Citat:
Ursprungligen postat av
sylvaticum
Varför har inte Jimmie Åkesson tagit avstånd från vit terror? Innebär det att han vill skapa lite "lebensraum"? Om jag förstår det rätt från Mulla Omars blogg så tänker han inte ställa upp på frågan om han tar avstånd från IS eftersom det bygger på en föreställning att alla muslimer är ansvariga för IS handlingar (IS är mig veterligen en väldigt liten liten del av den muslimska världen). Det är väl ungefär lika relevant att fråga SD om de tar avstånd från KKK. Har de gjort det?
Min poäng är att min tolkning är att Musa ser sig som en moderat muslim och därför tycker det är skevt att han ska behöva ta avstånd från alla fundamentalister.
Jag tittade snabbt igenom hans wall, mest politiskt, men även personligt. Inget som tyder på fundamentalistisk Islamism. Dessutom har han tidigare kommenterat fotboll (Liverpool).
Allt här inne just nu är ju bara spekulationer även om vissa vill få det till fakta. Spekulera gärna, men framställ det inte som fakta.
Naiv bortom räddning?
Varför tror du inte Miljöpartiets Yasir Khan kan ta avstånd från avrättning av oppositionella i Saudiarabien? (Sök på Youtube). IS har miljontals sympatisörer, varför är det helt otänkbart att några av dem har höga positioner i svensk islamism? Hur förklarar du tillkomsten av andra hatideologier när alla innerst inne är sympatiska och reko killar och tjejer?
Självklart framställer han sig som en moderat och fredlig muslim, han lever ju på skattepengar.
Det är väldigt vanligt att amerikanska högerpolitiker känner sig nödgade att ta avstånd från KKK.. Åkesson tar avstånd från extremister på hemmaplan.