2017-01-01, 15:15
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Är ju ingen omöjlighet att han valt ut just henne att döda, fast då är jag mer inne på att det beror på att hon är äldre och svag och att han har sett henne när han varit i området tidigare och gjort inbrott i stugor.

Dessutom så tog hon sig fram med hjälp av kryckor så risken att hon skulle kunna smita från honom var ju obefintlig. Simon P är ju en riktig tuffing som inte räds något.
Citera
2017-01-01, 15:22
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja men det är en tydlig disclaimer inledningsvis om att hen inte vet mycket om Simon.
Texten består av två längre stycken. Som jag ser det består del ett av en del "insikter" och kunskaper i polisens arbete på brottsplatsen. Kunskaper som skribenten säger sig ha erhållit utanför flashback.
Del två består av spelulationer, i god flashbackanda. Skribenten förespeglar inget annat än detta.
Citera
2017-01-01, 15:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Texten består av två längre stycken. Som jag ser det består del ett av en del "insikter" och kunskaper i polisens arbete på brottsplatsen. Kunskaper som skribenten säger sig ha erhållit utanför flashback.
Del två består av spelulationer, i god flashbackanda. Skribenten förespeglar inget annat än detta.

Det ifrågasätter jag inte, uppgiften om polisens arbete på platsen och villkoren för detta. Utan mer spekulationen om att skulle haft tvångstankar om dödande halva livet (utifrån vad en kompis sagt om en märklig kommentar som väl var gjord hyfsat nyligt?), att detta skulle vara planerat mord, vilket i sig väl faller inom det möjliga, och det att han skulle rekat under sina vanliga inbrott. Här spekulerar ju postaren om att Simon mer eller mindre skulle varit yrkeskriminell iså fall. Det set jag som mindre sannolikt.
Citera
2017-01-01, 15:57
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det ifrågasätter jag inte, uppgiften om polisens arbete på platsen och villkoren för detta. Utan mer spekulationen om att skulle haft tvångstankar om dödande halva livet (utifrån vad en kompis sagt om en märklig kommentar som väl var gjord hyfsat nyligt?), att detta skulle vara planerat mord, vilket i sig väl faller inom det möjliga, och det att han skulle rekat under sina vanliga inbrott. Här spekulerar ju postaren om att Simon mer eller mindre skulle varit yrkeskriminell iså fall. Det set jag som mindre sannolikt.
Jo, det kan jag också tycka. Fast hur osannolikt är, å andra sidan, inte hela den här historien?
Den som PM:ade mig blir väl "insläppt" här om ett par dagar och får utveckla sina egna teorier vidare då.
Citera
2017-01-01, 15:59
Medlem
booreds avatar
Första tanken för mig var inbrott som gått snett. Man ser en del drogproblemare som vandrar/cyklar med sin ryggsäck med verktyg under dygnets mörka timmar. Springa omkring med såna saker i ryggsäcken har nog få andra vettiga förklaringar.
Citera
2017-01-01, 15:59
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Såg inte * först.
Med detta åtgärdat hittar jag fortfarande ingen info om att hon jobbat som skolsköterska. Det gjorde jag iofs inte heller när jag tidigare i veckan kikade in på hennes fb sida.

Alltså: En Distriktssköterska kan ju, i och försig arbeta som skolsköterska. Fast nån info om detta hittar jag inte.
Tror inte detta leder nånstans faktiskt. Att SP skulle ha vårdats/drabbats av VN under sin slolgång och nu, när han är 20 bestämmer sig för att vandra ut i vinternatten för att döda henne... Näe, det var långsökt.
Tror mer på en galnings slumpskott i detta fall.

Jag läste nog lite för snabbt där. Sorry.

På VNs facebooksida kan man läsa att hon var distriktsköterska men hon nämner inget om skolsköterska. Hade hon jobbat som det hade det nog framgått på hennes sida.

Uppgiften om skolsköterska kommer nog ur spekulationer från kollega -0L0- i inlägg #1345.
Citera
2017-01-01, 17:03
Medlem
Citat:

Jag håller med, andra delen av texten är spekulationer även om skribenten vet vem SP är. Hur mycket av resonemanget som bygger på "fakta" resp skvaller går inte att veta.

Angående när polisen kom till platsen... Enligt åklagaren verkar det klartlagt att överfallet inleddes under larmsamtalet och att polisen kom till platsen 11-12 minuter senare. Enligt PM som Klaedvikaren fått står det beskrivet hur brottsplatsen såg ut och hur poliserna reagerat, vilket logiskt kan förklara polisens agerande med larm om att en galning går lös och att de tom evakuerar närboende.

Det jag funderat på är att gm mördade de två BO samt hann försvinna på tio minuter. Jag har väl tänkt att gm skulle ha gått bananas och att BO skulle varit väldigt illa tilltygade (många hugg eller dyl) men har han haft tid med det? Om man däremot kapar halspulsådern så blir det väl ett rejält "splatter" men kan ändå gå ganska snabbt? Det har ju från officiellt håll inte kommit någon info om hur brottsplatsen såg ut...

Om det var en psykotisk människa, borde han inte fortsatt hugga då? Och borde han inte då varit kvar när polisen anländer tio minuter senare? Iofs kan han ju blivit chockad av mängden blod och flytt...
Sånt funderar jag på...

Edit: man vill ju helst tro att detta brott beror på att gm varit sjuk men vem vet?
Senast redigerad av tagmaster 2017-01-01 kl. 17:19.
Citera
2017-01-01, 17:53
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag läste nog lite för snabbt där. Sorry.

På VNs facebooksida kan man läsa att hon var distriktsköterska men hon nämner inget om skolsköterska. Hade hon jobbat som det hade det nog framgått på hennes sida.

Uppgiften om skolsköterska kommer nog ur spekulationer från kollega -0L0- i inlägg #1345.
En Sjuksköterska kan säkerligen passera en rad olika avdelningar och arbetsplatser under sin aktiva period, utan att detta finns dokumenterat på facebook.
Jag är till 98% säker på att jag såg henne arbeta på en strokeavdelning på Hudiksvalls Sjukhus 2008, när min mamma låg där.

Nån gång i karriären kan hon ju ha varit skolsköterska, fast om hon då kom i kontakt med SP är nog inte att ge sig fan på...
Citera
2017-01-01, 18:12
Medlem
Varför diskuteras VN's ev arbetsplats så febrilt?
Citera
2017-01-01, 18:19
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conchita09
Varför diskuteras VN's ev arbetsplats så febrilt?
Jo, vissa flashbackers tror att man kan finna ett motiv, där BO och GM har en historik ihop. Utifrån detta "kan" GM ha ett agg till BO...
Citera
2017-01-01, 18:25
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
En Sjuksköterska kan säkerligen passera en rad olika avdelningar och arbetsplatser under sin aktiva period, utan att detta finns dokumenterat på facebook.
Jag är till 98% säker på att jag såg henne arbeta på en strokeavdelning på Hudiksvalls Sjukhus 2008, när min mamma låg där.

Nån gång i karriären kan hon ju ha varit skolsköterska, fast om hon då kom i kontakt med SP är nog inte att ge sig fan på...

Ok. Om VN jobbade till 65 så gick hon i pension i april 2010. Två år tidigare såg du henne på Hudiksvalls Sjukhus.
Vi kan nog glömma kollega -0L0-s spekulationer. Det är just sådana här antaganden som skapar trådsanningar som är så svåra att få bort.
Citera
2017-01-01, 18:36
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Jo, vissa flashbackers tror att man kan finna ett motiv, där BO och GM har en historik ihop. Utifrån detta "kan" GM ha ett agg till BO...

Jag har sedan tidigare säker information om att GM inte har någon som helst relation eller historik med någon av BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in