2016-12-22, 23:07
Medlem
Ja, antingen speglar Selmas Saga att mörkhyade och vita kvinnor är elaka och bara vill förstöra. Vuxna ogillar barn, Vuxna dödar barn. Kvinnor är barnmördare. Män är rika och intelligenta. Trippelhatt är ju vetenskapsman och Merklin eller vad han heter är ju snorrik.

Antingen är det så..

Eller så är Julkalendern inget annat än en Julkalender. Barn bryr sig inte om det är en kvinna eller man som är rika, inte heller vem som är vetenskapare. Så måste vi vuxna förstöra deras syn på julkalendern? Kan inte barnen bara få kolla på sin julkalender utan att massa låtsasfeminister och låtsas"antirasister" ska försöka vrida hela julkalendern?

Mvh
SP.
Citera
2016-12-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne
Ja, antingen speglar Selmas Saga att mörkhyade och vita kvinnor är elaka och bara vill förstöra. Vuxna ogillar barn, Vuxna dödar barn. Kvinnor är barnmördare. Män är rika och intelligenta. Trippelhatt är ju vetenskapsman och Merklin eller vad han heter är ju snorrik.

Antingen är det så..

Eller så är Julkalendern inget annat än en Julkalender. Barn bryr sig inte om det är en kvinna eller man som är rika, inte heller vem som är vetenskapare. Så måste vi vuxna förstöra deras syn på julkalendern? Kan inte barnen bara få kolla på sin julkalender utan att massa låtsasfeminister och låtsas"antirasister" ska försöka vrida hela julkalendern?

Mvh
SP.

Fattar inte kritiken som de fått.. "För få kvinnliga röster i julkalendern" "För lite multikultur i julkalendern".

Huvudrollen är vad jag förstår kvinna/tjej och den utspelar sig väl i en tid då multikultur knapp existerade i sverige? Sjukt att man då skulle ändra historien för att trycka in en och annan invandrare. Jag kan till viss del förstå om man gör det när det handlar om en serie som handlar om
nutid då det speglar verkligheten på ett mer verklighetstroget sätt.

Vill tillägga att jag baserar detta på vad jag hört på familjemiddagar och liknande och därför inte är 100% säker på hur vida detta stämmer
Senast redigerad av Logisksvensk 2016-12-22 kl. 23:16.
Citera
2016-12-22, 23:18
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne

Antingen är det så..

Mvh
SP.

Föreningen "gendertime" (vilkas utlåtande det är du citerar här) är en legitimerad masspsykos med nätverkande egenskaper (sekt-lik).

Varför vill du ge dessa stolpskott medietid på Flashback?
Citera
2016-12-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Fattar inte kritiken som de fått.. "För få kvinnliga röster i julkalendern" "För lite multikultur i julkalendern".

Huvudrollen är vad jag förstår kvinna/tjej och den utspelar sig väl i en tid då multikultur knapp existerade i sverige? Sjukt att man då skulle ändra historien för att trycka in en och annan invandrare. Jag kan till viss del förstå om man gör det när det handlar om en serie som handlar om

Vill tillägga att jag baserar detta på vad jag hört på familjemiddagar och liknande och därför inte är 100% säker på hur vida detta stämmer

Du menar att du inte kan förstå kritiken som den fått inom din närmsta umgängeskrets?
Citera
2016-12-23, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Du menar att du inte kan förstå kritiken som den fått inom din närmsta umgängeskrets?

Jo men den är vädligt blandad åssiktsmässigt. Blandat med moderater, sossar och sverigedemokrater

Eller inte riktigt säker på vad du menar, men på egen hand hörde jag i morgonsoffan på SVT att de klagade på att den inte var tillräckligt mångkulturell. Sen sa någon bekant att de var någon i tv som hade babblat om att de inte var tillräckligt med kvinnoröster i den
Citera
2016-12-23, 01:48
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Eller inte riktigt säker på vad du menar, men på egen hand hörde jag i morgonsoffan på SVT att de klagade på att den inte var tillräckligt mångkulturell.
En av skurkarna är ju faktiskt mörkhyad. Det speglar dagens Sverige ganska så bra tycker jag, även om det är lite i underkant. Två av tre skurkar borde ha varit mörkhyade om det ska vara trovärdigt.
Citera
2016-12-23, 02:35
Medlem
trickydicks avatar
Det här är faktiskt den första kalendern på många år som jag har följt, och jag tycker den är bra. Extra kul blir det när kulturkoftorna på SR och diverse kultursidor tycker att den är mossig och unken

F.Ö Gendertime kan dra åt helvete.
Citera
2016-12-23, 18:56
Vi testar om den här tråden inte kan blomma ut i Feminism istället.

/Moderator
Citera
2016-12-24, 11:43
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:

Kollar man på den syntolkade julkalendern så får man höra en kvinnas röst hela tiden från början till slut. Alltså är SVT dödsknarkande mördarfeminister på steroider som skär kuken utav män, det är säkert sverigedemokraternas fel också, bäst att dom får skulden för att ha förstört hela julen som vanligt.

Man kan vända och vrida på allting beroende på vilka glasögon man har på sig.
Ingenting av kritiken som framförts mot julkalendern handlar om att julkalendern skulle vara antifeministisk eller rasistisk. Vad kritiken egentligen betyder är att människorna som framförde kritiken vill att julkalendern ska vara antifeministisk eftersom det i så fall skulle bekräfta just deras världsbild. Bakom alltihop finns kulturmarxistiska agendor och motiv.

Till saken hör också att absoluta och bestämbara ting hittar man inom naturvetenskap. Julkalendern är ingen naturvetenskap. Det går inte att avgöra rätt eller fel i julkalendern, det går inte att applicera någon form av metod som skulle ge ett definitivt svar som alla tittare kunde enas om.

I botten av kritiken hittar du inget annat än politik och ren och skär egoism, egoism när den är som allra fulast och mänskligast. Det är det fulaste av alla trynen som visat sig.
Citera
2016-12-24, 11:52
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:

Det handlar om att det finns grupper som vill skriva om historien. I Finland gick man ett steg längre och gav rollen som Finlands nationalhjälte Mannerheim till en svart man med ursprung från Kenya.
Citera
2016-12-24, 17:28
Medlem
Pungterings avatar
Det är ju ganska lätt att ta reda på:

Hyllar den de konservativa värdena som är feminismens motsats?

Visa den en mor som skänker trygghet och vishet hemmavid och som alltid finns där med något tröstande?

Visar den en far som offrar sig för att hindra faran som kommer utifrån?

Visar den att föräldrarna hade rätt från början och barnen fel?

Visar den att faran var större än barnen insåg, och att pappan, med mammans eviga visdom, besegrade den?

Är svaret ja på dessa är den antifeministisk. Är svaret nej, är den bara inte feministisk nog.
Citera
2017-01-02, 11:55
Medlem
Det dumma är att kritiker alltid kommer att kritisera varje enskild julkalender. Detta hur väl skaparna än försöker få med alla delar. Är själv vuxen och älskade årets julkalender. Lagom med spänning och driv i historien. Verkar ju som att de allra flesta barn också älskade den. Räcker inte det? Är länge sedan det gick en julkalender som höll sig bra hela vägen igenom och som man även cirka en månad efter att den slutat vill se igen. Sen de som säger att det inte hördes tillräckligt många kvinnor i kalendern förstår jag inte. Vari inte Nordenstierne och hennes kumpaner kvinnor? Och var inte Selma en flicka? Någon enstaka i kalendern var man/pojke men de hördes inte övervägande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in