2016-12-22, 12:00
Medlem
De gånger jag har huvudvärk brukar jag ha ont i översta delen av huvudet och det är antingen höger del eller vänster del som gör ont, har för mig att det oftast är höger del. Och det känns som det är en liten del av hjärnan som gör ont. När jag har denna slags huvudvärken brukar jag vilja pressa den delen av huvudet mot kudden eller mot väggen för att värken ska minska lite.

Är det någon som känner igen sig och vet vad det kan bero på? Jag har aldrig hört någon som får ont på det sättet jag får ont..

Jag brukar oftast få ont på detta sättet dagen efter jag druckit alkohol, men ibland kommer det av sig själv lite då och då, kanske en gång i månaden eller mindre..

Tacksam för alla svar
Citera
2016-12-22, 13:22
Medlem
Hestapos avatar
Det är kanske dags för besök hos tandläkaren..
Citera
2016-12-22, 13:25
Medlem
RadikalFails avatar
Kanske dags att besöka läkaren. Tycker det låter som om det kan vara typ migrän. Men kolla alltid upp huvudvärk.
Citera
2016-12-23, 18:19
Medlem
Min migrän är ensidig, alltså får bara ont i ena halvan av huvudet. Jag tappar också hörseln på den sidan jag får ont i och brukar vilja "hålla i" den onda sidan av huvudet. Svårt att förklara, men det känns liksom som att jag vill stödja den onda sidan, är det något liknande du känner?
Citera
2016-12-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asticote
Min migrän är ensidig, alltså får bara ont i ena halvan av huvudet. Jag tappar också hörseln på den sidan jag får ont i och brukar vilja "hålla i" den onda sidan av huvudet. Svårt att förklara, men det känns liksom som att jag vill stödja den onda sidan, är det något liknande du känner?

Ja jag får också bara ont i ena halvan, men också bara en liten del, mest toppen på huvudet. Inget händer med min hörsel eller syn. Men när jag har ont så liksom gillar jag som sagt att pressa huvudet mot något eller massera hårt med handen så att värken lättar för stunden...
Citera
2016-12-24, 16:09
Medlem
Har också migrän och värk på det sättet du beskriver. Har dock synförändringar ca 15 min innan. För mig hjälp de zomig nasal nässpray även om jag blir lite yr av den.
Citera
2016-12-24, 16:33
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Druckigt för lite vatten förmodligen, drick ett glas vatten nästa gång 🐭
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in