Citat:
Ursprungligen postat av
kek123
En kompis är nu fri från droger nu men denna personen är beroende av att inte vara "nykter". Allt som får den att inte känna sig normal är bättre än nykterhet. Kör mycket bil så alkohol är uteslutet. Samma sak med adrenalin, det är för omständigt att få en ordentlig adrenalinkick. Får xanor+imovan han använder lite för mycket så när det är slut är det 3 veckor till nästa uttag.
Finns det mågot man kan ta bara för att inte vara i den tråkiga nyktra världen? Vill inte bli sjuk eller må fysiskt dåligt utan vill bara känna sig annorlunda ett tag. Har haft ett tungt brukande av det mesta så 8 koppar kaffe funkar inte. Nikotin funkar heller inte.. finna det örter/ ej olagliga mediciner han kan ta istället?
Man får inte ta någonting. Få förstår det och ännu färre lever efter det. Finns en slags logik i det, om en del av problemet är att ta saker genom munnen ska man nog sluta med det. Överhuvudtaget. Ett bruk ersätter ett annat osv. Man är inte fri förrens suget att ta någonting försvinner, jag är inte fri. Kaffe och cigg. Vill bli fri från det men jag kör med ursäkten att det håller mig borta från KVV, akuten, häktet och neurokirurgen. Jag är inte bättre än någon annan men vi måste prata om det. För att återgå till fakta - Imovan är narkotika, poppis bland heroinister som går på sub och met.