2016-12-29, 17:06
Medlem
Sokolnitjs avatar
Hej kära flashbackare.

Efter inkonklusiva svar vid googling vänder jag mig till er:
Jag har en rätt så lätt förkylning med halsont och lite trötthet som värsta symptom och botar denna med 3-4 ipren om dagen . Snart kommer ju nyår, och jag undrar om jag måste utstå denna vidriga hals om koks är inplanerat, eller om ipren alternativt alvedon går att ta samtidigt utan att göra hela projektet orimligt farligt.. brukar tycka att ipren hjälper mig bäst men vill minnas att detta är något blodförtunnande så kanske borde titta mer åt paracetamol?

Mvh sokol
Citera
2016-12-29, 17:41
Medlem
BigFatCones avatar
Jag vet inte vad det gör med din förkylning men för inte allt för många dagar sedan så hade jag tagit Ipren och Alvedon mot tandvärk tidigare på dagen och kokain (och alkohol och cannabis så klart) på kvällen med gott resultat. Märkte inte några problem under kvällen och allt var helt enkelt som en kväll på koks, alkohol och röka borde vara. Eller ja, det var väl egentligen för lite sprit och för lita lättfotade damer men det var liksom inte så att jag fick några problem.
Citera
2016-12-29, 19:55
Medlem
Sokolnitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vet inte vad det gör med din förkylning men för inte allt för många dagar sedan så hade jag tagit Ipren och Alvedon mot tandvärk tidigare på dagen och kokain (och alkohol och cannabis så klart) på kvällen med gott resultat. Märkte inte några problem under kvällen och allt var helt enkelt som en kväll på koks, alkohol och röka borde vara. Eller ja, det var väl egentligen för lite sprit och för lita lättfotade damer men det var liksom inte så att jag fick några problem.

Alright! Jag tar din erfarenhet, och faktumet att ingen annan svarat, som ett tecken på att det inte direkt är någonting som folk känner till som direkt farligt gott nytt år på er!
Citera
2017-04-27, 20:46
Medlem
Ursäktar för bump men nyfiken på ämnet givetvis av helt teoretiska skäl. Men anta att man kört kokain en kväll och kanske vill fortsätta ett tag till men har grym huvudvärk? Ja det bästa vore att gå och lägga sig men är det farligt med kola och värktabletter? Akut farligt lär det ju inte vara men tänkte på receptorer och grejer som kan krocka?
Citera
2019-05-27, 12:29
Medlem
Greenwhites avatar
Sitter och funderar på samma sak, googlade lite på både svenska och engelska utan att hitta något tillfredsställande svar.

När det gäller paracetamol bryts det ju ned av levern, och verkar som att även kokain bryts ned av levern mha CYP3A4, ett enzym som även tycks vara inblandat vid metabolisering av paracetamol. Kanske inte bästa kombinationen då det belastar levern mer?
Citera
2020-02-19, 16:37
Medlem
Har tagit kola och huvudvärkstabletter Ibuprofen 400 mg och jag överlevde. Har gjort detta några gånger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in