2016-12-28, 01:16
Medlem
edm4lifes avatar
Har haft yrselattacker i några dagar nu med en extremt hög vilopuls. Har varit på akuten men blev hemskickad och läkare skulle skriva ett meddelande om 24 timmars ekg. Ibland när jag är uppe i lägenheten och bara står still så går pulsen upp mot 140-150 och min blodtrycksappart får problem att ens mäta får mäta flera gånger för den börjar visa "[ Err .. ]" på lcd skärmen. Får blodtrycksfall och svindel känsla så nu vågar jag knappt gå upp ur sängen för jag är rädd för att dö. Är väldigt orolig för det här men har ingen lust att åka till akuten, min puls visade dock 140 nu bara av att jag ställde mig upp och jag har även räknat den själv så det stämmer. Har gjort tidigare ekg som visade Högerställd el axel, eventuell förstorad vänster förmak och måttliga T förändringar (se bilderna). Vad ska jag göra? Åka in vs inte åka in nu i natt?

oohps råkade outa mitt pnr i imgur ekg bilden så var tvungen att radera den. -.-
Senast redigerad av edm4life 2016-12-28 kl. 01:20.
Citera
2016-12-28, 01:23
Medlem
Ta ett bad, lägg dig ner, läs något! Alternativt ta dig en öl. Är det samma imorgon åk in! Är dock ingen expert. Pulsen ökar såklart när man oroar sig!
Citera
2016-12-28, 07:50
Medlem
Kan du ha någon virusinfektion? Det kan höra så att pulsen ökar + att man blir nojjig och då ökar den ännu mer.
Åk till akuten o ta prover
Citera
2016-12-28, 21:43
Bannlyst
Har 140+ puls lite då och då, inte fan åker jag till akuten för det. Tar en benz och andas lugnt och kontrollerat. Alkohol funkar fint också.
Citera
2016-12-28, 23:50
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanEluugn
Har 140+ puls lite då och då, inte fan åker jag till akuten för det. Tar en benz och andas lugnt och kontrollerat. Alkohol funkar fint också.

Låter bra om man vill dö av i tid av hjärt- och kärlsjukdomar.

TS ring 1177, de är sällan bra men tror inte dem lullar runt när det gäller hjärtat och att man svimmar
Citera
2016-12-29, 00:06
Medlem
Hur gick det ts?
Citera
2016-12-29, 01:21
Medlem
Brokenbacks avatar
När man tar blodtrycket för många gånger efter varandra så kan det bli felvärde, pulsen kan även öka för att du fokuserar på den och blir stressad av den.

Sov några timmar och ta dig möjligen till VC i morgon,
Citera
2016-12-29, 22:14
Medlem
lucifersatans avatar
140 i vilopuls är ju kraftig takykardi. Tar du droger? finns en del droger som kan ge sånt. Dra till akuten, folk drar dit för betydligt mindre besvär, det är en helt ok anledning tycker jag.
Citera
2016-12-29, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Har haft yrselattacker i några dagar nu med en extremt hög vilopuls. Har varit på akuten men blev hemskickad och läkare skulle skriva ett meddelande om 24 timmars ekg. Ibland när jag är uppe i lägenheten och bara står still så går pulsen upp mot 140-150 och min blodtrycksappart får problem att ens mäta får mäta flera gånger för den börjar visa "[ Err .. ]" på lcd skärmen. Får blodtrycksfall och svindel känsla så nu vågar jag knappt gå upp ur sängen för jag är rädd för att dö. Är väldigt orolig för det här men har ingen lust att åka till akuten, min puls visade dock 140 nu bara av att jag ställde mig upp och jag har även räknat den själv så det stämmer. Har gjort tidigare ekg som visade Högerställd el axel, eventuell förstorad vänster förmak och måttliga T förändringar (se bilderna). Vad ska jag göra? Åka in vs inte åka in nu i natt?

oohps råkade outa mitt pnr i imgur ekg bilden så var tvungen att radera den. -.-
Pneumothorax kan ge hög puls
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in