Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-15, 19:48
  #1
Medlem
tjena skulle en yamaha phazer XTX 2015 vara en bra julklappar till 16 åringen
det är första skotern för han. och hur snabbt tror ni han växer ur den?
Citera
2016-12-15, 20:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bure479
tjena skulle en yamaha phazer XTX 2015 vara en bra julklappar till 16 åringen
det är första skotern för han. och hur snabbt tror ni han växer ur den?
Är det 500cc? så är det lagom som nybörjarmaskin. 800cc eller större tar längre tid att växa ur, men samtidigt så är det en dödsraket för nybörjaren.
Citera
2016-12-15, 20:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Är det 500cc? så är det lagom som nybörjarmaskin. 800cc eller större tar längre tid att växa ur, men samtidigt så är det en dödsraket för nybörjaren.
ja det är en 500. själv kör jag en 800 summit. men känner att han borde börja lite mindre och växa på sig så köper jag möjligen en ny nästa vinter eller den efter

får bara hoppas han blir nöjd..
Citera
2016-12-15, 20:12
  #4
Medlem
Ja nog blir han nöjd. och när det kommer till att sälja den efter 2år så får man ju tillbaka minst 60k.
Blir det ju en billigare 800kubikare om du tar xtx pengarna till den nya
Citera
2016-12-15, 20:13
  #5
Medlem
någon som har erfarenhet med en nyare phazer?
Citera
2016-12-15, 20:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Ja nog blir han nöjd. och när det kommer till att sälja den efter 2år så får man ju tillbaka minst 60k.
Blir det ju en billigare 800kubikare om du tar xtx pengarna till den nya
ja så blir det. köper en ny väldigt snart tack för hjälpen

fler svar är fortfarande tacksamma
Citera
2016-12-15, 21:12
  #7
Medlem
Själv så skulle jag säga att han kommer garanterat vilja ha en annan nästa säsong, köp en 600 så grabben kan ut o tyna lite! 550 är för tjejer
Citera
2016-12-15, 21:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.moneybags
Själv så skulle jag säga att han kommer garanterat vilja ha en annan nästa säsong, köp en 600 så grabben kan ut o tyna lite! 550 är för tjejer
det är lite av tanken säljer jag den nästa år så har jag inte förlorat så många tusen så det blir möjligen en ny nästa vinter vill bara att han ska känna hur det är att köra
Citera
2016-12-15, 22:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bure479
det är lite av tanken säljer jag den nästa år så har jag inte förlorat så många tusen så det blir möjligen en ny nästa vinter vill bara att han ska känna hur det är att köra


Förstår hur du menar, faktiskt smart tänkte ifall man har ekonomi till att köpa en ny nästa år för kan garantera dig att han kommer vara less på den där 550 till nästa vinter. men som sagt smart tänkt så han lär sig i lugn takt!
Citera
2016-12-15, 22:44
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.moneybags
Förstår hur du menar, faktiskt smart tänkte ifall man har ekonomi till att köpa en ny nästa år för kan garantera dig att han kommer vara less på den där 550 till nästa vinter. men som sagt smart tänkt så han lär sig i lugn takt!
ja känner att det är säkrast så sen får pojken lägga in pengar på nästa efter vi har sålt phazern om han då vill ha en större
Citera
2017-01-07, 20:26
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bure479
ja känner att det är säkrast så sen får pojken lägga in pengar på nästa efter vi har sålt phazern om han då vill ha en större

Smart tänkt det är du som är pappan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback