2016-12-21, 22:58
Bannlyst
Ocensurerad intervju med abojihad: https://www.youtube.com/watch?v=AXp4_JGgtkg

Programmet "Dold"s granskning av abojihad i sin helhet. http://www.svtplay.se/video/8529868/...sasong-1-svt-5

Förstår helt ärligt inte problemet med att abojihad säljer direktkopierade frågor. För det första måste du fortfarande plugga in dem och för det andra är det knappast så att du kan alla teorifrågor i huvudet efter ett tag även om du pluggat hederligt utefter litteraturen.

Är SVTs häxjakt mot abojihad rättfärdigad? Vad är skillnaden mellan att plugga i boken eller plugga på kopierade frågor ur trafiksäkerhetssynpunkt? Är inte reportaget överdrivet?
Citera
2016-12-22, 00:25
Medlem
caught.on.tapes avatar
Hahaha det där var underhållning,, fan vad störd intervju
Nej jag vet inte om man får lära ut bara ett alternativ.. det enda rätta svaret

När jag tog körkortet så var det samma fråga när man gjorde provet hos Trafikverket som i böckerna.. bara det att de hade tre alternativ på provet för att göra det svårare
Bara ett svar var rätt -- men det som var rätt var exakt likadant formulerat som det rätta svar som fanns i teoriboken

Den boken såldes i alla vanliga bokaffärer då,, kanske är samma idag
Duktigt minne på spelet Memorex = man kände igen svaret direkt i datorsalen där på Trafikverket då man gjorde provet.. no sweat.. jag hade inga fel

Shit,, businessman good ol' Abbe.. jag varken fördömer eller uppmuntrar.. det var bra underhållning iallafall

Tillägg;;
Jo men om de än idag trycker det rätta svaret i teoriboken exakt likadant formulerat som det rätta svaret på provet hos Trafikverket,, varför gnäller de då i reportaget??
Då ser jag inga problem med att han utövar affärsverksamhet som är sann,, bara han inte tar svaret direkt från Trafikverkets egna slutprov.. så att det inte blir copyright brott
Senast redigerad av caught.on.tape 2016-12-22 kl. 00:42.
Citera
2016-12-22, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarcrack
Ocensurerad intervju med abojihad: https://www.youtube.com/watch?v=AXp4_JGgtkg

Programmet "Dold"s granskning av abojihad i sin helhet. http://www.svtplay.se/video/8529868/...sasong-1-svt-5

Förstår helt ärligt inte problemet med att abojihad säljer direktkopierade frågor. För det första måste du fortfarande plugga in dem och för det andra är det knappast så att du kan alla teorifrågor i huvudet efter ett tag även om du pluggat hederligt utefter litteraturen.

Är SVTs häxjakt mot abojihad rättfärdigad? Vad är skillnaden mellan att plugga i boken eller plugga på kopierade frågor ur trafiksäkerhetssynpunkt? Är inte reportaget överdrivet?

De här idioterna som köper frågor+svar och råkar klara körkortet efter en 7-8 uppkörningar med noll koll på trafikreglerna, det är dom du och jag möter i trafiken efteråt.

Låter som en bra idé, eller hur?
Citera
2016-12-22, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
De här idioterna som köper frågor+svar och råkar klara körkortet efter en 7-8 uppkörningar med noll koll på trafikreglerna, det är dom du och jag möter i trafiken efteråt.

Låter som en bra idé, eller hur?
Jag har aldrig upplevt problem i trafiken. Folk har ändå vett och allmänbildning nog att förstå vad som är vad även om man fått sitt teoriprov godkänt från ett cornflakespaket. Jag visste för guds skull vad rött, gult och grönt betydde när jag var 4 år. Då borde man kunna mer med bara allmänbildningen när man är 18.
Citera
2016-12-22, 01:57
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Jag har aldrig upplevt problem i trafiken. Folk har ändå vett och allmänbildning nog att förstå vad som är vad även om man fått sitt teoriprov godkänt från ett cornflakespaket. Jag visste för guds skull vad rött, gult och grönt betydde när jag var 4 år. Då borde man kunna mer med bara allmänbildningen när man är 18.
Om du aldrig upplevt problem så tillhör du de som inte kan reglerna. Du vet inte skillnaden mellan korrekt och felaktig körning.

För skulle du kunna saker så skulle du på bara en väldig kort tid hitta åtskilliga fel som folk gör. Vissa fel är allvarliga, andra mindre allvarliga.
Citera
2016-12-22, 08:26
Medlem
Citat:

Att du aldrig upplevt problem beror på att alla andra anpassar sig till er som tror att trafikkunskaper är att veta skillnaden på rött/gult/grönt - helt enkelt eftersom vi andra inte heller vill krocka även om det uteslutande varit ni som blir vållande.
Citera
2016-12-22, 09:34
Medlem
Citat:
Att förstå rött, gult och grönt är ju i samma nivå som att någon annan talar om för dig vad du får göra: Kör! Stanna!
Det är när det inte finns någon som berättar för dig hur du ska göra som kunskap om trafikreglerna kommer in. Då det inte ens finns skyltar. Väjningsreglerna är nog de viktigaste reglerna som flest har svårt med. Högerregel, svängingsregel, blockeringsregel m.fl. Det sitter inga skyltar som berättar hur man ska göra utan det handlar om att lära sig reglerna eller förstå hur de uppkommit ur Trafikförordningen. Det finns en logik i dem som bygger på att inte onödigt hindra eller störa och att se till att trafiken flyter på, men jag är tveksam till att de som inte ser vitsen med att lära sig trafikreglerna grundligt tänker så långt.

I trafiken finns det stora marginaler om de flesta kan trafikreglerna och har vett nog att inte hävda sin "rätt", men om det blir fler och fler som får körkortet i flingpaketet så blir de marginalerna så små att olyckorna blir fler.
Citera
2016-12-22, 11:17
Medlem
Oj vilken rolig video, haha! Han sa massa arabiska ord för åsna och så vidare. Typiskt araber att prata så.

Men jag håller med. En elev går på provet 70gånger och försöker memorera frågor. Det är omöjligt att få med allt. Att ta betalt för något sånt är smart. Det mindre smarta var marknadsföringen. Folk brukar enda dela med sig av frågor de sett på provet. Att samla sånt på ett ställe... Ja, hade jag vetat hur mycket pengar det fanns att hämta på det hade jag nog bytt bransch.
Citera
2016-12-23, 08:54
Medlem
Johan_08s avatar
Fick ett PM för antal år sen.. 6 år ungefär.. av en kille som hade Abo jihads teori på pdf filer..
Jag hade pluggat klart hela teorin och upptäckte detta samma dag som mitt teoriprov men jag gick igenom efter provet o kunde fastställa att det var identiskt med både text o bilder.

Dessutom såg man att bilderna är fotograferade från en datorskärm, det blev sådär randigt som det blir när man fotar av skärmar.

Har kvar alla frågor än idag, Får se om jag laddar upp det lite senare.. jag vill inte heller möta idioter i trafiken men jaa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in