Citat:
Ursprungligen postat av
oh-yeeah
Ring din handläggare på transportstyrelsen, namn och nummer står i breven du fått hem. Förklara allt som hänt, det är handläggaren som beslutar så det kan ju hjälpa att ringa och förklara samt fråga vad som kan vara fel.
Jag har en kompis med villkorat körkort, det räckte med en dunk spolarvätska i bagaget för att låset skulle spärra bilen. Resten av dagen blåste hon med munstycket utanför bilen eftersom hon inte vågade riskera att det fanns alkohol kvar i luften i bilen efter att hon ställt ut dunken. Hon skurade ur bagaget och luftade bilen länge så gick det bra att blåsa dagen efter igen. En gång hade hon ätit en chokladboll på ett fik och låset tänkte länge innan hon blev godkänd, så det verkar som att det är extremt känsligt? Hon vågar inte använda spolarvätska om hon inte absolut måste och har alltid en flaska vatten i bilen så att hon kan skölja ur munnen innan blås.
Jag ringde hansläggaren som påstog att jag måste skicka in intyg och kvitton från verkstad och service, men hur ska jag intyga på att jag inte druckit? Jag har kontaktat en jourcentral för att e om att ta leverprover, frågan är om dom kan titta tillbaka 1 till två veckor.
Blir jag av med körkortet nu, blir jag av med jobbet... och har unte varit i tingsrätten ännu, vilket betyder att har jag inte jobb under förhandlingen så kan jag dömas till fängelse trots att jag blev tagen på gatan....
skulle jag bli frikänd, kommer det antagligen vara problem att få tillbaka körkortet ändå pga dessa problem