2016-12-15, 19:28
Medlem
Hej, jag har en burk som hade ett nvidia kort när windows 10 installerades och nu har jag köpt mig ett RX 480, och då det är ett AMD så undrar jag om jag måste formatera för att få bort alla nvidia drivrutiner eller räcker det med att ta bort dom i kontrollpanelen och sedan instllera AMD's?

Mvh
Citera
2016-12-15, 19:30
Medlem
StigAllans avatar
Du kan avinstallera de gamla drivrutinerna och starta om datorn och installera de drivrutiner du tankat till ditt nya kort.
Citera
2016-12-15, 20:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du kan avinstallera de gamla drivrutinerna och starta om datorn och installera de drivrutiner du tankat till ditt nya kort.

Helt sant.
Ibland kan dock "skit" vara kvar i systemet så det lönar sig med en "clean install".
(Om det visar sig fucka upp efteråt)
Citera
2016-12-15, 20:06
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Helt sant.
Ibland kan dock "skit" vara kvar i systemet så det lönar sig med en "clean install".
(Om det visar sig fucka upp efteråt)
Visst kan det strula till sig riktigt rejält men jag tycker att detta problemet har avklingat kraftigt.
Om man vill vara lite bättre på att rensa systemet så kan man använda Revo Uninstaller när man avinstallerar.
Eller.
http://www.guru3d.com/files-details/...-download.html
Citera
2016-12-15, 20:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Visst kan det strula till sig riktigt rejält men jag tycker att detta problemet har avklingat kraftigt.
Om man vill vara lite bättre på att rensa systemet så kan man använda Revo Uninstaller när man avinstallerar.
Eller.

Jo, det förstår jag.
Alternativt, om man kör win10, är att boota från win10-usb, och välja "reparera" eller om det heter "återställ". Funkar bra det med. Tar kanske en timma, med slö dator, men efteråt är det som ett nytt system.
Citera
2016-12-15, 20:28
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Eller.
Skulle inte rekommendera det programmet, när man gott kan köra DDU. Mycket smidigare och mer pålitligt för att avlägsna alla fragment av det tidigare grafikkortet.
Citera
2016-12-16, 10:56
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88
Hej, jag har en burk som hade ett nvidia kort när windows 10 installerades och nu har jag köpt mig ett RX 480, och då det är ett AMD så undrar jag om jag måste formatera för att få bort alla nvidia drivrutiner eller räcker det med att ta bort dom i kontrollpanelen och sedan instllera AMD's?

Mvh

Inte behöver du installera massa program för att avinstallera drivrutiner..

Gör så här...

1: Ladda ner SENASTE drivrutinsprogramvaran till just ditt nya grafikkort..

2:Avinstallera drivrutinerna till ditt gamla grafikkort, via kontrollpanelen, program och funktioner.

3: Stäng av datorn, koppla loss strömmen, Sätt på dig ditt ESD-armband, öppna datorn och byt ut grafikkortet, Kontrollera så ALLA kablar till grafikkortet är inkopplade (extra ström etc), stäng lådan

4: Starta datorn och installera den nedladdade drivrutinsprogramvaran!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in