2016-12-23, 07:43
Medlem
gamlingen66s avatar
Tungt beväpnad polis på plats
http://www.helahalsingland.se/gavleborg/hudiksvall/tungt-bevapnade-insatspoliser-inkallade-i-jakten-inte-sakert-pa-platsen
Citera
2016-12-23, 07:48
Avslutad
Med detta pådrag känns det, som tidigare nämnts, att det är ett tillvägagångssätt av det värre slaget. Tio patruller måste vara hela Hälsinglands poliskår!
Känns som att det mest rimliga är jaktvapen eller något tillhygge som yxa eller liknande, "tokig" man låter ju illavarslande.

Gissar på något svartsjukedrama eller en skuld av något slag.
Citera
2016-12-23, 07:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Dök upp ytterligare en anledning efter jag skrev det inlägget, eftersök med hund. Jag suktar givetvis också efter en ny variant av fjälldesperadon, givetvis! Men det är viktigt att försöka tygla sina förväntningar och inte låta dem gå ut över verkligheten.

Att larmet kom in så sent (strax efter 22 igår) borde tyda på något ljudligt för grannarna att höra, eller att någon av paret hann med att larma innan avfärd. Jag tror på det senare då polisen verkar ha en misstänkt ogärningsman.

Spännande historia. Ända motsvarigheten jag kände till vara "fjälltjuven". Skulle det varit i dag en mediahype utan dess like. Men vi får se om jakten på Råsjömördaren utvecklas till en lika utdragen och spännande jakt.
Citera
2016-12-23, 08:06
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DapperDon
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tva-doda-i-hudiksvall-misstankt-dubbelmord/
Snacka om damage control! "skogstokig beväpnad mördare lös i skogen" har omvandlats till "ingen konkret fara, spårhundarna får ej störas". 😮
De tungt beväpnade poliserna som finns på plats tyder dock på något värre än "ingen konkret fara".
Citera
2016-12-23, 08:12
Medlem
Ingen som kan redogöra för vad det är för väderleks och snöförhållande på platsen?

Skulle det inte komma snö natten som gick?

Nysnö? Gammal snö? Barmark?

Gick det inte att få tag på/få upp en helikopter med värmekamera?

Det borde väl vara helt optimalt när man jagar en ensam gärningsman i en annars helt öde skog?
Citera
2016-12-23, 08:14
Medlem
gamlingen66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ingen som kan redogöra för vad det är för väderleks och snöförhållande på platsen?

Skulle det inte komma snö natten som gick?

Nysnö? Gammal snö? Barmark?

Gick det inte att få tag på/få upp en helikopter med värmekamera?

Det borde väl vara helt optimalt när man jagar en ensam gärningsman i en annars helt öde skog?

Inget snöfall.. troligen inte så mycket snö i terräng med tanke på senaste veckans varma väder.. helikopter har varit /är på plats.
Citera
2016-12-23, 08:16
Medlem
En teori..
Svartsjukedrama mördaren har handlat i panik..sen flytt ut i skogen...
Där han avslutat sitt liv?

Tragiskt i vilket fall!!
Citera
2016-12-23, 08:19
Medlem
gamlingen66s avatar
överblick av området

https://www.google.se/maps/place/Norra+R%C3%A5bov%C3%A4gen,+824+92+Hudiksvall/@61.8254422,17.0283274,4213m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46641e8288b15689:0xdb7bf 0fa676460fa!8m2!3d61.8254397!4d17.0458369
Citera
Medlem
Att det kopplas in en sån stor polisinsats tyder på att mördaren gått bananas och att de mördade personerna har dödats på ett brutalt sätt!

Att det skulle vara släkting eller svartsjuka drama brukar inte bli ett sådant pådrag!

Nä nu snackar vi huvuden som skurits av och eventuellt lirat boll med huvuden, typ sjuk i huvudet drama!

Gällande gärningsman så ligger väl flykting eller psyksjuk närmast till hands, vilket är väl same shit!
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Snacka om damage control! "skogstokig beväpnad mördare lös i skogen" har omvandlats till "ingen konkret fara, spårhundarna får ej störas". 😮
De tungt beväpnade poliserna som finns på plats tyder dock på något värre än "ingen konkret fara".

Det är väl någon av polisens "kommunikatörer" som vaknat till och avdramatiserat det hela, medans poliserna i skogen tänker på filmen Rambo
Citera
2016-12-23, 08:21
Medlem
IMG24s avatar
Som någon tidigare sa, inte speciellt mycket snö alls. Bor relativt nära och finns absolut ingen snö där jag befinner mig. Har dock ingen aning om hur det ser ut i skogen.
Citera
2016-12-23, 08:24
Medlem
gamlingen66s avatar
Åkte förbi där i går mitt på dan, såg inte alls ut å va nå snömängd direkt. Stog däremot en lite större bil en bit in där vägen delar sej och blir Norra resp Södra råbovägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in