2016-12-16, 23:26
Medlem
Hej. Missade min elfaktura. Betalade in den för sent. Sen har tydligen en påminnelse gått ut innan jag betala. Borde fått den innan jag betala men landa hos grannen som tog en vecka på sig att svara. Den har förfallit. Dvs 60kr förseningsavgift har förfallit

Får jag en betalningsanmärkning?!!
Citera
2016-12-16, 23:31
Medlem
Nej. Du är 3-4 veckor från en bet.anm.
Såvida KFM inte har knackat på är du inte ens nära.
Citera
2016-12-17, 00:11
Medlem
Inte ens när ärendet hamnat hos kronofogden behöver det rendera i betalningsanmärkning, det är först när det finns ett utslag om att utmätning kan ske som det inträffar.
Citera
2016-12-17, 04:14
Medlem
Stilnoctiouss avatar
Det är dock alltid väldigt bra och ringa och tala om att du nu betalat och att du missat första räkningen.
Citera
2016-12-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Hej. Missade min elfaktura. Betalade in den för sent. Sen har tydligen en påminnelse gått ut innan jag betala. Borde fått den innan jag betala men landa hos grannen som tog en vecka på sig att svara. Den har förfallit. Dvs 60kr förseningsavgift har förfallit

Får jag en betalningsanmärkning?!!

Menar du att du betalade originalfakturan sent och då inte var medveten om att du hunnit bli skyldig 60 kr till?
Bara kontakta dem och förklara och betala in de 60 kr så snart som möjligt.
Om du har betalat räkningen och de 60 kr ska det inte vara nåt problem, det behövs mer än en betalad påminnelseavgift för att det ska tas vidare till kronofogde etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in