2016-12-15, 19:51
Medlem
HannaStjaernes avatar
I Malmö har det hittills i år anmälts 33 överfallsvåldtäkter, varav 8 mot barn. Polisen har inte lyckats lösa ett enda fall. Man är så desperat att man till och med går ut med signalement på en av förövarna som antyder att han är av icke svenskt ursprung:
Citat:
...och ha “stora öron, hängande ögonlock, stor näsa, skäggstubb, ljusbrun hy och mörkt krulligt hår”. Mannen ska inte ha talat svenska.
Bara att man struntar i PK-väggen är sensationellt, det visar verkligen hur desperata de är.
Länk till artikeln.

Tidigare i höstas skrev SVT Text:
Citat:
Det är ett antal allvarliga ärenden som handlar om fullbordade våldtäkter och annat på unga flickor och även en pojke, säger polisens talesperson Eva-Gun Westford, och tillägger att polisen fruktar att utvecklingen kan eskalera.
Polisens uttalande att de fruktar en eskalerande utveckling är ett riktigt utropstecken. De säger rakt ut att de har tappat kontrollen.

Någon som kan berätta om stämningen i Malmö? Överdriver polisen? Fyll gärna på med info om vad man vet. Finns det fler misstänkta än vad som framgår i artikeln?
Citera
2016-12-15, 19:51
Medlem
HannaStjaernes avatar
Jag vet att det finns en tråd, men sydvenskans artikel är så jävla uppseendeväckande att den i sig förtjänar en tråd.
Senast redigerad av HannaStjaerne 2016-12-15 kl. 20:01.
Citera
2016-12-15, 19:59
Medlem
VelvetReds avatar
Polismyndigheten fallerar i Malmö.

Trots alla mord, trots alla övergepp...

Var ni nu alla ni som sade: https://www.youtube.com/watch?v=k_OTj2CGhqA

Är det inte vackert? Vackert hur naiva en del kan vara, allt i globalismens namn?
Citera
2016-12-15, 20:10
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Jag vet att det finns en tråd, men sydvenskans artikel är så jävla uppseendeväckande att den i sig förtjänar en tråd.

Finns även en annan tråd om detta, Jerzy S uttalar sig och gråter över att polisen gått ut med ett signalement.
Citera
2016-12-15, 20:12
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Finns även en annan tråd om detta, Jerzy S uttalar sig och gråter över att polisen gått ut med ett signalement.
Ja det är sant. Jag bara stör mig på att inte fler diskuterar detta just nu, hehe. Tråden kan slängas
Citera
2016-12-15, 20:19
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Ja det är sant. Jag bara stör mig på att inte fler diskuterar detta just nu, hehe. Tråden kan slängas

Det tycker jag inte att den skall.
Den andra tråden handlar ju om just JS och hans invändingar/ kritik och inte artikeln i sig.

Det är ju väldigt ovanligt att de går ut med ett sådant signalement.
Normalt är det ju "röd jacka utan skägg" som gäller.
Citera
2016-12-15, 20:27
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Det tycker jag inte att den skall.
Den andra tråden handlar ju om just JS och hans invändingar/ kritik och inte artikeln i sig.

Det är ju väldigt ovanligt att de går ut med ett sådant signalement.
Normalt är det ju "röd jacka utan skägg" som gäller.
Ja men eller hur! Mkt uppseendeväckande. Förr eller senare kommer riksmedia tvingas återge samma sak, och det ska bli intressant att följa.
Citera
2016-12-15, 21:07
Medlem
Sperssons avatar
.
Hela Sverige har drabbats av vågen av våldtäkter.
Citera
2016-12-15, 21:14
Medlem
HannaStjaernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Hela Sverige har drabbats av vågen av våldtäkter.
Visst, men Malmö sticker väl ut, eller? Vet du någon stad med liknande siffror?
Citera
2016-12-15, 21:24
Medlem
Rauno1s avatar
Hur faan vågar snuten gå ut med signaliment....ÄR dom inte rädda för att bli stämplade som rasister...Sjukt....Sverige alltså!! världens sjukaste land!!!

OT..Fan va glad man är som kan flytande finska utifall det går helt åt helvette, Finnarna verkar ju i allafall ha lite sjävbevarelsedrift.
Senast redigerad av Rauno1 2016-12-15 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in