• 1
  • 2
2005-12-17, 13:37
Medlem
Har ett par frågor ang skrämselpistoler som tydligen såldes av www.protectiontools.com. som inte finns längre (tydligen)

1. vad är straffsatsen för att inneha dom ?
2. finns det andra alternativ ?
3. Låtter dom som en vanlig pistol ?
4. var kan man få tag i dom ?

Andledningen att jag vill ha en är att min flickvän är så satans mörkrädd och hon skulle nog känna sig säkrare när hon är ute nu när det är så satans mörkt på kvällarna .

tårgas cs-sprayer är hon inte intreserrad av för att hon tror att hon skulle missat ögonen på hotbilden .
bör tilläggas att hon har råkat ut för överfall innan !!! (dock inte våldtäkt okänd gärningsman )

Alla seriösa tips Välkommnas .
Citera
2005-12-17, 13:51
Medlem
InkoPinkos avatar
Tja, jag tycker nog att pepparspray eller liknande är tusen gånger bättre i självförsvarssyfte än att springa runt med en startpistol!

Visst kan man missa med pepparspray, men en startpistol har ju ingen effekt överhuvudtaget.

Jag tror inte en eventuell gärningsman skulle gå på att en svensk tjej springer runt med en skarpladdad pistol i självförsvarssyfte...
Citera
2005-12-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Tja, jag tycker nog att pepparspray eller liknande är tusen gånger bättre i självförsvarssyfte än att springa runt med en startpistol!

Visst kan man missa med pepparspray, men en startpistol har ju ingen effekt överhuvudtaget.

Jag tror inte en eventuell gärningsman skulle gå på att en svensk tjej springer runt med en skarpladdad pistol i självförsvarssyfte...

startpistol är det väll inte ?
hehe ja varför inte ?
tror att alla vet att tjejer i dagen läge gör allt för att försvara sig. (kan dom ha tårgas kan dom ha en pistol oxå lr ?
om du skulle våldta någon hade du chansat ?
Citera
2005-12-17, 14:10
Medlem
InkoPinkos avatar
Jag tror tyvärr att en våltäktsman i Sverige hade chansat på att det inte var en riktig pistol.

Varför inte vara laglig och köpa en billig Soft Airgun istället om hon nu är inne på pistolspåret?

Om din flickvän kommer till läget att hon måste avfyra pistolen är hon ju torsk hursomhelst, om hon inte har ett riktigt vapen...
Citera
2005-12-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Jag tror tyvärr att en våltäktsman i Sverige hade chansat på att det inte var en riktig pistol.

Varför inte vara laglig och köpa en billig Soft Airgun istället om hon nu är inne på pistolspåret?

Om din flickvän kommer till läget att hon måste avfyra pistolen är hon ju torsk hursomhelst, om hon inte har ett riktigt vapen...

oki har hört att dom pistolerna jag snackar om ser ut som en vanlig pistol och låtter som en vanlig pistol .
en soft airgun är ju inte specielt trovärdig pga att den inte ens låtter vid ett varningsskott .
Citera
2005-12-17, 14:20
Medlem
blaus avatar
Kan inte heller förstå tanken bakom att ha en låtsaspistol i självförsvarssyfte. Tårgas eller pepparspray skadar gärningsmannen, är små och lätta att handskas med.
En blankfirer väger ju trots allt runt kilot. Finns på http://www.guns2u.com om du fortfarande är intresserad.
Citera
2005-12-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blau
Kan inte heller förstå tanken bakom att ha en låtsaspistol i självförsvarssyfte. Tårgas eller pepparspray skadar gärningsmannen, är små och lätta att handskas med.
En blankfirer väger ju trots allt runt kilot. Finns på http://www.guns2u.com om du fortfarande är intresserad.

är det olagligt med en"blankfirer" om du vet? vet du nån som har beställt så att man verkligen får sakerna man beställer?
Citera
2005-12-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blau

ja såna är det =) tack
har tom för mig att det finns tårgaspatroner till dom (inte helt säker) isf har tanten ett komplet självförsvarsvapen
inte helt säker på det men sålde inte .protectiontools.com såna skott till dom ?

edit : låtter dom trovärdigt ?
Citera
2005-12-17, 17:07
Medlem
är det inte licens på startpistoler?
Citera
2005-12-17, 18:10
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neslo
är det inte licens på startpistoler?
Japp
Citera
2005-12-17, 18:35
Medlem
smackmacs avatar
Varf inte en "liten" multi tool fick kniv typ. O ha med sig i handväskan/jackfickan/byxfickan. Om ngn överfaller henne så kan man ändå hota sig med en sån och försvara sig med. Och om de skulle bli anmällan på att hon skurit honom mm. Med en sån kniv skulle det kanske bara max bli böter(om våldtäkt inte kunde bevisas) då de antagligen inte skulle klassa det som typ en vanlig kniv( butterfly mm)...
Citera
2005-12-17, 18:38
Medlem
Azraels avatar
Varför inte en kolsyrepistol? Alla som fått ett luftpistolskott i skinkan vet att en skur av kulor rakt i ansiktet antagligen skulle få snabeln att slakna. Finns ju små modeller. Har för mig att jag sett någon som liknar SIG P230?

Grundproblemet är att hon är ett offer. Och då menar jag på ett psykologiskt plan. En angripare/våldtäktsman väljer inte ut vem som helst, han väljer en offerprofil. Jag hade en tjej en gång som blev utsatt för överfall minst varannan månad. Allt ifrån rån till våldtäktsförsök. Vissa människor är offer. Så är det bara. De skickar ut signaler om att de är lätta byten. Andra (som jag tex) blir aldrig överfallna, oavsett hur vi beter oss. Det är många gånger jag haft bekanta som råkat ut för saker och ting då jag efteråt undrat varför det aldrig händer mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in