2018-12-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tror du det på riktigt??
Tror du att man kan mörda två människor och komma ut i friheten efter ett år???

mupp

Om han inte längre är sjuk så skall han väl inte längre tvångsvårdas?

Vad jag sedan finner sannolikt är en annan sak.

fjant
Citera
2018-12-04, 19:50
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Om han inte längre är sjuk så skall han väl inte längre tvångsvårdas?

Vad jag sedan finner sannolikt är en annan sak.

fjant

Lilla gubben,

Simon hade ingen influensa som går över på några dagar.
Om du är påläst så förstår du vem han är och vad han har gjort.
Han kommer inte att komma ut de närmaste 20 åren.

mupp
Citera
2018-12-04, 20:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Lilla gubben,

Simon hade ingen influensa som går över på några dagar.
Om du är påläst så förstår du vem han är och vad han har gjort.
Han kommer inte att komma ut de närmaste 20 åren.

mupp
Tar det verkligen 20 år? Konstigt, mördaren i den här tråden har frigång nu efter åtta år, (FB) Misstänkt mord utanför Halmstad på Elsie Persson.

Det finns dubbelmördare i fängelse, så brottet i sig säger inget om hur sjuk mördaren är.
Citera
2018-12-04, 23:48
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ja va faaan trodde du????

Jag hoppas väl att dåren är inspärrad såklart!
Men vi bor ju i Sverige, så jag blir ju inte direkt förvånad om han får springa runt på gatorna och härja fritt.

Han bör sitta inlåst på livstid!

Vart sitter han inlåst?
Citera
2018-12-05, 08:39
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tar det verkligen 20 år? Konstigt, mördaren i den här tråden har frigång nu efter åtta år, (FB) Misstänkt mord utanför Halmstad på Elsie Persson.

Det finns dubbelmördare i fängelse, så brottet i sig säger inget om hur sjuk mördaren är.

Ja visst finns det fall där mördare är ute i friheten efter rel kort tid men det sitter trots allt fler mördare inlåsta på väldigt lång tid.

Jag tycker nog att brottet i sig säger att denna man är riktigt sjuk, hur kan man annars göra så här?
Citera
2018-12-05, 08:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja visst finns det fall där mördare är ute i friheten efter rel kort tid men det sitter trots allt fler mördare inlåsta på väldigt lång tid.

Jag tycker nog att brottet i sig säger att denna man är riktigt sjuk, hur kan man annars göra så här?
Du skrev 20 år. Du vet alltså inte hur lång tid det tar att tillfriskna efter en allvarlig psykisk störning.

Mannen som hängde Lisa Holm dömdes till fängelse. Var det ett brott som visade att han var riktigt sjuk?
Citera
2018-12-05, 08:52
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Du skrev 20 år. Du vet alltså inte hur lång tid det tar att tillfriskna efter en allvarlig psykisk störning.

Mannen som hängde Lisa Holm dömdes till fängelse. Var det ett brott som visade att han var riktigt sjuk?

Varken du eller jag kan veta hur lång tid det tar att tillfriskna efter en allvarlig psykisk störning, det är väl individuellt? Är inte insatt i Lisa Holm fallet så jag kan tyvärr inte yttra mig där men absolut så är detta ett brott gjort av en med stora allvarliga psykiska störningar. Inget att diskutera emot.
Citera
2018-12-05, 08:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varken du eller jag kan veta hur lång tid det tar att tillfriskna efter en allvarlig psykisk störning, det är väl individuellt? Är inte insatt i Lisa Holm fallet så jag kan tyvärr inte yttra mig där men absolut så är detta ett brott gjort av en med stora allvarliga psykiska störningar. Inget att diskutera emot.
Ändå påstår du att mannen i den här tråden inte kommer ut inom 20 år.

Läkarna bedömde mannen som hängde Lisa frisk. Om domstolen hade gjort samma bedömning som du hade han dömts till vård och fått vända i sjukhusentrén, eftersom läkarna bedömde honom som frisk. Det går inte att vårda en frisk människa.
Citera
2018-12-05, 21:00
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ändå påstår du att mannen i den här tråden inte kommer ut inom 20 år.

Läkarna bedömde mannen som hängde Lisa frisk. Om domstolen hade gjort samma bedömning som du hade han dömts till vård och fått vända i sjukhusentrén, eftersom läkarna bedömde honom som frisk. Det går inte att vårda en frisk människa.

Så pass mkt vet du väl att domlstolarna inte bedömer en människa som frisk eller sjuk, det gör läkare efter undersökningar.
Citera
2018-12-05, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så pass mkt vet du väl att domlstolarna inte bedömer en människa som frisk eller sjuk, det gör läkare efter undersökningar.
Domstolarna är fria att döma som de vill, vård eller fängelse.
Citera
2018-12-05, 22:54
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

Han lär inte släppas ut i första taget eftersom det gjordes en lex maria anmälan med anledning av hans undermåliga behandling. En oerhörd tragedi att han inte blev inneliggande vid den initiala behandlingen, utan att man utan vidare avfärdade den djupare problematiken.

Sedan är det väl lite av ett lotteri vilka som döms till fängelse, respektive vård.
Citera
2018-12-06, 08:13
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Domstolarna är fria att döma som de vill, vård eller fängelse.

Ok, visa mig en enda som mördat två personer på ett liknande sätt och bedömts som psykiskt sjuk och därefter fått fängelse inte vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in