• 1
  • 2
2016-12-23, 22:33
Medlem
bithaxs avatar
Det är ju redan olagligt att ta på en kvinna man inte känner.
Vore det inte bra om det även vore helt olagligt, att som man tilltala en okänd kvinna direkt utan att först ha blivit tilltalad?

Kvinnor skulle då slippa alla äckliga egoistiska grisar som antastar dem i det offentliga, genom att tilltala dem, och det skulle bli olagligt även att skicka meddelanden, sms och PM till tjejer som inte vill ha dessa.

Om en kvinna är intresserad av umgänge med en man kan hon själv ta initiativ att tala med honom, men det är ju för jävligt att han skall kunna tvinga på ett samtal mot hennes vilja, utan att först ha druckit duskål med henne.

Sådant respektlöst beteende borde vara straffbart.
Håller ni inte med?
Senast redigerad av bithax 2016-12-23 kl. 22:44.
Citera
2016-12-23, 22:46
Medlem
Europes avatar
Om vi kan komma fram till dealen att män inte får tilltala främmande kvinnor utan att ha blivit tilltalade, medan kvinnor inte får tala till bekanta eller närstående män förrän de har blivit tilltalade, så är jag definitivt på!

Jag är i förbigående man.
Citera
2016-12-23, 22:52
Medlem
Kvinna: Hej hej!

Man: Hej hej! Håll käften.

:P
Citera
2016-12-23, 22:56
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är ju redan olagligt att ta på en kvinna man inte känner.
Vore det inte bra om det även vore helt olagligt, att som man tilltala en okänd kvinna direkt utan att först ha blivit tilltalad?

Kvinnor skulle då slippa alla äckliga egoistiska grisar som antastar dem i det offentliga, genom att tilltala dem, och det skulle bli olagligt även att skicka meddelanden, sms och PM till tjejer som inte vill ha dessa.

Om en kvinna är intresserad av umgänge med en man kan hon själv ta initiativ att tala med honom, men det är ju för jävligt att han skall kunna tvinga på ett samtal mot hennes vilja, utan att först ha druckit duskål med henne.

Sådant respektlöst beteende borde vara straffbart.
Håller ni inte med?

Du har lika rätt som att 1+1 blir 3...
Citera
2016-12-23, 22:58
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kvinna: Hej hej!

Man: Hej hej! Håll käften.

:P

Men visst är det jobbigt med alla som skriver meddelanden och tror att de skall få något, och alla som skickar penis bilder och som uppenbart raggar och pratar med kvinnor med bara sex i åtanke?

Eftersom män bevisligen har svårigheter med att kontrollera det här beteendet så finns det egentligen bara två lösningar:

1. Gör som muslimerna och täck över alla kvinnor, förpassa dem till hemmet.
2. Tillåt kvinnor friheten att röra sig vart de vill, men begränsa mäns friheter i stället, och se till att det finns tydliga straff och gränser.
Senast redigerad av bithax 2016-12-23 kl. 23:00.
Citera
2016-12-23, 23:02
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Du har lika rätt som att 1+1 blir 3...

Det är klart att du tycker det eftersom du är en äcklig egoistisk mansgris med enbart förnedrande sex i tankegångarna.
Citera
2016-12-23, 23:03
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Det är klart att du tycker det eftersom du är en äcklig egoistisk mansgris med enbart förnedrande sex i tankegångarna.

Är du full med ett l?
Citera
2016-12-23, 23:05
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Är du full med ett l?
Jag har tagit en ipren. Det behöver man, man får ju huvudvärk av hur alla ni självutnämnda alfahannar här inne skall trumfa varandra i sexistiskt beteende och dominans över kvinnor.
Citera
2016-12-23, 23:06
Medlem
Citat:
Men visst är det jobbigt med alla som skriver meddelanden och tror att de skall få något, och alla som skickar penis bilder och som uppenbart raggar och pratar med kvinnor med bara sex i åtanke?

Eftersom män bevisligen har svårigheter med att kontrollera det här beteendet så finns det egentligen bara två lösningar:

1. Gör som muslimerna och täck över alla kvinnor, förpassa dem till hemmet.
2. Tillåt kvinnor friheten att röra sig vart de vill, men begränsa mäns friheter i stället, och se till att det finns tydliga straff och gränser.

Nej, det är ingen som raggar på mig eller skickar några penisbilder till mig över nätet. Det har bara hänt i verkligheten och då senast på ett ställe man kan förvänta sig att folk raggar och är på.

Det är väl då min sambo som skulle störa sig mer på det.
Citera
2016-12-23, 23:07
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej, det är ingen som raggar på mig eller skickar några penisbilder över nätet. Det har bara hänt i verkligheten och då senast på ett ställe man kan förvänta sig att folk raggar och är på.

Det är väl då min sambo som skulle störa sig mer på det.

Du ser, det har tillochmed hänt dig. Det har hänt i princip alla kvinnor!
Är det inte för djävligt! Hur skall vi stävja detta?
Citera
2016-12-23, 23:09
Medlem
Citat:
Du ser, det har tillochmed hänt dig. Det har hänt i princip alla kvinnor!
Är det inte för djävligt! Hur skall vi stävja detta?

Gå ut med sin partner? Sätta en vigselring på fingret?

Så länge männen ifråga inte blir aggressiva eller otrevliga av att bli avvisade ser jag inga problem med fenomenet.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-12-23 kl. 23:12.
Citera
2016-12-23, 23:10
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Jag har tagit en ipren. Det behöver man, man får ju huvudvärk av hur alla ni alfahannar här inne skall trumfa varandra i sexistiskt beteende och dominans över kvinnor.

Du vill bara diskutera... kan köpa det... men starta då en tråd som du faktiskt funderat över eller har något intresse om...

Att bara starta en fylle tråd... (jodå har jag väl också gjort...)

Vi är svenskar här (inte alla men många)...

Hur hade din tråd fungerat i typ... Kongo... Saudi Arabien... osv osv...
Eller är dom då uber alfa mega super hannar där?

Kan det vara så att vi i Sverige är normala män... och har liksom inga som helst problem att diskutera med honor som dig? som tror sig vara så mycket bättre än det andra könet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in