipsar om

Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Vanliga FM radion i mobilen måste man ha hörlurar med sladd till, eftersom radion använder sladden som radioantenn.

Aha har fått tips om en app, annars kom jag på iaf Sveriges radio har ju online, och han lyssnar ju bara på SR på vanlig radio, SR kanske har en app med ska kolla det, annars får ha väl använda chrome
Citera
2016-12-30, 13:21
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Jo det ska vara den som är förinstallerad, ska prova den appen du tipsar om

Aha har fått tips om en app, annars kom jag på iaf Sveriges radio har ju online, och han lyssnar ju bara på SR på vanlig radio, SR kanske har en app med ska kolla det, annars får ha väl använda chrome

SR har en app, den är rätt kass, men det finns andra(en åtminstone) radioappar för svensk radio som är lite bättre.
Citera
2016-12-30, 13:27
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
SR har en app, den är rätt kass, men det finns andra(en åtminstone) radioappar för svensk radio som är lite bättre.

Har installerat den officiella nu, vad heter den du menar annars? Dök upp lite olika när jag sökte men tog den vanliga.... Den där Tune in radio verkar kosta... Så tog bort den stod dessutom om NBA och nfl där så nog inget för pappa,...
Citera
2016-12-30, 13:33
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Har installerat den officiella nu, vad heter den du menar annars? Dök upp lite olika när jag sökte men tog den vanliga.... Den där Tune in radio verkar kosta... Så tog bort den stod dessutom om NBA och nfl där så nog inget för pappa,...

Kommer inte ihåg appens namn, men det var någon av dom som var längst upp om man söker på "SR radio" har jag för mig.
Citera
2016-12-30, 13:42
Medlem
felstavadds avatar
Kolla bara att om du kör via app så tas det antagligen på surfmängden och kan bli dyrt i längden beroende på hur mkt surf som ingår i abonemanget.

Om det är en inbyggd radio i mobilen så fungerar den via fm-nätet med hörlurar med sladd som antenn men appen är antagligen radio via webben/surf.
Citera
2016-12-30, 17:58
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Kolla bara att om du kör via app så tas det antagligen på surfmängden och kan bli dyrt i längden beroende på hur mkt surf som ingår i abonemanget.

Om det är en inbyggd radio i mobilen så fungerar den via fm-nätet med hörlurar med sladd som antenn men appen är antagligen radio via webben/surf.

Tror det inte är så stor risk, hemma har han ju wi-fi som han har till telefon, platta, dator ...
Dåligt det där med mängd :/ Fattar inte att folk är mer upprörda över det... sen undrar folk varför man har en Separat bärbar musikspelare...
Man kanske vill ha sin mobil till appar istället för offline nedladdad musik...
Citera
2017-07-08, 00:18
Medlem
Det finns mig nog bara en telefon som har den funktionen utan sladd o det är sony-ericsson aino som har den funktionen.Men du måste använda sony-erissons dongle till hörlurarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in