2005-12-17, 13:47
Medlem
Arasalls avatar
Med ris är ju absolut gottast, men när det gäller såsen brukar jag använda gräddfil, och inte kräm fräsch. Det blir lite mer skärpa på den på så vis.

När det gäller redning tycker jag att Maizenas ljusa redningsmjöl är oslagbart för att slippa klumpar.

Färdigsåser = :thumbsdow
2005-12-17, 13:48
Medlem
Planckfejss avatar
Glöm inte persiljan, fryst går bra men helst färsk, och lite tabasco sätter piff på allt...
Senap har jag aldrig provat, ska det va ngn speciell eller går det bra med vadsomhelst? Jag provar loss lite...
2005-12-17, 13:50
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Planckfejs
Glöm inte persiljan, fryst går bra men helst färsk, och lite tabasco sätter piff på allt...
Senap har jag aldrig provat, ska det va ngn speciell eller går det bra med vadsomhelst? Jag provar loss lite...

Oftast kör jag vanlig slotts men jag har även testat dijon, båda är fina i. Har inga erfarenheter från sötare senap eller grovkornig dito.
2005-12-17, 14:16
Medlem
tapirs avatar
Pasta är helt klart underskattat till korvstroganoff

Blev så förfärad när jag såg att det var korvstroganoff med PASTA i bamba (ja, det betyder matsal) Men damn, det var nästan godare! Alltid en fördel att kunna variera lite kanske, ni som inte testat, GÖR DET
2005-12-17, 14:20
Medlem
MeatAbstracts avatar
* Korv
* Gul lök
* Tomatpuré
* Chili Sauce
* Salt
* Socker
* Vitpeppar
* Creame Fraiché
* Grädde
* Cayennepeppar
* Paprikakrydda (EJ svensk skitburkkrydda. Köp hos en riktigt kryddhandlare. det gäller cayenne också)
* Persilja

Socker och chili såsen är nog viktigast. Du måste balansera ut tomatpurén och creme fraichén.

Pasta går riktigt bra till korvstroganoff som den del sa här. *peka uppåt*
2005-12-17, 14:33
Medlem
CharlieRs avatar
Jag föredrar ris till. Pasta är sådär, det funkar men är inte alls lika gott.
2005-12-17, 14:37
Medlem
slippys avatar
Korvstroganoff med pasta..blä. Ryssen eller vad det nu är som uppfunnit rätten vänder sig i graven om ni äter den med pasta.
2005-12-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Korvstroganoff med pasta..blä. Ryssen eller vad det nu är som uppfunnit rätten vänder sig i graven om ni äter den med pasta.
Han började nog att gå i spinn redan vid falukorven...
2005-12-17, 14:59
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LumberJack
Han började nog att gå i spinn redan vid falukorven...

Hmm, intressant och korrekt iaktagelse. Undrar vad det ska vara för korv egentligen?
2005-12-17, 15:25
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Hmm, intressant och korrekt iaktagelse. Undrar vad det ska vara för korv egentligen?
Biffstroganoff är orginalet och dessutom Ukrainas nationalrätt. Eller Rysslands. Ena är borstjt, andra är biffstroganoff.
2005-12-17, 15:34
Medlem
Vobblers avatar
Potatismos är faktiskt en höjdare ihop med stroganoff.
2005-12-17, 16:28
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Puff stroganoff äter jag. Dvs med soyapuffar istället för djurslamsor. Och puff stroganoff låter onekligen mycket roligare än korv eller biff stroganoff. Men det är svårt att hitta sådana puffar nu för tiden. Innan fanns de tillsammans med trew olika vegrätter - Jämtländsk svamgryta, nån thailändsk chiligryta och en curryvariant.

Ingen som vet varför dessa underbara puffrätter försvann från hyllorna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in