Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-28, 16:50
  #1
Medlem
woords avatar
Hej!

Jag sitter på en MacBook Air uppdaterad till senaste OS, och jag ska efter årskiftet spendera en längre tid utomlands. Jag skulle därför vilja få lite hjälp med att få streamingtjänsterna att fungera utanför Sveriges gränser. Jag har idag inlogg till Cmore, Viaplay och Netflix men enligt respektive hemsida fungerar detta endast i Sverige.
Citera
2016-12-28, 17:10
  #2
Medlem
Soluss avatar
Det enda du egentligen behöver (troligtvis) är en svensk VPN-anslutning.
Citera
2016-12-28, 17:20
  #3
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Det enda du egentligen behöver (troligtvis) är en svensk VPN-anslutning.

Jag har scrollat igenom lite sidor nu för att få nån hum om det, när jag ska välja VPN-typ finns inte PPTP som alternativ (vilket verkar vara det alla väljer), funkar det med L2TP över IPsec, CISCO Ipsec eller IKEv2?

Glada hälsningar, norra europas mest otekniska person
Citera
2016-12-28, 17:45
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Jag har scrollat igenom lite sidor nu för att få nån hum om det, när jag ska välja VPN-typ finns inte PPTP som alternativ (vilket verkar vara det alla väljer), funkar det med L2TP över IPsec, CISCO Ipsec eller IKEv2?

Glada hälsningar, norra europas mest otekniska person

Du kör förmodligen macOS Sierra, och där är PPTP borta som alternativ. Det är en gammal och osäker lösning jämfört med L2TP, mfl, så det är bra att den är borta. Någon av de andra alternativen fungerar om du väljer en seriös leverantör av VPN-tjänst. En snabb googling på "bra svensk vpn" ger dig ett flertal alternativ.
Citera
2017-02-13, 00:22
  #5
Medlem
Kongruensbojds avatar
Jag använder Freedome från F-secure både på datorn och i iphonen. Billigt och fungerar mycket bra för både Cmore och SVT Play.
Citera
2017-02-13, 08:02
  #6
Medlem
Kravallens avatar
Har du inlogg så räcker det med Hola. Jag bor utomlands och kör igång Hola (installerat i webbläsaren) bara så reggar den mig som sittandes i Sverige. Behövs ingen betald VPN om du bara ska streama tjänster du redan betalar för.
Citera
2017-02-13, 11:25
  #7
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Har du inlogg så räcker det med Hola. Jag bor utomlands och kör igång Hola (installerat i webbläsaren) bara så reggar den mig som sittandes i Sverige. Behövs ingen betald VPN om du bara ska streama tjänster du redan betalar för.
Snälla människa. Använd aldrig Hola! Läs på lite om hur Hola använder sin tjänst mot sina kunder så kommer du aldrig mer använda dom! Finns en anledning till varför den är gratis.
Citera
2017-02-13, 11:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Jag använder Freedome från F-secure både på datorn och i iphonen. Billigt och fungerar mycket bra för både Cmore och SVT Play.
Använder även jag dessa, och jag är väldigt nöjd! Smidigt och billigt.
Citera
2017-02-13, 12:54
  #9
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Snälla människa. Använd aldrig Hola! Läs på lite om hur Hola använder sin tjänst mot sina kunder så kommer du aldrig mer använda dom! Finns en anledning till varför den är gratis.

Okej. Istället för att lite "diskret" säga hur kass jag är som använder Hola - kan du inte beskriva varför man inte ska använda Hola istället? Antingen vill du bara spela allan eller så vet skriver du ovan pga rykten du hört.
Citera
2017-02-13, 12:56
  #10
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Okej. Istället för att lite "diskret" säga hur kass jag är som använder Hola - kan du inte beskriva varför man inte ska använda Hola istället? Antingen vill du bara spela allan eller så vet skriver du ovan pga rykten du hört.
https://www.reddit.com/r/netflix/com...nwitting_exit/

Du ingår även i ett botnät.
Citera
2017-02-13, 13:21
  #11
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
https://www.reddit.com/r/netflix/com...nwitting_exit/

Du ingår även i ett botnät.

Tack för länken!
Citera
2017-02-13, 13:26
  #12
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Tack för länken!
Inga problem. Jag ber om ursäkt ifall jag var lite påstridig. Men vill att så få använder tjänsten som möjligt. Detta var på agendan för ca 1 år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback