Citat:
Ursprungligen postat av
Klaedvikaren
Texten består av två längre stycken. Som jag ser det består del ett av en del "insikter" och kunskaper i polisens arbete på brottsplatsen. Kunskaper som skribenten säger sig ha erhållit utanför flashback.
Del två består av spelulationer, i god flashbackanda. Skribenten förespeglar inget annat än detta.
Jag håller med, andra delen av texten är spekulationer även om skribenten vet vem SP är. Hur mycket av resonemanget som bygger på "fakta" resp skvaller går inte att veta.
Angående när polisen kom till platsen... Enligt åklagaren verkar det klartlagt att överfallet inleddes under larmsamtalet och att polisen kom till platsen 11-12 minuter senare. Enligt PM som Klaedvikaren fått står det beskrivet hur brottsplatsen såg ut och hur poliserna reagerat, vilket logiskt kan förklara polisens agerande med larm om att en galning går lös och att de tom evakuerar närboende.
Det jag funderat på är att gm mördade de två BO samt hann försvinna på tio minuter. Jag har väl tänkt att gm skulle ha gått bananas och att BO skulle varit väldigt illa tilltygade (många hugg eller dyl) men har han haft tid med det? Om man däremot kapar halspulsådern så blir det väl ett rejält "splatter" men kan ändå gå ganska snabbt? Det har ju från officiellt håll inte kommit någon info om hur brottsplatsen såg ut...
Om det var en psykotisk människa, borde han inte fortsatt hugga då? Och borde han inte då varit kvar när polisen anländer tio minuter senare? Iofs kan han ju blivit chockad av mängden blod och flytt...
Sånt funderar jag på...
Edit: man vill ju helst tro att detta brott beror på att gm varit sjuk men vem vet?