Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-28, 17:13
  #1
Medlem
Hej alla Mac- eller Outlook-experter!

Jag har råkat ut för ett irriterande problem. Jag använder Microsoft Outlook för Mac (version 15.21.1).

Jag har ärvt min dator från en f.d. kollega – men det finns fortfarande spår från hen i mejlprogrammet. När jag svarar på ett mejl står hens namn nämligen kvar i de tidigare svaren.
Exempel:
Från: Per Persson <lars.larsson@namn.se>

Så här ser det ut i programmet.


Har härjat runt på min Mac och ändrat namn ÖVERALLT (känns det som). Men problemet kvarstår i Outlook.

Någon som känner igen problemet? Finns det något väl gömt ställe där man måste byta namn?
Citera
2016-12-28, 17:48
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirwy
Hej alla Mac- eller Outlook-experter!

Jag har råkat ut för ett irriterande problem. Jag använder Microsoft Outlook för Mac (version 15.21.1).

Jag har ärvt min dator från en f.d. kollega – men det finns fortfarande spår från hen i mejlprogrammet. När jag svarar på ett mejl står hens namn nämligen kvar i de tidigare svaren.
Exempel:
Från: Per Persson <lars.larsson@namn.se>

Så här ser det ut i programmet.


Har härjat runt på min Mac och ändrat namn ÖVERALLT (känns det som). Men problemet kvarstår i Outlook.

Någon som känner igen problemet? Finns det något väl gömt ställe där man måste byta namn?

Skapa ett nytt användarkonto (Systeminställlningar-->Användare och grupper) med ditt eget namn och lösenord så kan du ställa in ditt eget mailkonto samt alla andra personliga saker (adressbok, kalender, mm) så att datorn blir "din." Om din kollega inte ska använda datorn mer så radera det kontot i "Användere och grupper"
Citera
2016-12-28, 22:13
  #3
Medlem
hasenfrasens avatar
https://answers.microsoft.com/en-us/...2-0b9e42d7115a
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback