2016-12-20, 14:07
Bannlyst
Om han har ett sånt stort intresse för brittisk fotboll kanske nån kan visa alla andra poster han gjort om sitt stora fotbollsintresse.
Senast redigerad av Marion86 2016-12-20 kl. 14:22.
Citera
2016-12-20, 14:16
Medlem
sylvaticums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Om han har et sånt stort intresse för brittisk fotboll kanske nån kan visa alla andra poster han gjort om sitt stora fotbollsintresse.

"Kom igen du redmen! ⚽️🔴 #ynwa"
"Bra jobbat grabbar, bra gjort. #ynwa"
"Nu kör vi! #WeAreLiverpool"

Så, nu kan väl du visa alla muslimska fundamentalistiska inlägg han gjort?
Citera
2016-12-20, 14:17
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Matchen börja 21 och han såg fram emot derby match? Sluta sprid skit! Ofta han öppet går ut skriver en sådan sak vid ett terrorattentat på sin facebook, självklart är det fotbollen han syftar på Idiot!

Hur naiv och korkad får man vara? Musa är en ökänd islamist, självfallet var det terrorattentatet som åsyftades.

Ja, det var extremt korkat att så öppet deklarera sina islamistiska sympatier men man måste beakta att Musa är Somalier, i Somalia ligger den genomsnittliga IQ.n på ca 65-70.

Han begriper helt enkelt inte bättre.
Citera
2016-12-20, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sylvaticum

Ok, så varför tog han då bort ett oskyldigt inlägg om fotboll?

Nej det kan jag inte då han raderar dom.
Citera
2016-12-20, 14:43
Medlem
KeithRichardss avatar
På skärmdumpen diskuterar i alla fall hans följare terrordådet i Berlin och han säger inget om att ha blivit misstolkad. Förmodligen syftade han på att dådet inträffade strax innan den fotbollsmatch han sett fram emot. Ett osmakligt skämt alltså.
Citera
2016-12-20, 14:44
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Varför har inte Jimmie Åkesson tagit avstånd från vit terror? Innebär det att han vill skapa lite "lebensraum"? Om jag förstår det rätt från Mulla Omars blogg så tänker han inte ställa upp på frågan om han tar avstånd från IS eftersom det bygger på en föreställning att alla muslimer är ansvariga för IS handlingar (IS är mig veterligen en väldigt liten liten del av den muslimska världen). Det är väl ungefär lika relevant att fråga SD om de tar avstånd från KKK. Har de gjort det?
Min poäng är att min tolkning är att Musa ser sig som en moderat muslim och därför tycker det är skevt att han ska behöva ta avstånd från alla fundamentalister.

Jag tittade snabbt igenom hans wall, mest politiskt, men även personligt. Inget som tyder på fundamentalistisk Islamism. Dessutom har han tidigare kommenterat fotboll (Liverpool).

Allt här inne just nu är ju bara spekulationer även om vissa vill få det till fakta. Spekulera gärna, men framställ det inte som fakta.

Sluta skriv nu innan det blir alltför pinsamt. Vad vi spekulerar i och ser som fakta skall du enbart skita i. Alla som har lite i huvudet ser saker för vad dom där, varför skall man ens låtsas respektera "demokratin".
Citera
2016-12-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Lägg märke till namnen som "gillat" denna äckliga kommentar.

https://pbs.twimg.com/media/C0GcxSIWgAAgH7Q.jpg:large

Tittar man på kommentarerna är det inte troligt att det gällde fotboll.

Isåfall hade det varit smartare att låta kommentaren ligga kvar och istället lägga till en förklaring.

Nu är den borttagen och det spär ju så klart på spekulationer.
Citera
2016-12-20, 14:56
Medlem
Citat:
Varför har inte Jimmie Åkesson tagit avstånd från vit terror? Innebär det att han vill skapa lite "lebensraum"? Om jag förstår det rätt från Mulla Omars blogg så tänker han inte ställa upp på frågan om han tar avstånd från IS eftersom det bygger på en föreställning att alla muslimer är ansvariga för IS handlingar (IS är mig veterligen en väldigt liten liten del av den muslimska världen). Det är väl ungefär lika relevant att fråga SD om de tar avstånd från KKK. Har de gjort det?
Min poäng är att min tolkning är att Musa ser sig som en moderat muslim och därför tycker det är skevt att han ska behöva ta avstånd från alla fundamentalister.

Jag tittade snabbt igenom hans wall, mest politiskt, men även personligt. Inget som tyder på fundamentalistisk Islamism. Dessutom har han tidigare kommenterat fotboll (Liverpool).

Allt här inne just nu är ju bara spekulationer även om vissa vill få det till fakta. Spekulera gärna, men framställ det inte som fakta.

Naiv bortom räddning?
Varför tror du inte Miljöpartiets Yasir Khan kan ta avstånd från avrättning av oppositionella i Saudiarabien? (Sök på Youtube). IS har miljontals sympatisörer, varför är det helt otänkbart att några av dem har höga positioner i svensk islamism? Hur förklarar du tillkomsten av andra hatideologier när alla innerst inne är sympatiska och reko killar och tjejer?
Självklart framställer han sig som en moderat och fredlig muslim, han lever ju på skattepengar.

Det är väldigt vanligt att amerikanska högerpolitiker känner sig nödgade att ta avstånd från KKK.. Åkesson tar avstånd från extremister på hemmaplan.
Citera
2016-12-20, 14:59
Medlem
Citat:

Konstigt att han i just detta inlägget varken nämnde Liverpool, fotboll eller YNWA. Dessutom har det gått nästan 20h nu och fortfarande har han ingen förklaring till sitt bortplockade inlägg. Man behöver inte vara raketforskare för att lista ut vad han menade.
Citera
2016-12-20, 15:06
Avslutad
Tror att han menade att det hände mycket igår, både fotboll och terrordåd. Att "måndagar inte är tråkiga", behöver ju inte betyda att han tyckte det var roligt (även om jag har mina misstankar).
Citera
2016-12-20, 15:10
Bannlyst
Joakim Lamotte har gjort ett klipp om detta, som har fått flera 100 kommentarer
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/
Citera
2016-12-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
http://imgur.com/a/aarcH
http://imgur.com/a/bf7M3 - "måndag är bästa dagen på muslimer veckan".
Att referera till attentatet i Berlin och mordet på en Rysk ambassadör som inte en trist måndag samtidigt som man är ordförande för Sveriges Unga Muslimer är osmakligt och problematiskt, i bästa fall.

Dump nr 2 är alltså från kommentarsfältet rörande Musas inlägg i dump 1?

En kommentar i dump 2 - "det är tre timmar kvar innan dagen är över" - tyder i så fall på att Musa postade inlägget senast 21.00.

Fotbollsmatchen som diskuteras i tråden började 21.00.

Enligt "fotbollsmatchförsvaret" skulle alltså formuleringen "Vem var det som sade att måndagar är trista?" syfta på en match som inte ens börjat?

Värt att notera är också att Musa den 14 maj blev medlem i vänsteraktivistgruppen #viärhär. Den 7 december var han fortfarande medlem. (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Det är han inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in