2016-12-30, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Vad som är rätt är föremål för folkvilja och politiska beslut, inget annat. Hon jobbar nära folk som hon känner sympati för, klart hon tycker som hon gör. Jag rycker på axlarna. För egen del är jag legalist. Om de varken är flyktingar eller skyddsbehövande så ska de skickas dit de kom ifrån. Jag bryr mig inte om huruvida det är synd om dem eller ej. Det är för övrigt synd om människorna, skrev redan Strindberg. Inget nytt, inget revolutionerande. Jag är rätt less på folk som ömmar för allt och alla, de är uppenbarligen naiva och har mer hjärta än hjärna. Hjärtahjärna > hjärthjärna > ärthjärna?

De ömmar inte särskilt mycket för vita västerländska pojkar och män...
Citera
2016-12-30, 11:17
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ta reda på när han sa det och under vilka omständigheter så slipper du vara så kunskapslös.

Men du verkar ju inte veta vad han var först till så det kanske är dags för dig att studera klart i historia på grundskolan mellanstadium.

Du framför onödigt aggressivitet helt ur det blå angående småsaker, måste tyda på nån sorts neurotisk sjukdom/autism, eller så är du bara grinig/trollar.

Jag hoppas du kan exakt allt om alla i hela världshistorien så vem som helst kan ringa dig när som helst om vad eller vem som helst i mänsklighetens historia och få ett korrekt svar, annars är du själv en lika god kålsupare, men nog om det.

Man får hoppas att Emelie får smaka på hur verkligheten ser ut, och kanske blir tillåmed tacksam för att kunna få turen att födas som svensk kvinna med hela vårat , och inte somalisk eller arabisk.
Citera
2016-12-31, 11:06
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Du framför onödigt aggressivitet helt ur det blå angående småsaker, måste tyda på nån sorts neurotisk sjukdom/autism, eller så är du bara grinig/trollar.

Jag hoppas du kan exakt allt om alla i hela världshistorien så vem som helst kan ringa dig när som helst om vad eller vem som helst i mänsklighetens historia och få ett korrekt svar, annars är du själv en lika god kålsupare, men nog om det.

Man får hoppas att Emelie får smaka på hur verkligheten ser ut, och kanske blir tillåmed tacksam för att kunna få turen att födas som svensk kvinna med hela vårat , och inte somalisk eller arabisk.

Skaffa dig kunskap så slipper du bli en nolla. Det är väldigt enkelt, det är bara att börja att läsa skolböcker till att börja med.
Citera
2017-01-03, 19:25
Medlem
Betongsossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Det strider mot den marxistiska principen om arbetets mervärde. Skämt åsido, naturligtvis har inte alla föräldrar bidragit likvärdigt till sina barns framtid, som kollektiv grupp sett. Men det är heller inte så att det är någon annan okänd entitet än just en obestämbar mängd ur den föräldragruppen som har gjort det. Till skillnad från dig tror jag inte att ett fåtal entreprenörer eller "starka män" skapar ett lands välstånd. I Sveriges fall är detta en kollektiv massansträngning via framför allt folkrörelserna i deras olika skepnader, allt från LO till SAF. Och där är alla föräldrar, eller nästan. Men detta blir hårklyveri i slutändan. Problemet med din fokusering på "tur" är att det drar åt ett kulturrelativistiskt tankesätt. Som om Syrien lika gärna skulle ha kunnat vara som Sverige och tvärtom. Nej.

Givetvis är ett funktionellt samhälle där människor kommer överens med varandra och har samma vision i det stora hela viktigt för välstånd.

Jag syftade mer på att vi har (haft i alla fall, utvecklingen under den större delen av 00-10-talet har varit negativ på flera fronter) högre levnadsstandard än andra jämförbara länder. Jag tycker inte att det försprånget går att tillskriva svenskarna som grupp utan har berott just på bland annat entreprenörskap och fred.
Citera
2017-01-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongsossen
... Jag tycker inte att det försprånget går att tillskriva svenskarna som grupp utan har berott just på bland annat entreprenörskap och fred.
Då tycker vi olika. Jag är stolt över vad Sverige och svenskarna har åstadkommit genom folkrörelser och medveten välfärdspolitik. För dig är det tydligen en slump i kombination med ett fåtal driftiga personer och att vi inte har drabbats av krig.
Citera
2017-01-03, 20:35
Bannlyst
Ska svenskarna behålla sitt land eller ta tillbaka delar av det så ska de nog inte förlita sig på turen iallafall.
Citera
2017-01-03, 20:37
Medlem
Mad monks avatar
Den här skitungen kan ju tala om det för min morfar som fick järnlunga av att arbeta på en asbetsfabrik.
Citera
2017-01-03, 20:56
Bannlyst
Om vi inte har förtjänat välfärden, vad har Mahmoud då gjort för att förtjäna gratis tandvård, socialbidrag och förtur i bostadskön?
Citera
2017-01-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Sveriges välstånd grundar sig inte på tur, utan på flera generationers hårda arbete och slit för att bit för bit förbättra levnadsvillkoren för alla medborgare. Framgången grundades bl.a. på en väl fungerande demokrati, allmän skolgång och befolkningens hederliga, pålitliga natur. Möjligen kan man säga att sverige hade tur att inte bli indragna i världskrigen 1 och 2, men även det faktumet var ju åtminstone delvis resultat av kloka politiska beslut.

Sverige och svenskarna har dock otur att det finns så många landsförrädare och hycklande idioter som denna Emilia i vårt land. Hon och hennes gelikar bör omgående sluta hyckla - eller genast ge upp sin personliga trygghet, alla sina ekonomiska privilegier och materiella tillgångar till förmån för valfri babbefamilj. För det är det hon kräver att någon annan mindre bemedlad svensk medborgare ska göra.

Här håller jag med dig till fullo. Mina morföräldrar hade det jäkligt fattigt, kom ifrån fattiga uppväxtförhållanden med många syskon, kan säga att de hade det jäkligt knapert, MEN, för att leva och överleva så hade de en jäkla arbetsmoral plus att de var extremt solidariska och hjälpte varandra i ur och skur. Slutade drömlikt med eget företag och 30 anställda MEN övertygade fortfarande att alla drar sitt strå till stacken för att bygga ett välfärdssamhälle för ALLA.
Fackrörelsen gjorde det inte sämre heller för arbetarklassen utan hjälpte till att göra svensken mer jämställd och livet mycket mer drägligt. Borgarklassen blev tvungna att betala in de också till vår välfärd, kanske isoleringen ifrån omvärlden hjälpte till och gjorde det svårare att skattesmita, för de är de och har alltid varit bra på, så på ett sätt likställer jag bidragstagare och skattesmitare, vill HA men inte hjälpa till.

Syrrans ungar som har blivit så jäkla curlade, (90-talister) är så lata och kunde bry sig mindre, det är också ett problem, för dom har fått mycket serverat på silverfat, och sitter med polarna på nätet och spelar dataspel, jätteproduktivt och jättegivande!
Så det är inte bara massinvandringen som ställer till problem, men bidrar, tillsammans med en hel bortcurlad generation och en förmögen grupp människor "mer vill ha mer."
Citera
2019-10-10, 04:05
Medlem
-GGs avatar
Hela universum och varenda personuppbyggnad bygger på "tur", den som det talas om här, den enda man kan man mena som utmärker det som "tur" i sammanhanget. Så det i sig säger ingenting, förrän det är giltigt och gällande för alla i en fullt normal samtalskontext.

Vad man menar när man säger det är rent samhällsekonomiskt och resursmässigt - att andra har lika mycket rätt till de sakerna som vi har och det ska ske i Sverige, som om välfärd valt att stationera sig här.

Hade Sverige varit ett u-land med enbart svenskar i, hade Afrika eller MÖ fortfarande inte varit rikare, mer demokratiska eller haft den typ av välfärd vi har i dag. Det finns ingen jämvikt på det viset; utan fysiska människor måste ännu ta sig an ett stort ansvar och tungt arbete. Välfärden är heller inget statiskt utan måste underhållas och utvecklas, och den är känslig för nedmontering och förändring. När pensionerna är borta har invandrarna "turen" att födas in i det. Välfärd har en grund som i själva byggnaderna, strukturen och innehållet, och en första skapare, och då en ägare, som med alla fysiska, döda skepnader och ting kommen från människans händer -- och etniska svenskar har en given förtur av naturliga skäl. Förtjänat och förtjänat, det är dagisord, för hur mycket har Saudi förtjänat sin olja, muslimerna sina moskéer i Sverige, Ali sitt bidrag, Fatima att få sina 10 barn försörjda av andra och den "turen" som gjorde att de tog sig hit och fick stanna, där andra inte hade samma chans att "återfödas" i Sverige.
Däremot är rättvisa som led i arbete och ägodel av mark som att vi är stamfolk och slavar under tyngdkraften, en av grundbeståndsdelarna inom oss och därför tillhör välfärden i Sverige, vad den än består av eller blir, svenskarna på det största planet. Invandrarna är mer köpta in i det, manipulerade pusselbitar, och saknar det givna ursprunget. Mindre bemedlade och andra typer av "svaga svenskar" har bara Sverige, vilket inte är fallet med invandrarna.

Egentligen är det ett uttalande av ingenting, det saknar betydelse i den meningen som det framförs. Så länge det inte appliceras på allting av värde eller åtra. Up for grabs!
Senast redigerad av -GG 2019-10-10 kl. 04:21.
Citera
2019-10-10, 06:54
Bannlyst
Emelie Åkerlind är en snart 50 årig batikhäxa ( Hon är född 1972 ) , klart att hon som 70 talist har både blivit hjärntvättad av SVT med kommunistpropaganda och även fått den bästa delen av välfärdskakan. Men vad Emelie Åkerlind glömmer att dom som har byggt Sverige, är flera generationer förre henne. Människor som har slitit djur för att få det att gå ihop.

Vi har ingen anledning att ens ta emot flyktingar, framförallt inte ifrån MENA område. En MENA invandrare är inte som dej och mej, utan han är kriminell, har en annan religion och en annan kultur än oss Svenskar.

Asylrätten måste avskaffas ifrån MENA området, annars kommer hela Europa att gå under.

Muhammad morfars slogs knappast som frivillig i Finska vinterkriget och fick se sina kamrater bli bajonett mördade av en ond kommunist. Utan Muhammed har bara kommit till Sverige för ljuga till sej PUT och kräva bidrag.

Ahmed Farfar låg knappast i beredskap vid Finska gränsen, för att försvara oss emot onda bolsjeviker som ville komma hit våldta och mörda allt i sin väg. Ahmed har fått alla serverat på silverfat när han har kommit hit och ockuperat vårat land.
Senast redigerad av Niggers 2019-10-10 kl. 06:58.
Citera
2019-10-10, 07:01
Medlem
BigBusinesss avatar
Nä vi har inte förtjänat välfärden själva. Vi har fått den av våra förfäder. Tycker någon att man inte har rätt att ge sina barn skördarna av sin frukt?

Vem fan är sosseriet att ge bort gåvan vi fått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in