2010-03-09, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nu är inte Roger P bannad, men antag att man var det. Hur skulle man välja om det blev Roger P, TopDawg eller älskling (för att nämna några) som fick komma tillbaka? Skulle man lotta om det eller vilka kriterier ska man ställa upp. Jag tycker helt ärligt att det är en rolig idé, men jag ser inte hur det skulle genomföras i praktiken...

Poll!

Folk får rösta.
Citera
2010-03-09, 11:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Tyckte att det skulle vara mysigt. Och jo profilerna är mer värda. Kan knappt tänka mig ett FB utan t.ex. Roger P., en random nyreggad person mer eller mindre e verkligen skitsamma för mig.

Men konceptet är att man får tillbaks en uppskattad profil vid påsk varje år. Om folk röstar för denne så betyder det att han/hon tillför något som folk uppskattat och då är väl inte amnesti helt fel.

Om man skulle göra om du vill och banna någon efter omröstning skulle bara användare som girlsinmydreams bli bannade för att befolkningen här på Fb vill jävla med peddot. Vilket strider mot flashbacks yttrandesfrihetssprinciper .

Men om det ska röstas så är det ju ren kompisanda, och profiler som råkat trampat på fel tår har inte en chans att återvända.

Sedan vill jag inte banna random profil egentligen, utan jag tycker vi har ett regelverk som tar hand om detta. (Att jag skrev så var mest för att påvisa hur löjligt det låter med random amnesti).

Sedan tycker jag faktiskt att en lågpostare som skriver vettiga poster tillför exakt lika mycket som en profil, enda skillnaden är att lågpostaren inte hunnit profilera sig här, och ska det utlysas amnesti för en person i påsk som du föreslår så ska detta vara slumpmässigt och alla bannade användare ska vara med i lotto (för yttrandefrihetens namn så ska alla ha lika chans att återvända i sådana fall).

Nu tycker jag sådan skit är rent larv, och folk borde följa reglerna om det är så viktigt att vara kvar på Flashback.
Citera
2010-03-09, 11:30
Medlem
Pallevantes avatar
Vem bryr sig? Om vissa personer skulle vara mer fb än andra börjar det ju lukta kompisavsugning igen. Om dessa personer dessutom gör sig skyldiga till saker som får dom bannade men ändå får vara kvar, ja då är ju hela grejen åt helvete.

Det här är inte en fanclub och inte ett community. Personer med hög postcount har inte åsikter värda mer än andras, dom bara trycker "svara på inlägg" mer än oss andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in