Citat:
Ursprungligen postat av
zyxos
Det jag försöker förmedla här är att bara för att jag är muslim så in i märgen innebär inte att jag är extremt religiös. Jag är inte uppfostrad på det sättet ni näthatare påstår. Jag är muslim, punkt. Jag skadar inte Sverige ochans är en av majoriteten av muslimer.
Om du verkligen vill veta hur det är i mena länder, åk till en av MENA länder i 1 månad så kommer du se att alla inte är så som ni beskriver oss.
Du har uppenbart inte klart för dig vad era religiösa ledare håller på med och hur extrem islam frodas i vissa förorter. Det finns hundratals muslimska samfund i Sverige och de mjölkar stat och kommuner på tiotalsmiljoner varje år. Det är skrämmande att se att de lyckas föra in sin medeltida religion i förorterna med kvinnor som tvingas klä sig i niqab och burka.
Dessa muslimer skadar Sverige enda in i märgen.
Det går inte att blunda för att muslimernas mål är att förändra Sverige till land styrt av islam. I varenda ort där islam växer sig stark, så införs ett islamsk levnadssätt med kvinnoförtryck och religiöst förtryck. Av någon märklig anledning så verkar det i samma orter växa fram en gangstermentalitet med svartjobb, organiserad brottslighet, korruption, knark, vapen och mord. Kan du förklara varför det blir så?
Lite om den medeltida religionen du bekänner dig till
Citat:
Enligt Koranen kan inte en enda varelse, eller någonting annat som existerar, undgå att i en mening underkasta sig Guds vilja. Detta är islam i sin allra mest generella bemärkelse, det vill säga islam som ett naturligt, universellt tillstånd som utgör förutsättningen för existensen som sådan. Men det är bara de som erkänner och frivilligt bejakar detta (enligt Koranen) oundvikliga existentiella faktum, som räknas som muslimer i religiös bemärkelse. Muslim är med andra ord den som aktivt och medvetet har antagit islam som sin religion
Att lämna islam som religion är enligt traditionell sharialag en brottslig gärning som har påföljden dödsstraff.[22] Det råder inte konsensus inom islam om att apostasi alltid ska straffas med döden, men de fyra största rättsskolorna inom sunni och en inom shia håller med om detta. Straffet tillämpas även i modern tid och ett välkänt nutida exempel är då Irans dåvarande härskare Ayatollah Khomeini i ett utlåtande (en fatwah)[23] dödsdömde Salman Rushdie för apostasi, efter att Rushdie skrivit boken "Satansverserna" 1989.
Islam är helt enkelt inte kompatibelt med modernt västerländskt levnadssätt. Det bästa hade varit att de som tvunget vill tillhöra islam, stannat i sina hemländer. För det enkla sanningen är att islam ställer till stora problem var den än dyker upp