2017-03-08, 20:26
Medlem
davaidavais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
När han satt snaggad igår med sina knallgula snuständer, med vit t-shirt, ute i det gröna pratandes med söndertatuerade Maria så liknade de två missbrukare på rehab.

Ja det håller jag med om, och så säger han "Så fåru dig en smäll på käften". Mycket passande.
Citera
2017-03-08, 20:52
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Vad yrar du om? Det är klart att det var lika förutsättningar. Menar du att Paolo och produktionen la upp tävlingen så att Bettan skulle förlora? Det låter ju troligt...eller inte.
Det där om uppläggning är det du som yrar till. Det har jag inte påstått men Inger klagade ju också på att hon stod sämre till som inte på lika villkor kunde överblicka hur hon låg till eftersom hon då var tvungen att vända sig om. Är det så svårt att ta till sig? Sen kan ju virket i det som ska sågas vara väldigt olika beskaffat och sågarna olika vassa så varför inte lotta så är det ju helt lika förutsättningar?
Citera
2017-03-08, 20:57
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Det där om uppläggning är det du som yrar till. Det har jag inte påstått men Inger klagade ju också på att hon stod sämre till som inte på lika villkor kunde överblicka hur hon låg till eftersom hon då var tvungen att vända sig om. Är det så svårt att ta till sig? Sen kan ju virket i det som ska sågas vara väldigt olika beskaffat och sågarna olika vassa så varför inte lotta så är det ju helt lika förutsättningar?

Börjar man lotta så betyder det ju indirekt att en av sidorna är bättre. Tror jag och de flesta andra inte tror att någon sida per automatik var bättre. Inger vann ju i sågen trots att hon inte såg bettan. Stockarna var såklart lika stora med. Det finns ingen stor konspiration mot bettan.
Citera
2017-03-08, 21:11
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Börjar man lotta så betyder det ju indirekt att en av sidorna är bättre. Tror jag och de flesta andra inte tror att någon sida per automatik var bättre. Inger vann ju i sågen trots att hon inte såg bettan. Stockarna var såklart lika stora med. Det finns ingen stor konspiration mot bettan.
Jag har inte påstått så, men lika full blir det exakt rättvist om man lottar sida precis som man lottar sida i en fotbollsmatch och i alla andra tävlingar så varför i all sin dar inte göra så i Farmen? Även spåret när de drog stockarna skulle ha lottats såklart. Aldrig aldrig att spåren i grusvägen var exakt lika. Eller hur - oavsett vem som vunnit eller vinner bör det lottas såklart! Det tävlas ju ändå om en halv miljon!
Citera
2017-03-08, 21:16
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Jag har inte påstått så, men lika full blir det exakt rättvist om man lottar sida precis som man lottar sida i en fotbollsmatch och i alla andra tävlingar så varför i all sin dar inte göra så i Farmen? Även spåret när de drog stockarna skulle ha lottats såklart. Aldrig aldrig att spåren i grusvägen var exakt lika. Eller hur - oavsett vem som vunnit eller vinner bör det lottas såklart! Det tävlas ju ändå om en halv miljon!

Känns som du gör en höna av en fjäder. Inger utklassade bettan i styrka, men vem vet, bettan kanske bara hade solen i ögonen och om hon bara tagit den andra stocken så hade hon lyft upp den på axlarna och traskat förbi stackars Inger?

hur vet du att de inte lottade? känns inte så intressant tevemässigt så mn kanske bara klipper bort det precis som man gör med alla frågor från de tävlande.
Citera
2017-03-08, 21:19
Medlem
bringeroflights avatar
Klart det känns bättre att ha koll på vad motståndaren gör, även om det egentligen inte spelar någon roll. Kanske upplägget var så att den som förlorade första grenen fick den bakre positionen för att öka spänningen genom psykologiskt övertag
Citera
2017-03-08, 21:34
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Känns som du gör en höna av en fjäder. Inger utklassade bettan i styrka, men vem vet, bettan kanske bara hade solen i ögonen och om hon bara tagit den andra stocken så hade hon lyft upp den på axlarna och traskat förbi stackars Inger?

hur vet du att de inte lottade? känns inte så intressant tevemässigt så mn kanske bara klipper bort det precis som man gör med alla frågor från de tävlande.
Hönan är ni som inte förstår min poäng skyldiga till. En gång till då - glöm Bettan eller/och Inger. Det handlar inte om person här utan endast och allena om principen att det ska tävlas på lika villkor.

Jo det är mycket möjligt att det lottas, antagligen är det så, åtminstone borde det vara så, konstigt annars, men varför i all världens namn inte visa det då. Sen om det nu lottas så är det ju märkligt då att låta lotten vara så betydelsefull i och med att den ene fick stå och ha full kontroll över den andre. De hade ju kunnat stå mitt emot varandra, eller hur?

Ställer mig verkligen för övrigt mycket tveksam till att de vägde stockarna de släpade. Nästa gång kanske det är målfoto som gäller! Nä nu ska jag se Mästarnas Mästare på SVT-play
Citera
2017-03-08, 21:43
Medlem
godboys avatar
Citat:
Hönan är ni som inte förstår min poäng skyldiga till. En gång till då - glöm Bettan eller/och Inger. Det handlar inte om person här utan endast och allena om principen att det ska tävlas på lika villkor.

Jo det är mycket möjligt att det lottas, antagligen är det så, åtminstone borde det vara så, konstigt annars, men varför i all världens namn inte visa det då. Sen om det nu lottas så är det ju märkligt då att låta lotten vara så betydelsefull i och med att den ene fick stå och ha full kontroll över den andre. De hade ju kunnat stå mitt emot varandra, eller hur?

Ställer mig verkligen för övrigt mycket tveksam till att de vägde stockarna de släpade. Nästa gång kanske det är målfoto som gäller! Nä nu ska jag se Mästarnas Mästare på SVT-play
Herregud. ORKA!
Fyllekärringen åkte ut mot en rekordelig kvinna. Dessutom borde fyllebettan diskats då hon ej drog stocken hela vägen. Alltså fick hon oförtjänt vila. Nu klådde inger fylldrägget ändå i sågen. Är det nån som åkte snålskjuts så var det då fylldrägget.
Citera
2017-03-08, 21:57
Bannlyst
Börjar reta mig på Inger mer och mer. En stor PK-padda som aldrig syns eller hörs överhuvudtaget, så enormt tråkig så man spyr!

Tycker Calle ska vinna! Han överlevde skogen och bara det är en merit i sig.
Citera
2017-03-08, 21:58
Medlem
enfindams avatar
Kan det inte vara så att Bettan ville åka hem? Hon var ju utfryst och mobbad av de andra deltagarna.
Citera
2017-03-08, 22:07
Medlem
Varför blev Bettan vald som kämpe? Det var väl inte Bönderna som valde henne?
Citera
2017-03-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
"Poängen" var...
Att Maria kritiserar Linnea, för att hon har "fixat" läppar och bröst. När hon själv gjort detsamma.
Men visst, hon kan ha gått ned i vikt, jag är inte så uppmärksam på nyanser.

Okej, men det var inte min poäng. Min poäng var att Maria gått ner i vikt och du citerade mig. Men skitsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in