Om man skiter fullständigt i kvinnan ?
har en feministisk dåre till granne som brukade i skolan klaga på "vita män" som kom ut och grät i trappen då hennes muslimska invandrarpojkvän hade slagit hennes vän i huvudet med en armbåge och spottat på henne. Varför vet jag inte, hörde ej det.
Hörde bråket medans jag väntade på hissen, då denna feminist försökte förklara för hennes invandrarpojkvän att man inte får slå kvinnor i huvudet med armbågen och spotta på dem.
Mannen är inte polisanmäld och jag vill absolut inte anmäla dåren heller, varför ska jag riskera något? Hon är dum i huvudet, feminist och kommunist och valt hennes pojkvän säkerligen för att hon hatar sin pappa- men nu till frågan.
Jag, då jag inte såg brottet, enbart hörde det i trappen, är väl inte skyldig att rapportera en misshandel som jag var vittne till?
Tacksam för svar! jag tokvägrar anmäla givetvis, vill bara höra att jag har rätten på min sida helst.
Ajuste, glömde nästan: kvinnan som blev anfallen satt i hörnet och grät utanför lägenheten med.
Senast redigerad av quezen 2016-12-22 kl. 20:24.
Du vill inte vittna då du anser att din kvinnliga granne är feminist och kommunist och hennes kille muslim? Bra tänkt...
Själv anser jag att brott ska beivras. Är lagd så att jag kan lägga rastänkande och politiska världsåskådningar åt sidan om jag bevittnar ett brott, tack och lov...
För även om jag är vänster och feminist vill jag inte att brottslingar går fria... Tvärtom vill jag se en nolltolerans mot brott oavsett offer och förövare.
Att du som höger (gissningsvis SD) accepterar brott är inget annat än förkastligt...
Du vill inte vittna då du anser att din kvinnliga granne är feminist och kommunist och hennes kille muslim? Bra tänkt...
Själv anser jag att brott ska beivras. Är lagd så att jag kan lägga rastänkande och politiska världsåskådningar åt sidan om jag bevittnar ett brott, tack och lov...
För även om jag är vänster och feminist vill jag inte att brottslingar går fria... Tvärtom vill jag se en nolltolerans mot brott oavsett offer och förövare.
Att du som höger (gissningsvis SD) accepterar brott är inget annat än förkastligt...
Men TS har väl inte bevittnat ett brott? Han hör en granne ge en föreläsning till en kompis pojkvän medan kompisen sitter och gråter?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!