2005-12-18, 13:14
Medlem
Söndermarkens avatar
Vad tänker ni göra för nåt i matväg då?
Citera
2005-12-18, 13:39
Medlem
Dennos avatar
Brukar bli mest småplock.

Lite julgodis och julmust. Glögg lite senare på kvällen.
Men någon mat i den bemärkelsen vet jag inte om det blir. Brukar provsmaka julskinkan också.
Citera
2005-12-18, 13:47
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag har uppesittarkväll med min flickvän då och då. Det är ett hårt jobb med tanke på att jag är extremt kvällstrött. Jag är en typisk morgonmänniska. Men va fan, det är ett tufft jobb att hålla kvinnor sällskap framför TV:n under natten och någon måste göra det.
Hur som helst, då brukar vi beställa hem pizza, massor av läsk, chips, kina-puffar (ni vet, de där chokladpuffarna i gul påse) och nötter.
Jävligt trevliga kvällar faktiskt, om det inte hade varit för att jag blir så förbannat trött.
Citera
2005-12-18, 14:39
Medlem
Mysonoxens avatar
Öl och lite chips duger bra eller nån färdigmat, man är ofta så trött med att ha fixat till allt.

I år jobbar jag dessutom då så det blir intens en fingertött i matväg, förutom vad jag pular i matlådan då personalrestaurangen har stängt...
Citera
2005-12-18, 16:15
Medlem
Antevantes avatar
Uppesittarkvällen har utvecklats genom åren.

Vi började att provsmaka skinkan för ca 20 år sedan, då var det enbart en skinkbit på knäcke och en snaps till det.

Numera är det en skinkmacka, nån sillarumpa, ett par köttbullar. Snaps och öl till det.
Ja ungefär så..Himla mysigt är det i alla fall.
Citera
2005-12-18, 16:18
Medlem
Bultmans avatar
Vad kännetecknar en uppesittarkväll, är det bara en kväll då man sitter uppe längre än vanligt?
Citera
2005-12-18, 17:01
Medlem
Söndermarkens avatar
För mig är det den 23december jag menar.
Citera
2005-12-18, 17:26
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Jag vet inte riktigt, men jag ska förmodligen bjuda hem ett par vänner och det har snackats om att köpa lite brunkål, köttbullar. skinka, glögg, godis.
Jag är ju lite anti julmat, men man får ju vika sig lite för stämningen.
Citera
2005-12-18, 19:56
Medlem
Bultmans avatar
I mitt barndomshem brukar det göras fisksoppa kvällen före julafton. Vet inte om det är någon direkt utbredd tradition men när man tänker efter så kan det nog vara lämpligt med något så lätt innan man ska trycka i sig ett helt julbord.
Citera
2005-12-18, 20:56
Medlem
Bråkmakarns avatar
Uppestittarkväll den 23'de? Det har jag inget som helst minne av att jag någonsin varit med om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in